זהבי: "ציפו שניתן שישייה, זה לא ריאלי". נחמיאס בהקדשה לחברו שנהרג

play
שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי עם מילסון | ברני ארדוב
צפו: בעיטה חופשית מושלמת לזהבי, 1:2 למכבי תל אביב על מכבי פתח תקוה 03:06

חלוץ מכבי תל אביב אחרי ה-1:2 על מכבי פתח תקוה: "צריך לנצח גם כשזה לא יפה, נקודות קריטיות. השער שלא נספר לי? אשלים במשחק הבא". הבלם דיבר בדמעות על שי טרמין ז"ל: "פספסתי את הלוויה בשביל המשחק, היה בן אדם אהוב". לם: "אם ננצח בדרבי, ישכחו לנו את התקופה הזו"

(גודל טקסט)

לא עוצרת: מכבי תל אביב ציינה הערב (ראשון) ניצחון תשיעי ברציפות בכל המסגרות, כשגברה על מכבי פתח תקוה 1:2 בחוץ. סאליו גינדו הימם את מוליכת הטבלה (30), גיא דזנט איזן בשער עצמי (46), ואז הגיע ערן זהבי הלוהט, כבש בפעם השביעית ברציפות (לראשונה מאז הליגה הסינית) עם כדור חופשי אדיר (75), וקבע את תוצאת הסיום. הצהובים ינסו להאריך את הרצף ביום רביעי מול בית"ר ירושלים, בעוד מכבי פתח תקוה שסופרת הפסד רביעי ברציפות תקווה להתאושש בדרבי הגדול מול הפועל פתח תקוה ביום רביעי הקרוב.

המאמן המנצח רובי קין סיפר כי יציין יחד עם הצוות שלו את חג המולד מחר במקום הערב, ואז יתרכז במשחק ביום רביעי מול בית"ר ירושלים. "זה היה משחק קשה והתנאים לא היו מדהימים", סיפר האירי, "אמרתי לשחקנים כמה דברים במחצית וראינו את התגובה. כבשנו בדקה הראשונה אחרי ההפסקה והכדור החופשי של זהבי היה נפלא".

"אהבתי את האופי שהראינו, כדורגל לפעמים זה משחק של שתי מחציות", הוסיף קין, "צריך לחפור עמוק ולהראות אופי. במחצית השנייה ראינו את ההבדל, היינו יכולים להבקיע עוד שני שערים, אנחנו עושים את זה קשה לעצמנו. כשאנחנו מגיעים לרגע האמת צריכים להיות יעילים. כשמנצחים כולם מאוחדים, לנצח נהיה הרגל".

רובי קין, מאמן מכבי תל אביב
המכונה המשומנת שלו ממשיכה בשלה. קין | ברני ארדוב

גיבור המשחק ערן זהבי אמר על הבעיטה החופשית שלו: "רק רציתי לשים את הכדור ברשת, זו היתה בעיטה מאוד חשובה ברגע קריטי. לקחנו את שלוש הנקודות, הן מאוד מאוד קשות. מגיע שאפו גם למכבי פתח תקוה, הם עשו לנו חיים מאוד קשים. אני שמח שהראינו אופי, שיחקנו טוב מאוד כקבוצה במחצית השנייה. ציפו שניתן שישייה מול הפועל באר שבע כמו בגביע הטוטו, זה לא תמיד ריאלי. יש עומס של הרבה משחקים, זה לא פשוט. יכולנו לכבוש היום יותר שערים, לפעמים זה לא נכנס, אבל הכי חשוב זה לדעת לקחת את הנקודות בשיניים, גם אם זה לא יפה. אלה משחקים שנספרים בסוף העונה כנקודות קריטיות".

זהבי הוסיף ואמר: "אני לא רוצה להסתכל אחורה, רק ממשחק למשחק. אנחנו רוצים להכניס עוד שחקנים לכושר, שחקנים פה לוקחים פה את ההזדמנות. אנחנו משחקים מאוד קבוצתי השנה ואני שמח מזה. צריך להמשיך לעשות משחקים טובים".

על השער העצמי של גיא דזנט: "לא ידעתי אם נתנו לי את הגול או לא. הרגשתי שנגעתי, אבל זה קטנוני. זה לא מעניין אותי כל כך. אם תתנו לי אני אשמח, אם לא אז אשלים את זה במשחק הבא".

בלם הקבוצה עידן נחמיאס, שפתח בהרכב, הקדיש את הניצחון לזכר חברו שי טרמין ז"ל שנפל בעזה: "המשחק הזה היה אמונציונלי בשבילי, חבר קרוב שלי נהרג לפני יומיים עזה, שי טרמין ז"ל. עליתי עם טייפ לזכרו, רציתי להבקיע היום ולחגוג אך לצערי לא יצא לי. הוא היה בן אדם כל כך אהוב, פספסתי את הלוויה שלו היום בשביל המשחק. תנחומים למשפחה, לחברים ולכל מי שהיה קרוב אליו, ימים קשים".

"קשה נורא לעשות את השינוי, המאמן והצוות שאלו אם אני מרגיש שאני יכול לשחק. עבדתי כל כך קשה בשנה האחרונה, חזרתי מפציעה ארוכה ואז עוד פציעה קטנה. אמרתי שאעשה את ההפרדה, כשעולים למגרש צריך לדעת לנתק וזה מה שעשיתי למרות שבהמנון היה לי נורא קשה וזה הציף אותי. ברגע שהתחיל המשחק התעסקתי רק בו".

בני לם, מאמן מכבי פתח תקוה
לא היה רחוק מנקודה. בני לם | ברני ארדוב

מנגד, בני לם סיכם ואמר: "באנו למשחק, החבר'ה נתנו מעצמם 100 אחוז אם לא יותר. הובלנו 0:1, להגיע מול מכבי תל אביב ל-3-4 מצבים בטוחים של גולים זו פריבילגיה יותר מדי גדולה. קל להגיד ששער השוויון שבר אותנו, אבל עדיין – הגענו למצבים של גולים. כשאתה נותן לערן זהבי מצב עונשין כזה, הכדור בפנים. אולי הייתה קצת נאיביות, אבל הקבוצה באה, רצה, נלחמה ונתנה הכל. מכבי שלטו בכל החצי השני, אבל לא היה חסר שנחזור מפה לפחות עם נקודה, אם לא שלוש. אם ננצח בדרבי, כולם ישכחו לנו את התקופה הלא טובה".

הקפטן מוחמד הינדי הוסיף: "שיטת המשחק שלנו עבדה, הגענו להזדמנויות שרצינו. זה כואב מאוד, היו לנו הזדמנויות והחמצנו, ונגד מכבי אם זה קורה אתה מיד סופג. ביום רביעי יש לנו משחק עונה. אני חושב שננצח שם ונצא לדרך חדשה. נבוא בכל הכוח בשביל האוהדים, בשבילנו, וניתן הכל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי