ברדה: "השתחרר הרבה לחץ". שהר: "כמות ספיגות של ירידת ליגה"

play
מאמן הפועל באר שבע אליניב ברדה | קובי אליהו
המשבר מאחוריה? הפועל באר שבע הפכה פיגור ל-1:4 מוחץ על מכבי פתח תקוה 03:21

הפועל ב"ש הביסה את מכבי פ"ת 1:4 "אחרי 3 תוצאות גרועות שלא מתאימות לנו". בני לם הודה: "סף השבירה לא טוב, אנחנו סופגים ומתפרקים"

(גודל טקסט)

אחרי שלושה הפסדים רצופים, כולם אחרי ספיגות מאוחרות, הפועל באר שבע חזרה לנצח. הקבוצה מבירת הנגב הצליחה להיחלץ מפיגור מוקדם ולהביס 1:4 את מכבי פתח תקוה בחוץ – ובדרך גם נמנעה מלהפסיד ארבעה משחקי ליגה רצופים בפעם הראשונה מאז מרץ 2013.

המאמן אליניב ברדה אמר בסיום: "הרבה לחץ השתחרר, זו האמת. אנחנו אחרי שלוש תוצאות גרועות שלא מתאימות להפועל באר שבע. היום למרות שספגנו בדקה השנייה היו הרבה מצבים ושיחקנו כדורגל. זה מתחיל להיות דומה למה שאני רוצה, בטח במחצית השנייה שבה גם יצרנו מצבים וגם ניצלנו אותם".

ברדה הוסיף: "אנחנו מדברים המון על האנרגיות בתקופה הזו. אתה קם בבוקר ואתה רק לא רוצה לראות את ה-"הותר לפרסום" שמחרב את כל היום. השחקנים ידעו להביא את האנרגיה הפנימית שלהם במצב הלא פשוט הזה, התרכזו מאוד במשחק והרגשתי אחדות בקבוצה".

רותם חטואל פתח בהרכב לראשונה מאז שחזר מפציעה, כבש את השער שקבע 1:2 ומאוד התרגש. החלוץ הוריד חולצה, בכה ואחרי שהתאושש, הספיק גם לבשל את השלישי של אלון תורג'מן. "עברתי תקופה מאוד קשה, גם פיזית וגם מנטלית", אמר חטואל, "אני שמח שהיום זה נכנס, הורדתי את החולצה, השתחרר בי המון לחץ. אני שמח שהגול שלי עזר לקבוצה לנצח. אנחנו צריכים להמשיך בדרך הזו".

שחקן הפועל באר שבע רותם חטואל
פתח לראשונה מאז הפציעה, כבש ובישל. חטואל | קובי אליהו

מכבי פתח תקוה סופרת כבר 17 שערי חובה העונה ומאז שהליגה חזרה, היא ספגה 10 שערים בארבעה משחקים. המאמן בני לם אמר: "פתחנו טוב בחצי ראשון, לחצנו, השתדלנו, אבל סף השבירה שלנו לא טוב. אנחנו סופגים ומתפרקים. יש שני שחקנים מהנוער בהגנה, הבלם הכי טוב שלנו חסר בגלל הרחקה וצריך לקחת את זה בחשבון. אבל אנחנו צריכים לטפל בעניין המנטלי".

בן שהר שנכנס כמחליף כשפתח תקוה כבר פיגרה 2:1: "התפרקות מנטלית, ספגנו שערים קלים שלא צריך לקבל. נראינו טוב בשלבים מסוימים, אבל עם הדקות התעייפנו פיזית ומנטלית. חייבים להתעשת, אנחנו קבוצה אחת וכל המשחק ההגנתי חייב להשתפר. אי אפשר לספוג כמות כזו, אני אגיד את האמת – זו כמות של ירידת ליגה. אנחנו צריכים לראות מה אפשר לשפר ובטח לא להתפרק ככה".

במחזור הקרוב שיתקיים באמצע השבוע, מכבי פתח תקוה תתארח אצל הפועל תל אביב ביום שלישי והפועל באר שבע תארח את מכבי תל אביב ביום רביעי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי