בוטלו העונשים של משחקים ללא קהל וסגירת מגרש ביתי ויציעים

play
הרשתות יגיעו ארצה בקרוב | קובי אליהו
ירידה ברמה? צפו בטעויות הקשות של שוערי ליגת העל 04:24

ההתאחדות לכדורגל אישרה את השינויים בתקנון המשמעתי. הורחבה עבירת הגזענות, מעתה קיים איסור חוקי על קריאות שואה

(גודל טקסט)

הנהלת ההתאחדות אישרה פה אחד את תיקוני תקנון המשמעת ובין היתר ביטלה את העונשים של סגירת מגרש ביתי, משחקי רדיוס ומשחקים ללא קהל וסגירת יציעים ספציפיים. מדובר בשורה של שינויים משמעתיים. בין היתר הוכנסה לתקנון החדש הרחבה של עבירת גזענות והוכנסה תוספת של התבטאויות אסורות, כולל איסור על קריאות שואה.

בעבירה של איסור כניסת קהל של קבוצה שהורשעה בעבירה, כאמור בוטלו סעיפים רבים כמו קיום משחקים ללא קהל, סגירת יציעים ומשחקי רדיוס. התיקון הוא שמעתה יהיה איסור על כניסת קהל חוץ נגד קבוצה שמכרה מעל 5,000 מנויים (מעשית מדובר על איסור כניסת קהל חוץ למשחק נגד "קבוצה גדולה").

תיקון נוסף הוא תוספות קנסות על שורה של עבירות שקשורות בשימוש בפירוטכניקה, זריקת חפצים והתפרצות של אוהדים לכר הדשא.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ אמר: "מטרת השינויים היא לצמצם פגיעה קולקטיבית ברוב הטוב והמכריע של אוהדי ואוהדות הכדורגל, מתוך אמונה כי היד המושטת מצדנו תזכה למענה שיוכיח כי אפשר אחרת. אחריות רבה מוטלת על האוהדים, על המועדונים. הקשר האמיץ בין האוהדים והמועדונים חייב לייצר מציאות אחרת בה הרוב הטוב נהנה מהמשחק שהוא כל כך אוהב והמיעוט האלים מוקע ומורחק. אנחנו יכולים לשנות ולפעול בגבולות המסגרת שלנו מבחינה משמעתית ובקשר עם האוהדים, ועדיין נדרשת התערבות המדינה ורשויות החוק השונות למיגור נגעים מאיימים".

שינו זוארץ, יו"ר ההתאחדות לכדורגל
מסתמן פתרון. שינו זוארץ | מאור אלקסלסי

בתוך כך, הנהלת ההתאחדות לכדורגל אישרה פה אחד את הארכת כהונתו של עו"ד עמית פינס כיועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל לשנתיים נוספות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי