לם: "אנחנו אפילו לא זוכרים מה עשינו בליגה, אין לדעת מה יהיה"

מאמן מכבי פתח תקוה לקראת משחק החזרה נגד הפועל חדרה: "חזרנו להתאמן די מהר, אפילו לפני כולם. מעריכים את הזרים שלנו, פרמאטי אמור להגיע"

(גודל טקסט)

מכבי פתח תקוה תצא בשבת למשחק חוץ נגד הפועל חדרה במחזור חזרת המשחקים בליגת העל. עם כל הקושי של תקופת המלחמה ואחרי כמעט חודשיים ללא משחקים, ינסו המלבאסים לשחזר את התקופה הטובה בה הייתה הקבוצה טרום המלחמה.

המאמן בני לם יחסר את מאור לוי, שמתאושש מקרע בשריר הירך האחורי וצפוי לקבל מנוחה של עוד שבוע לפחות וכן את הקשר ג'ארד קאסה, שסובל גם הוא מקרע קטן בשריר הירך האחורי ועל פי ההערכות ייעדר לפחות שבועיים נוספים. הבלם האיטלקי לורנצו פרמאטי שוחח עם אנשי המועדון והבטיח להם שיגיע ביום שישי לישראל, אך גם אם יגיע הוא לא יהיה בסגל לשבת. אנאס מחמיד התאושש מפציעה וצפוי להיות בסגל, אך הוא לא כשיר לחלוטין.

בני לם מאמן מכבי פתח תקוה
בני לם | דני מרון

"אנחנו מתחילים למעשה ליגה חדשה", אמר לם הבוקר. "אנחנו שומעים את מה שקורה סביבנו, עם כל החטופים, על משפחת ביבס וכל מה שקורה כאן בכלל כל יום, אז ברור שזה לא יהיה אותו דבר. מה שלא נעשה זה לא יהיה אותו דבר, אבל אנחנו חייבים לחזור לשחק ונשתדל לעשות את זה בצורה הכי טובה. דיברתי עם השחקנים שאנחנו פותחים שוב את הליגה, אנחנו אפילו לא זוכרים איפה סיימנו את הליגה עד עכשיו. מה שהיינו, אני לא יודע אם זה מה שיהיה, אתה לא יכול לדעת שום דבר. יש קבוצות שאומרות שהזרים לא הגיעו וכן הגיעו, כל קבוצה בליגה נפגעה. אם האנליסט שלנו, שהוא אנליסט יחיד והוא במילואים, אז גם אני נפגעתי. אבל אנחנו באים כדי לשחק".

על היריבה בשבת: "עקבתי קצת אחרי הפועל חדרה בתקופה האחרונה, גם שם אומרים שחלק מהזרים לא חזר, ראינו אותם במשחקי אימון, ניצחו 0:3 את באר שבע ועשו תיקו עם בית"ר ירושלים בטדי, אז יש להם קבוצה טובה ובריאה ולא נשכח שבמחזור האחרון של הליגה הם השיגו באשדוד ניצחון ראשון. אני לא אוהב לדבר על מי שחסר אצלנו, אבל אם ניצחנו 1:5 במחזור האחרון ושחקנים שהבקיעו שלושה מתוך החמישה שערים, (מחמיד ומאור לוי, ר"ב) לא בפנים, אז כרגע יש קצת בעיה".

השפעת פרשת השלט במכבי חיפה: "אנחנו חיים את המצב, מדברים על זה, ראינו גם מה שקרה במכבי חיפה עם הסיפור של השלט, דיברנו עם השחקנים, כולם מודעים למצב וכולנו יחד במצב הזה, כל שחקן פה יעשה את הדברים בצורה הכי טובה שיש. מצד שני זו העבודה שלנו, נצטרך לבוא ולהיראות טוב ואם כבר יש משחק, נעשה את הכל כדי לנצח".

אבנעזר ממאטה שחקן מ.ס. אשדוד לפני לורנצו פרמאטי שחקן מכבי פתח תקוה
גם הוא בדרך חזרה. לורנצו פרמאטי | לירון מולדובן

עוד אמר לם על הזרים בקבוצה: "מתוך שישה זרים, חמישה נמצאים פה כבר די הרבה זמן, חלק מהם נסע וחזר די מהר, כי מבחינתם זו תקופת הפגרה של נובמבר שבעצם לא הייתה להם, אז נסעו וחזרו. בסך הכל אנחנו צריכים להעריך את זה שהם חזרו בזמן שיש מלחמה פה בארץ. הם נמצאים פה וסומכים על המקום הזה – עצם זה שהם פה, זה אומר הכל. כל קבוצה והדרך שלה, אצלנו לורנצו פראמטי כנראה ינחת מחר. הוא גם אמר לנו שאם הליגה תחזור לפעילות, הוא יחזור והנה הוא אמור לחזור. אז כן, אנחנו מעריכים את הזרים שלנו.

"חזרנו די מהר לאימונים, אפילו לפני כולם", המשיך לם, "התאמנו ברצינות. העלינו כמה שחקנים מהנוער לאימון ועשינו את זה בצורה טובה. עשינו גם כמה משחקי אימון מול קבוצות מליגת העל, ברור שזה לא אותו דבר כמו משחקי ליגה, אבל אנחנו די מוכנים. הליגה נפתחת מחדש, אבל זה לא יהיה אותו דבר, זה לא אותו מתח, כי עובר בראש מה שקורה במדינה. נבוא ונשתדל להזיז למשך שעה וחצי-שעתיים את הדברים הצידה ולהתמקד במשחק".

על האווירה הצפויה במגרשים הריקים: "כל תוצאה אפשרית. אנחנו חוזרים למציאות אחרת, אפילו מה-VAR שכחנו בתקופת משחקי האימון. איך אמרה לי הבת שלי? 'אבא, אל תצעק עכשיו יותר מדי במשחקים כי שומעים הכול'. צריך לקחת הכול בחשבון. נשתדל להפריד הכל ונבהיר לשחקנים שהנקודות זה זה הדבר הכי חשוב כרגע".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי