"נבחרת פלסטין היא הזהות שלי": הרמז שסיפק ג'אבר לפני כחודשיים

קפטן הנבחרת הצעירה לשעבר התראיין והסביר מדוע החליט לייצג את פלסטין: "אי אפשר להפריד בין ספורט ופוליטיקה. לא צריך לעמוד בתקווה כדי לייצג את ערביי 48'". וגם: מעשיו במבצע "שומר חומות"

(גודל טקסט)

הכדורגל הישראלי סער הערב (חמישי), לאחר שקפטן הנבחרת הצעירה של נבחרת ישראל לשעבר עטאא ג'אבר עלה עם כאפיה, שר את ההמנון והשתתף בדקת דומיה והשלים 90 דקות במדי נבחרת פלסטין מול לבנון. לאחר המשחק, הודיעה סוכנות "סקאוטפוש" של דודו דהאן כי תפסיק לייצג את הקשר, בעוד המתקפות מצד שחקנים ושחקני עבר בליגת העל לא פסקו.

בספטמבר הסביר ג'אבר – שעבר כמעט בכל הנבחרות הצעירות של ישראל – מדוע החליט לעבור ולייצג את נבחרת פלסטין. "בישראל מנסים להאכיל את השחקנים הערבים בנרטיבים", אמר לאתר Arab News. "אומרים שהספורט לא צריך להתערבב עם הפוליטיקה, שאתה מייצג את הקהילה שלך בתוך המדינה, שיש לך קול. אבל זה לא נכון, והבנתי את זה בעקבות דברים שקרו בשייח ג'ראח. שם הפנמתי שאי אפשר להפריד בין ספורט לפולטיקה, ושאם אני רוצה לייצג את ערביי 48', יש דרכים טובות יותר מאשר ללבוש את המדים של נבחרת ישראל ולעמוד בהמנון".

"גיליתי שיש ליגה בגדה המערבית ושאני יכול לייצג את נבחרת פלסטין", הוסיף. "לא היה לי דרכון, אז לא ידעתי בכלל שיש אפשרות כזו. אני גאה ללבוש את המדים של פלסטין, כי זו הזהות שלי, וזו הדרך שלי להעביר מסר לשחקנים שנמצאים בתוך תחומי הקו הירוק – יש עוד אפשרויות עבורכם".

ג'אבר, שגדל במכבי חיפה ושיחק גם בבני סכנין, מ.ס. אשדוד וכיום משחק בנפטצ'י באקו, הסביר ש"הרבה שחקנים שמשחקים בתוך הקו הירוק חוששים, כי אם הם יחליטו לייצג את פלסטין, מקור ההכנסה העיקרי שלהם עלול להישלל מהם. לא כולם יכולים לשחק בחו"ל כמוני, אבל אם מישהו מקבל החלטה שמה שהוא רוצה זה לייצג את פלסטין, יכול להיות לו מסלול יותר נוח".

עטאא ג'אבר שחקן נפטצ'י באקו
עורר סערה. ג'אבר | אימג'בנק GettyImages, Michael Molzar

יש לציין כי במהלך מבצע "שומר חומות", ב-2021, שיתף ג'אבר באינסטגרם שלו את מוקדי ההפגנות של המגזר הערבי ברחבי הארץ, עם פירוט השעה של כל אחת ואחת מהן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי