בן גביר קורא לשלול את אזרחותו של סונדגרן ולגרש את הזרים של מכבי חיפה

play
| מאור אלקסלסי
צפו: צ'ארון שרי כבש ובישל, מכבי חיפה ניצחה 1:2 את הפועל פתח תקוה 03:19

סערת מכבי חיפה והשלט: יונתן כהן שיתף את דברי יניב קטן. בטורקיה סיקרו את ה"סקנדל": "עוד הוכחה שישראל מדינת אפרטהייד"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

סירובם של השחקנים הזרים של מכבי חיפה להניף שלט הקורא להחזרת החטופים, ממשיך להסעיר את הכדורגל הישראלי, אבל לא רק. הבוקר (ראשון) השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שיגר מכתב לשר הפנים משה ארבל בבקשה לשלול את אזרחותו של דניאל סונדגרן, והסביר: "אין מנוס משלילת אזרחותו. לא יתכן שאדם שזכה זה לא מכבר באזרחות ישראלית, יתמוך בעקיפין בארגון טרור רצחני". מטעמו של השר אף צויין כי "יש לבטל את אשרת העבודה של שאר השחקנים הזרים אשר נמנעו מהחזקת השלט ולהחזירם למדינות המוצא שלהם".

עוד באותו עניין: אתמול פרסם יניב קטן, שחקן העבר האגדי של המועדון, ביקורת קשה נגד השחקנים, וקרא למועדון להעניש אותם.

"אחרי ה-7 באוקטובר הרבה דברים צריכים להשתנות במדינה שלנו!", כתב קטן באינסטגרם. "צריכים להיות פה ערכים ועקרונות שאסור לוותר עליהם יותר. אסור לעצום עיניים כמו בעבר, אחרת ה-7 באוקטובר עשוי לחזור. התביישתי לראות הערב שחלק משחקני מכבי חיפה בחרו לא לקחת חלק ולהזדהות עם המצב. להעביר דף חלק ולהגיד 'הכל בסדר' זה הכי גרוע, לתרץ שהם מפחדים אני גם לא קונה.

"נמאס לי שאנחנו תמיד צריכים להבין את כולם, ולהכיל את כולם. אלו ימים שהסבלנות כבר לא קיימת, הלב שבור לרסיסים. שנים הכלנו את החמאס בדרום וקיבלנו שואה שניה. נחטפו פה ילדים, נשים, קשישים, גברים וחיילים חפים מפשע. מדינה שלמה מדממת וכואבת את המצב ומי שלא מסוגל להחזיק שלט כאות הזדהות עם המצב, אז פשוט שלא יחיה במדינה שלי".

בשעות הלילה שיתף שחקן מכבי תל אביב יונתן כהן את הפוסט של קטן, וכתב: "כל מילה".

שחקני מכבי חיפה עם השלט למען החטופים, הזרים לא מחזיקים: פייר קורנו, פרנזי פיירו, עבדולאי סק
| מאור אלקסלסי

שחקן העבר עודד גביש צייץ: "זה ביזיון שאין כדוגמתו ונקודת שפל של המועדון הענק הזה מכבי חיפה. אם לשחקנים האלה נאה לשחק במועדון ישראלי שמשלם להם משכורת, ונותן להם במה בזירה האירופית תחת דגל ישראל – שלפחות יחזיקו שלט שקורא לשחרור החטופים. זה לא עמדה פוליטית ולא נעליים, זה תמיכה באזרחים חפים מפשע. אין מילים".

אגב, גם בחו"ל סיקרו את הפרשה, והשתמשו באקט של השחקנים כדי לנגח את ישראל. עיתונאי טורקי שיתף את התמונה שחוללה סערה בה נראים הזרים נמנעים להניף את השלט, וכתב: "סקנדל חדש בישראל. השחקנים הזרים של מכבי חיפה מחו נגד השלטון הציוני וסירבו להניף שלטים שקוראים לחזרתם של החטופים. זו עוד הוכחה לכך שישראל היא מדינת אפרטהייד טרוריסטית".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי