צומת דרכים? מכבי חיפה מאמינה שהניצחון ישנה לה את העונה

play
ליאור רפאלוב עם צ'ארון שרי שחקני מכבי חיפה חוגגים | רויטרס
צפו: קורנו בישל פעמיים, מכבי חיפה רשמה ניצחון ענק על פנאתינייקוס 03:07

שיחת המוטיבציה של מסאי דגו לשחקנים, החזרה של קורנו ("זה פייר שאנחנו מכירים") והתצוגה של שריף כיוף. מכבי חיפה מסכמת ערב שיכול להפוך עונה שלמה, וגם: הסיכוי שעלי מוחמד ודניאל סונדגרן ישחקו בדרבי והמגעים עם קני סייף

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

1.

מיד לאחר ההגרלה של שלב הבתים בליגה האירופית, רבים במכבי חיפה סימנו את המקום השלישי בבית כמטרה. בחיפה הבינו שוויאריאל וראן הן יריבות ברמה שיהיה קשה להעפיל על חשבונן לשלבי הנוקאאוט במפעל וסימנו את המאבק מול היוונים כמטרה. המשחק הראשון בבית מול ראן לא בישר טובות, אך הירוקים שמו להם למטרה לנצל את המבצר הביתי בסמי עופר.

אחרי התיקון והיכולת הטובה מול פנאתנייקוס במשחק הביתי, בחיפה העריכו שעוד שלוש או ארבע נקודות במשחקי הבית יביאו להשגת המטרה מהמקום השלישי. אלא שאז פרצה המלחמה והירוקים מצאו עצמם מארחים בקפריסין והונגריה והאמונה במועדון דעכה. אמש הגיעו הירוקים ליוון למשחק על כל הקופה כשעוד לפני המשחק שוחח המאמן מסאי דגו עם שחקניו ואמר להם: "יש לנו הזדמנות שיזכרו אותנו מבחינה היסטורית. גם נהיה בשלבי הנוקאאוט וגם בפעם הראשונה הקבוצה תנצח במשחק חוץ, אז בואו נעשה את זה".

ואכן שחקניו של דגו הציגו את אחד המשחקים הטובים שלהם תחתיו, בייחוד במחצית הראשונה וזכו למחמאות גדולות. מי שזכה למירב המחמאות היה פייר קורנו, שהציג את משחקו הטוב ביותר העונה ואף סיים עם שני בישולים. "כולם יודעים את החשיבות של פייר בקבוצה", אמר גורם בחיפה, "כל המצב השפיע עליו מאוד בעיקר בגלל החשש של המשפחה, אבל זה פייר שאנחנו מכירים ואם הוא ישמור על היכולת הזו, אז זה ישדרג אותנו משמעותית".

גם שריף כיוף זכה למחמאות אדירות על יכולתו. השוער שבתחילה היה שוער משנה של איתמר ניצן קיבל את הקרדיט, הפך לשוער הראשון ובחיפה מרוצים מאוד מההתקדמות שלו. "הוא שוער צעיר ועוד נשלם לא מעט שכר לימוד על זה", קבע אותו גורם, "אבל יש לו פוטנציאל ויכולת להיות השוער הראשון ושיהיה לנו שוער ראשון טוב עוד הרבה שנים"

פייר קורנו שחקן מכבי חיפה מול סבסטיאן פלאסיוס שחקן פנאתינייקוס
יכולת נהדרת ביוון. פייר קורנו | אתר רשמי, מכבי חיפה

עוד על הישראליות באירופה

שוב גנט? מכבי תל אביב כבר בשמינית הגמר, אלה האפשרויות שלה אבו פאני או אולי פרנקפורט? האפשרויות של מכבי חיפה בקונפרנס ליג רובי קין: "ככה אני אוהב לשחק". זהבי: "גאה, עשינו היסטוריה" קינדה וסייף מועמדים למכבי חיפה, דגו: "מהניצחונות הגדולים שלנו"

2.

בשבועות האחרונים ובייחוד לאחר התיקו מול בית"ר ירושלים, הביקורות סביב דגו הלכו וגברו הן אצל הפרשנים בתקשורת והן אצל הקהל. במועדון המשיכו להבהיר שהם מאמינים במאמן ואתמול דגו היה מודע לכך שמדובר במשחק שיכול להקנות לו אוויר ולשנות את הדעה עליו אצל לא מעט אוהדים. בחיפה החמיאו מאוד למאמן שהחליט לעלות עם שני חלוצים בשפיץ וכן הכין את הקבוצה טקטית בצורה טובה.

בהנהלת המועדון מאמינים מאוד בדגו ומשוכנעים שהוא יוביל את הקבוצה בסופו של דבר להישגים רבים. "מסאי רשם כבר הצלחה העונה בגזרה האירופית", קבעו במועדון, "עד כה זו עונה אירופית טובה מאוד בסיכומו של דבר ואנחנו נרצה להמשיך אותה. נכון שבליגה עוד לא שמרנו על יציבות אבל גם זה יגיע".

"מסאי הוכיח שהוא טקטיקן גם אתמול וגם נגד ויאריאל", קבע גורם במועדון, "הוא גם המאמן היחיד במכבי חיפה שניצח בחוץ בשלב בתים". למרות המחמאות הגדולות, דגו מודע לכך שביום ראשון עומד לפניו דרבי וכל תוצאה אחרת חוץ מניצחון שוב תגביר את הלחץ. המאמן עצמו היה מרוצה מאוד בסיום ובקבוצה העידו שהרבה לחץ השתחרר גם ממנו.

מסאי דגו מאמן מכבי חיפה
מסאי דגו מאמן מכבי חיפה | אימג'בנק GettyImages, JOSE JORDAN/AFP

3.

כעת הירוקים יתפנו למשחק הדרבי כשהפער בטבלה לא מאפשר לחיפה למעוד שוב. עלי מוחמד הרגיש כאב ומיד ביקש להתחלף כשהירוקים ינסו להכשיר אותו להפועל חיפה. ההערכה הראשונית שלא מדובר בפציעת חמורה ושייתכן מאוד שהוא יהיה בסגל לדרבי, אך זה יתברר רק ביום ראשון באופן סופי. מי שבספק גדול הוא דניאל סונדגרן. במועדון החמיאו למגן השבדי על כך ששיחק תקופה ארוכה עם סדק בצלעות אך אתמול ספג מכה באותו מקום וספק אם יוכל לשחק בדרבי. בחיפה סופרים כבר לא מעט פצועים, כשבמועדון רוצים להעמיק את הסגל משמעותית בינואר. קני סייף וגדי קינדה על הפרק מבחינת הירוקים, כאשר עם הראשון ישנם כבר מגעים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי