חצי חיוך: בית"ר ירושלים מתנדנדת עם השיגעון של שועה

play
ירדן שועה, שחקן בית"ר ירושלים | ברני ארדוב
המושיע: ירדן שועה כבש בדרבי, בית"ר ירושלים ניצחה 0:1 את הפועל 02:21

בית"ר ירושלים כל כך הייתה זקוקה לניצחון בדרבי, שאפילו יוסי אבוקסיס הרשה לעצמו לחייך קצת בסיום. הלחץ במחצית הראשונה, השינוי שהביאו קריאף ושועה, הכושר הלקוי של סורו ותומא והאם אבוקסיס יודע עם מי הוא יוצא למלחמה הזאת?

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בבית"ר ירושלים יודעים עד כמה הקבוצה הייתה זקוקה לניצחון בדרבי אתמול (0:1) ולשלוש הנקודות מול הפועל ירושלים, שנותנים לה קצת אוויר לנשימה ומעלים אותה מעל לקו האדום. לאחר שלושה הפסדים רצופים ויכולת רעה, ירדן שועה קבע 0:1 בדקה ה-72 עם שער ניצחון חשוב, מתוק ויוקרתי. כעת נראה כי לפחות במחצית השנייה אתמול יוסי אבוקסיס מתחיל להבין עם מי הוא יכול לצאת למלחמה הזאת. הסגל של בית"ר לא מאוזן, היא אחת הקבוצות האיטיות בליגה ולפניה עונה לא פשוטה. נראה שהיא תהיה חייבת לנסות ולבצע שינויים בינואר.

לפני שבכלל מדברים על כדורגל, היה צריך לראות את המחזה הכל כך עצוב ומרגש שהיה אמש באצטדיון טדי. דקות לפני פתיחת המשחק, הואר היציע המזרחי בלבד, ולנגד העיניים הופיעו תמונותיהם של נרצחים וחללים אוהדי בית"ר ירושלים, שישבו ביציע הכל כך אהוב עליהם. שמות של 70 אוהדים הוקראו בזה אחר זה, וגם אוהדי הפועל ירושלים קיבלו את הכבוד מהיריבה העירונית.

אורי דהן ושחקני בית"ר ירושלים
כמה זה חשוב. ניצחון בדרבי | ברני ארדוב

כך או אחרת, יוסי אבוקסיס הודה בסיום כי "במחצית הראשונה היינו צריכים לרדת בפיגור של לפחות שני שערים", והסביר שזה היה בגלל שהקבוצה שיחקה גבוה. אכן, כשבית"ר משחקת גבוה והיריבה מולה מבודדת שחקנים מול שחקני ההגנה, בית"ר בבעיה. כאשר בית"ר משחקת נמוך, אין לה עם מי לצאת להתקפות מעבר. המשמעות: בשתי האופציות בית"ר בבעיה, ולכן אבוקסיס מחפש את הכיוון איתו הוא ירצה לרוץ בתקופה הקרובה.

אם בעונה שעברה בית"ר הייתה בנויה על שלישיית ההתקפה, הרי שאספרייה וניקולאסקו הלכו, והמטרה הייתה שהקישור ייתן את הטון. עד עכשיו זה לא קורה. סורו ותומא היו אמורים להיות האמצע הטוב בארץ אך סורו החל את העונה מאוחר וללא הכנה, וגם כשנכנס לעניינים פרצה המלחמה. תומא עם כושר גופני שמספיק למחצית אחת בשלב הזה, והוא נראה חלוד ורחוק מהיכולת שלו. כשהשניים האלה יהיו בכושר, יהיה לבית"ר הרבה יותר מה לתת במרכז השדה.

מקס גרצ'קין מגן הפועל ירושלים מול איסמעילה סורו, קשר בית
בבית"ר בנו על קישור יוצא דופן. מחכים לסורו | ברני ארדוב

את השינוי בחצי השני הביאו ירדן שועה ואופיר קריאף. שועה כנראה ימשיך לספק כותרות כל עוד הוא משחק כדורגל. הוא קיבל בקיץ את החוזה הגבוה ביותר בבית"ר, עם פרמיות הוא מקבל 80-100 אלף שקל נטו בחודש. אולי זה קצת בלבל אותו, כי הוא חזר לסורו עם האיחורים, ה"לא מרגיש" טוב בבוקר כשהוא מעדיף לא להגיע לאימון, ונראה לאחרונה שהראש שלו פחות בכדורגל. הוא קיבל את הפצצה הקבועה מאבוקסיס בשבוע שעבר ואתמול הגיע אחרת למשחק. שועה בא לתת גם את הגוף כדי שהקבוצה תנצח, וכשהוא עושה את זה הוא יעיל מאוד עבור בית"ר.

אופיר קריאף עבר קיץ לא פשוט עם בית"ר, הוא לא היה מרוצה מהחוזה וזה הגיע למצב של "תחתום או שאתה בחוץ" עם קיצוץ של 50 אחוז משכרו. ועדיין, גם כשהוא על הספסל, הוא יודע לעלות ולהביא מעצמו משהו אחר, על אחת כמה וכמה כשמדובר במשחקים ללא קהל והמשקל של לב ונשמה מכריע משחקים. לפני המשחק קריאף אמר לשחקנים בחדר הלבשה: "הכל שקט, אין פה קהל, אבל אתם לא מבינים כמה אנשים עכשיו בבית מול הטלוויזיה במתח וטירוף שננצח, תחשבו עליהם. קשה בלי קהל, בואו נביא אנרגיות מבפנים כאילו יש כאן 30 אלף". כנראה שבפנים היה לו הרבה תסכול מהתקופה האחרונה וגם בשל העובדה שהוא לא פותח. אבל אלה רגעים שקפטן נמדד בהם.

ירדן שועה, שחקן בית"ר ירושלים
חזר לסורו עם האיחורים וה"לא מרגיש" טוב בבוקר. אבל שועה שוב היה שם | ברני ארדוב

משחקי המחזור הבא:

שבת, 15:00: הפועל פתח תקוה – מ.ס. אשדוד שבת, 17:30: מכבי בני ריינה – מכבי פתח תקוה שבת, 19:30: הפועל תל אביב – הפועל חדרה (ספורט2)

ראשון, 19:30: הפועל ירושלים – הפועל חיפה (ספורט3) ראשון, 20:00: בני סכנין – מכבי תל אביב (ספורט2) ראשון, 20:30: מכבי חיפה – בית"ר ירושלים

שני, 20:00: מכבי נתניה – הפועל באר שבע (ספורט1)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי