השופטים יקבלו רענון, האיגוד: פסילת הפנדל למכבי תל אביב שגויה

play
ערן זהבי מכבי תל אביב לצד רועי ריינשרייבר שופט כדורגל | דני מרון
צפו: זהבי כבש, פוקו הורחק, מכבי תל אביב ניצחה את הפועל באר שבע 03:46

לשופטים יובהר שבעמדת ה-VAR צריכים להתערב רק כשמשוכנעים שיש טעות, וישתמשו בעבירה על תורג'מן מול הפועל באר שבע כדוגמה

(גודל טקסט)

שופטי ליגת העל ושופטי המסך יקיימו הערב כנס מקצועי לבחון את ההחלטות שהתקבלו במחזורים האחרונים. במהלכו הם צפויים לקבל רענון להנחיה שכבר נמסרה בעבר, לפיה שופט VAR צריך להתערב ולקרוא לשופט המרכזי כדי לשנות את ההחלטה שלו רק אם הוא משוכנע מעל כל צל של ספק שיש לו סימוכין לכך שהשופט המרכזי טעה בהחלטתו.

כך למשל, תובא כדוגמה ההחלטה אמש (רביעי) במשחק בין הפועל באר שבע למכבי תל אביב לקרוא לשופט המרכזי רועי ריינשרייבר כדי שיבטל את פסיקת הפנדל לטובת מכבי תל אביב. כזכור, ריינשרייבר פסק לבעיטת עונשין מ-11 מטרים אחרי שראה עבירה על דור תורג'מן. בהמשך הוא נקרא לעמדת ה-VAR על ידי השופט דניאל בר נתן שהיה משוכנע כי לא נעשתה עבירה על החלוץ הצעיר של מכבי תל אביב.

בעיני הוועדה המקצועית של איגוד השופטים, לא הייתה לבר נתן סיבה מספיק טובה לקרוא לריינשרייבר כדי לשנות את הפסיקה ולכן גם אם מדובר במקרה גבולי, עדיף להישאר עם הפסיקה של השופט המרכזי. במקרה הזה טעה ריינשרייבר כאשר קיבל את המלצת בר נתן וביטל את הפנדל לטובת מכבי תל אביב.

רועי ריינשרייבר שופט כדורגל
רועי ריינשרייבר צופה באירוע השנוי במחלוקת | דני מרון

אחרי המשחק ריינשרייבר הסביר את החלטתו לבטל את הפנדל והצהוב השני ליוני סטויאנוב מהפועל באר שבע: "מהזווית שלי ראיתי מגע ברגליים בין סטויאנוב לדור תורג'מן. אחרי בדיקה, שופט המסך המליץ לי לראות את האירוע בשנית, מבחינתו לא היה מגע. אני ביקשתי לראות זוויות נוספות וכשהייתה תמונה קצת יותר טובה, ביטלתי את בעיטת העונשין כי לא הייתה ודאות מלאה ובמצב כזה אין סיבה לשרוק. במסך זה לא היה חד משמעי".

בהודעת הוועדה המקצועית של האיגוד נכתב על ביטול הפנדל בבאר שבע: "מכיוון שאין מדובר באירוע ודאי וברור, לא נדרשה התערבות לביטול בעיטת העונשין לזכות מכבי ת"א".

עם זאת, הפועל באר שבע כן קופחה כאשר במשחק הקודם נגד מכבי פתח תקוה נפסל לה שער שכבש רותם חטואל שלא בצדק. "שחקן ההתקפה לא מבצע כל פעולה המהווה עבירת נבדל", מסרה הוועדה. אירוע נוסף מהמחזור התשיעי שבו דנה הוועדה היה במשחק בין מכבי בני ריינה להפועל תל אביב, שם נפסל ללא סיבה שער של עומרי אלטמן בטענה לעבירה. "לא בוצעה עבירה במהלך ההתקפי", מסרה הוועדה שגם הבהירה כי פסילת השער של בני ריינה באותו משחק בתוספת הזמן הייתה מוצדקת כי "מדובר בדחיפה ברורה באמצעות שתי ידיים בגבו של שחקן ההגנה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי