חיפה תכוון לשוק הישראלי בינואר. החשש: האליפות תברח לפני כן

play
חמזה שיבלי שחקן מכבי חיפה מאוכזב | לילך וייס רוזנברג
צפו: שועה כבש, פיירו השווה וסילבה הורחק - 1:1 בין מכבי חיפה לבית"ר 03:40

הירוקים מבינים שדרוש מקצה שיפורים בחלון ההעברות וינסו להנחית ליגיונרים וישראלים בכירים. עד אז הם מקווים להחזיק מעמד במאבק עם מכבי תל אביב: "חייבים לעשות סוויץ' ולהיות יותר רעים". מאמצים להכשיר את מוחמד לפאו, גולדברג בספק גדול לדרבי

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אכזבה גדולה במכבי חיפה אחרי ה-1:1 אמש (ראשון) עם בית"ר ירושלים. בקבוצה ידעו שכל מעידה תוביל ככל הנראה להגדלת הפער ממכבי תל אביב שבפסגה ותגביר את הלחץ שגם כך קיים סביב הקבוצה – והתסריט ממנו חששו התממש.

"ברור שלא ציפינו להיות במצב הזה אחרי שבעה משחקים", הודה אחד השחקנים בקבוצה. "דווקא הפעם מהדקה ה-30 היינו טובים ושיחקנו כמו שאנחנו רוצים, אבל זה לא הספיק". בחיפה היו מתוסכלים בעיקר מכך שהגיעו להרבה מצבים אבל לא ידעו לתרגם אותם לשערים. "אי אפשר להגיע לכל כך הרבה מצבים ולהבקיע רק שער אחד", אמרו במועדון. "אנחנו חייבים להיות 'רעים', אחרת נאבד מהר את המאבק על האליפות".

הדברים משקפים דעה של רבים במועדון שחוששים שמאבק האליפות יסתיים בשלב מוקדם לאחר שהפער ממכבי תל אביב כבר עלה ל-6 נקודות, והצהובים עדיין לא הפסידו העונה. "אנחנו חייבים לעשות סוויץ' מהיר אם אנחנו רוצים אליפות רביעית", קבע שחקן אחר בקבוצה. "לא רק מבחינת צבירת נקודות, אלא בעיקר מבחינת היכולת והמחץ".

פרנזי פיירו שחקן מכבי חיפה מאוכזב
ההתקפה לא מספקת את הסחורה. פיירו | לילך וייס רוזנברג

בקבוצה מודעים לכך שהסגל הנוכחי לא מספיק עמוק ובחלון ינואר ינסו לצרף מספר שחקנים. בחיפה יודעים ששוק הזרים יהיה קשה במיוחד לאור המלחמה בארץ ויהיה קשה לצרף זרים איכותיים, ולכן ינסו להתמקד בליגיונרים ובשחקנים מובילים מהליגה. "אני יכול להבטיח שבינואר יגיעו לפה שחקנים", אמר אתמול מסאי דגו. "התפקיד שלי להיאבק עם הסגל הזה ולדאוג שעד ינואר נהיה חזק בתמונת האליפות".

כך או כך, מרבית החיצים מופנים כלפי המנהל הספורטיבי גל אלברמן, שבנה סגל לדעת רבים נחלש משמעותי ביחס לעונה שעברה. בהנהלת המועדון משוכנעים שאלברמן יצליח לעשות מקצה שיפורים בינואר ושדגו יוכל לעמוד במשימה שהוצבה לו למרות הפתיחה הבעייתית והמצב הלא טוב בטבלה.

ענאן חלאיילי שוב היה נקודת האור וסחט מחמאות גדולות. ביום בו חתם על חוזה משודרג, שחקן הכנף שוב הוכיח את האיכויות שלו ובחיפה משוכנעים שהוא רק ילך וישתפר – עד שבסופו של דבר יימכר לקבוצה איכותית מאוד באירופה. "ענאן עשה תהליך אדיר", אמר דגו. "הוא שחקן מצויין שעוד צריך לשפר את הסיומת וקבלת ההחלטות בשליש האחרון, אבל עובד כל הזמן כדי להשתפר".

ענאן חלאילי שחקן מכבי חיפה
נקודת אור. שוב. חלאילי | לילך וייס רוזנברג

בקבוצה ינסו להחזיר לשחקנים את הביטחון לקראת המשחק מול פנאתינייקוס, שניצחון בו יוביל את הקבוצה לשלבי הנוקאאוט של הקונפרנס ליג. בחיפה ינסו להכשיר את עלי מוחמד, אם כי שון גולדברג צפוי להיעדר ממנו ובספק גדול מאוד גם לדרבי מול הפועל חיפה, שעשוי להיות אחד המשחקים הגורליים של העונה.

משחקי המחזור הבא בליגת העל

מכבי פתח תקוה – הפועל באר שבע בני ריינה – הפועל תל אביב מ.ס. אשדוד – הפועל ירושלים הפועל חדרה – הפועל פתח תקוה בית"ר ירושלים – בני סכנין מכבי תל אביב – מכבי נתניה הפועל חיפה – מכבי חיפה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי