ערן זהבי יחזור לנבחרת? "התחיל כמו בחלומות והסתיים רע"

החלוץ עם הבטחה לאוהדי הנבחרת, ורמיזה שיחזור: "ניתן הכל למען המטרה". תרומת ענק של אוהדי מכבי חיפה: כמיליון שקל לשיקום כפר עזה ונחל עוז. עיתונאי הספורט היהודי בקריאה לראשי הענף בארגנטינה: תמכו בישראל

(גודל טקסט)

גם היום ה-45 למלחמה כולל תגובות והתייחסויות בעולם הספורט. את עיקרי הדברים נביא כאן באופן שוטף.

טורניר כדורגל בין משפחות המפונים בים המלח
| יח"צ – חד פעמי, יחצ

21:15: "קבוצות הבחירה של המחנות העולים", תנועת מחנכים שיתופית חברה בקבוצת מקו"ם (מועצת הקבוצות והקהילות המשימתיות בישראל), הקימו טורניר כדורגל במלון בים המלח בין קבוצות שונות בכיתות ז'-י"ב, ממלונות בהם נמצאים המפונים מאזור הדרום. זהו הטורניר השני שקיימה התנועה עבור הנערים והנערות. את הטורניר שידר הפרשן והשדרן הוותיק אבי מלר.

דייויד מינצברג, מבעלי הפועל תל אביב
השקעה זמנית לייצוב המערכת. דייויד מינצברג | דני מרון

20:37: דייויד ומייקל מינצברג, ראשי קבוצת הבעלות של הפועל תל אביב, יצאו בהודעה: "לכל משפחת הפועל תל אביב היקרה, אנחנו עדיין מזועזעים ממתקפת הטרור הנוראית שבוצעה בישראל נגד חפים מפשע ב-7 באוקטובר וגבתה את חייהם של רבים כל כך. אנו מתפללים לשובם של החטופים לביתם, ולחזרתם של החיילים האמיצים של צה"ל בשלום. בימים אלה, אנו גאים מאוד בדרך שבה האוהדים, השחקנים ואנשי הצוות של המועדון התגייסו בכדי לתמוך במשפחות הרבות שחייהם הושפעו ישירות מהטרגדיה הקשה שפקדה את ישראל, ובהן גם משפחות האוהדים שנפלו.

"אוהדים יקרים, בזמן הקרוב כל הקבוצות נאלצות לשחק ללא קהל וזה מתסכל אותנו מאוד שלא נוכל לשחק מולכם, אך מבינים שזה הכרחי לתמוך בהחלטה של מנהלת הליגות לחזור למשחקים בסוף השבוע הקרוב. אנו מקווים שהאוהדים שלנו יוכלו למצוא ולו מעט הפוגה על ידי צפייה בכדורגל, ובטוחים שהמנהלת תמשיך לעבוד בכדי שכולנו נוכל להיות ביחד שוב במגרשים בהקדם האפשרי.

"כיהודים החיים מחוץ לישראל, אנו נחרדים מהתגברות האנטישמיות ברחבי העולם. זהו רוע טהור הניזון משקרים, שנאה ובורות. זו הזדמנות להעביר מסר לעולם שישראל חזקה מתמיד. נמשיך להילחם בכל הכוח נגד אנטישמיות, גזענות ושנאה בכל הצורות ולהראות שישראל היא מדינה יפהפייה שבה חיים, עובדים ומשחקים כדורגל ביחד ובשלום אנשים מכל הדתות, התרבויות והעדות. העונה הזו מוקדשת לכל מי שאיבדנו. נכבד אותם ונזכור אותם לעד. עם ישראל חי".

ריצה למען ישראל במיאמי
| יח"צ – חד פעמי, שירן פרץ

18:45: ביום שישי האחרון 17.11 התקיים מירוץ במיאמי ביץ בחוף סאני איילנד. כ-40 משתתפים השתתפו בריצה עם דגלי ישראל וחולצות שעליהן מופיעות תמונות של השבויים בשבי החמאס, לאורך 8 קילומטרים על החוף כאות והזדהות עם מדינת ישראל. מי שעמד מאחורי המחווה והתמיכה הוא יעקב אלהרר, איש עסקים יהודי שמתגורר במיאמי. כל מי שהשתתף במירוץ שילם לתרומה 40 דולר שהלך ישירות לעמותת "נחמה והצלה לישראל" שפועלים למען החיילים בתקופת הלחימה.

מושיקו מוסקוביץ יו"ר העמותה הגיע למיאמי להשתתף במירוץ יחד וסיפר: "למרות האנטישמיות הגוברת בעולם עדין יש המון אנשים שרוצים להזדהות עם ישראל ולתמוך בכל דרך אפשרית, הכרתי יהודים וגם תושבי חוץ שתמכו וחיבקו והביעו הזדהות שזה בין הרגעים שמאחדים אותנו. מעבר לתרומתם הם רצו עם חולצות של החטופים בעזה והצליחו לגרום לשיח ושאלות שמחזקים את ההסברה שלנו במדינה. אני רוצה להודות למי שלקח חלק וייזם את המירוץ ליעקב אלהרר ואישתו גלית, יחד איתם מאיר ואלי מינסטל."

18:30: ערן זהבי התייחס לחוויה בנבחרת ישראל, והעלה פוסט באינסטגרם: "גאה ללבוש שוב את החולצה הזו, בטח בימים האלה. זה התחיל כמו בחלומות והסתיים רע. אני רק יכול להבטיח לכם שנתנו הכל ועוד ניתן הכל על המגרש בעתיד בתקווה להשיג את המטרה המשותפת של כולנו ונוכל לשמוח ביחד בסוף הדרך ! רוצה להודות לתושבי העוטף שהגיעו להונגריה לתמוך בנו, חיזקתם אותנו וריגשתם אותנו בכל רגע ? ניפגש במרץ, אוהב אתכם".

18:20: בצל האזעקות, ליגת העל לנשים היא ליגת הכדורסל המקצוענית הראשונה לחזור לפעילות והשניה בכלל אחרי הליגה הלאומית בכדורגל.

18:00: הגולשת ניצן איגדה בחשבון הטוויטר שלה רשימה של כדורגלנים בכירים מהעולם שתמכו בפלסטינים או יצאו נגד מדינת ישראל, וקיבלו "עונש". על פי הרשימה (הדי סלקטיבית, יש לומר) כדורגלנים כמו אשרף חכימי, פול פוגבה, וסלי פופאנה, סאדיו מאנה, מייגן ראפינו וקרים בנזמה – כולם בשלב כזה או אחר יצאו בעמדות אנטי ישראליות, ומיד לאחר מכן חוו רגעים קשים בקריירה. לידיעה המלאה

17:40: רוב קבוצות ליגה א' בכדורסל (הליגה הרביעית) פנו במכתב לבכירי האיגוד על מנת לשנות את ההחלטה לבטל את העליות מהליגה לליגה הארצית בתום העונה בשל המלחמה. הקבוצות מאיימות לקחת את האיגוד לבית המשפט אם לא ישנה את ההחלטה. יש לציין כי נכון לעכשיו בליגת העל, הלאומית והארצית אין כוונה לפסוק על הקפאת יורדות או עולות.

17:30: מכבי חיפה הודיעה כי אוהדי הקבוצה שנרתמו לסייע לתושבי העוטף במסגרת ההחזר הכספי למשחקי הבית בליגה האירופית, אפשרו תרומה של כמיליון שקלים אשר יועברו לשיקום היישובים, כפר עזה ונחל עוז.

16:30: אלפים ליוו את סמ"ר גל מישאלוף ז"ל, לוחם גדוד צבר שנפל בקרבות בעזה. לבקשת המשפחה, לבית העלמין במודיעין הגיעו אוהדים רבים של הפועל תל אביב, לבושים בחולצות אדומות ובצעיפים. רגע קשה ומצמרר במיוחד היה כאשר המשפחה, החברים והאוהדים שרו יחדיו "לעולם לא תצעדי לבד הפועל תל אביב" בדרכו האחרונה למען האוהד המושבע שנפל בקרב.

15:30: שחקני נבחרת אוסטרליה הודיעו כי יתרמו חלק מהכסף שיקבלו עבור המשחק נגד נבחרת פלסטין ביום שלישי למען סיוע הומניטרי לפלסטיניים. נבחרות אוסטרליה ופלסטין יפגשו בכוויית, משחק שהועתק בעקבות המלחמה, ושחקני הסוקרוז מסרו כי החליטו לתרום. "זו אחת הסוגיות הגיאופוליטיות המסובכות ביותר במאה השנים האחרונות", אמר ג'קסון אירווין, "זה משהו שכולנו מכירים ומודעים אליו. סוכנויות סיוע הומינטריות היו זקוקות לעזרה ואנחנו השחקנים יכולים למלא תפקיד".

12:00: ביום שישי, 24.11, יתקיים אירוע מיוחד למען החטופים והחטופות בקריאה להשיב אותם בהקדם. את האירוע יזמו משפחתה ירדן רומן שנחטפה לעזה ב 7.10, כדי לאפשר לילדים ומשפחות לקחת חלק במחאה למען החזרת החטופים. ירדן, אוהבת מאוד את הטבע ולטייל ואחד התחביבים העיקריים שלה היה טיפוס. באירוע הם קוראים לקהילת הטיפוס והקהל הרחב, לטפס ביחד לקריאה להשבת החטופים. חשוב לציין שהאירוע מתאים לילדים ולא יכול תוכן אלים או קשה, ומתקיים במתחם מרחב מוגן. האירוע יתקיים בין 11:00-14:00, בקיר טיפוס 'רוקיז' חולון, שדרות ירושלים 210.

11:42: ספורט1 ואלדן העניקו רכב חדש במתנה לזוכה בליגת הפנטזי ליג בעונה הקודמת. הזוכה הוא גלעד, בן 28 מתל אביב, סטודנט באוניברסיטה הפתוחה, חובב כדורגל מושבע ואוהד בני יהודה, המשרת כרגע במילואים בחטיבת הצנחנים בגזרת הדרום, ואמר אחרי קבלת הפרס: "כדורגל תמיד היה חלק גדול בחיי גם כילד כשחקן פעיל וגם היום כצופה ושחקן חובב עם חברים". נותר רק לאחל לו שייסע בזהירות וישמור על עצמו במילואים.

נבחרת אוסטרליה בכדורגל
יתרמו למען סיוע הומניטרי לפלסטיניים. שחקני נבחרת אוסטרליה | אימג'בנק GettyImages

11:00: אחרי ששדר הכדורגל הארגנטינאי הרנן פלר ריגש כשפתח שידור של משחקה של נבחרת ארגנטינה בקריאה לשחרור החטופים מעזה, קולות תמיכה נוספים מהתקשורת במדינה. ניקולאס סינגר, עיתונאי ספורט ומגיש טלוויזיה יהודי-ארגנטינאי, קרא להתאחדות המקומית להצטרף למאמצי ההסברה של ישראל. "ההתאחדות שלנו צריכה לפתוח בקמפיין למען 20 הארגטינאים שנחטפו לעזה ב-7 באוקטובר, אחרי פלישה של אנשי חמאס הטרוריסטים שביצעו טבח של ממש", אמר. "הכדורגל הארגנטינאי כל כך פופולרי במדינה שלנו, והוא חייב להיות מחויב לזה".

הזוכה ברכב מתנת אלדן וספורט1
| אתר רשמי, ספורט1
טורניר שער הנגב
10:00: טורניר שער הנגב יערך השנה בכפר סבא, כולל טקס סיום מיוחד | צילום מסך, צילום מסך

9:00: משפחתו של סמ"ר גל מישאלוף ז"ל, לוחם גדוד צבר שנפל בסוף השבוע בקרבות בעזה, מזמינה את אוהדי הפועל תל אביב להגיע בהמוניהם ובחולצות אדומות להלוויתו שתתקיים ב-13:00 בבית העלמין במודיעין. מישאלוף היה אוהד מושבע של קבוצת הכדורסל של המועדון, ונהג להגיע למשחקים יחד עם סבו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי