ההפתעה שתכריע את משחק העונה? "שחקני מכבי תל אביב לא יעמדו בזה"

play
ענאן חלאילי, עלי מוחמד, פרנזי פיירו | ברני ארדוב
פיירו השתווה לזהבי, רפאלוב קופח? צפו ב-1:2 של מכבי חיפה על הפועל י-ם 06:05

ראובן עטר דיבר בתוכניתו של יניב קטן והציע לפתוח עם חלאילי כחלוץ: "זו יכולה להיות הברקה". על התקופה המורכבת של שרי ("לא צריך להתבייש להוריד אותו לספסל"), הכושר הירוד של מוחמד ("נכנס בין הרגליים של ג'אבר") ויחסי הכוחות: "הסגל של מכבי חיפה יותר טוב"

(גודל טקסט)

אחרי שניצחה 1:2 את הפועל ירושלים והורידה את הפער ממכבי תל אביב לשמונה נקודות, מכבי חיפה דרוכה לקראת משחק העונה מול הצהובים בבלומפילד (רביעי ב-20:30). לפני ההתמודדות המסקרנת, כוכב העבר של הירוקים, ראובן עטר, דיבר בתוכניתו של יניב קטן ב"רדיו חיפה" וניתח את יחסי הכוחות.

עטר אמר: "אני קצת מעודד מהמשחק נגד הפועל ירושלים ומהתוצאה. זה היה משחק טוב יותר מהשלושה האחרונים וניצחון יותר מרשים מהניצחון על ריינה ומשתי תוצאות התיקו. מנגד, מכבי תל אביב מגמגמת ומנצחת על חודו של גול כבר כמה משחקים וגם אצלהם יש עייפות ופציעות, וזה בולט. שתי הקבוצות באות לא בכושר מי יודע מה למשחק העונה. ברור שתיקו טוב למכבי תל אביב ומכבי חיפה צריכה לבוא בשביל לנצח, זה המאני טיים".

על הניצחון הקשה על הפועל ירושלים: "מכבי חיפה לא שיחקה טוב במחצית הראשונה. יותר טוב מהמשחקים הקדומים, אבל לא מספיק טוב. במחצית השנייה הייתה יותר מהירות ותנועה אחרי שפיירו יצא, אבל לא מי יודע מה מבחינת יצירת מצבי הבקעה. הייתה יריבה ששיחקה כדורגל ולא העבירה את הזמן. מכבי חיפה ידעה לשמור על התוצאה וניסתה לחפש את השער השלישי. היו רגעים שאהבתי במשחק, להבדיל מהמשחק נגד ריינה שבו היו חילופים כדי לשמור על התוצאה וזה לא נראה טוב".

פרנזי פיירו, מכבי חיפה | ברני ארדוב

על פיירו שכבש את שערו התשיעי העונה: "הוא חלוץ טוב אבל אני לא אוהב שהמשחק בנוי רק עליו. פיירו טוב כשהאגפים דומיננטים ואז מה שנכנס לאמצע הוא מרוויח וכובש. לשחק עם רפאלוב בצד שמאל, הרי הוא לא היה שם באמת ונכנס לאמצע. כשאין מהירות למעלה, רק את חלאילי, אז אתה לא יכול להפתיע את היריבה. אני מאוד מקווה שלא כך יהיה נגד מכבי תל אביב. אם פיירו לא משחק וחג'ג' כשיר, אני הייתי עולה עם שלישייה התקפית של חג'ג', דוד וחלאילי. אני חושב שצריכים לחשוב קצת מחוץ לקופסא, אני חושב שחלאילי כחלוץ יכול לתת הרבה יותר. אני רוצה שכשרפאלוב ושרי מקבלים את הכדור, יהיה להם למעלה שחקן שעושה תנועה לעומק ומנצל את האיכויות במסירות שלהם. אני חושב שפה המשחק תקוע.

"נגד מכבי תל אביב עם ההגנה שלהם, הייתי הולך על שחקנים מהירים. אין לי בעיה שפיירו ישחק, אבל בצדדים הייתי עולה עם שני שחקנים מהירים. מכבי תל אביב תנסה לשלוט בקצב המשחק ומכבי חיפה צריכה להפתיע אותה במהירות. היא תשים בלם שיריב עם פיירו מכות כמו בכל משחק, יש לה בלמים קצת יותר פיזיים שיכולים להתמודד איתו והתשובה צריכה לבוא מהאגפים. דגו יעלה עם אותו הרכב כמו שפתח נגד הפועל ירושלים, אבל אני הייתי הולך על שלישייה מהירה. במשחק הזה, לא צריך להתבייש לתת לשרי לבוא להביא את המפנה בחצי השעה האחרונה, כי הוא לא נראה טוב בתקופה האחרונה. נגד הפועל ירושלים הוא רץ הרבה, הוא רוצה, אבל הוא כבוי ורואים את זה בשפת הגוף שלו. ליבי איתו. אני שמח שקיבלו החלטה לתת לו ללכת ולהיות עם המשפחה שלו, כי משפחה זה לפני הכל".

צריך לעלות מהספסל מול מכבי תל אביב? צ'ארון שרי | מאור אלקסלסי

על היכולת המצוינת של ליאור רפאלוב והבישול המדהים ש"נלקח" ממנו: "חבל שפסלו את הגול, למרות שהוא נתן לשחקן כאפה לפנים. ב-20 דקות האחרונות, ראיתי את המנהיגות שלו. הוא לא רק מחבר את השחקנים אלא גם יורד לגליצ'ים וזה היה יפה לראות שהוא לוקח אחריות, וששרי נותן לו. שרי מבין שכרגע קשה לו, הוא רוצה ולא יכול. אם שרי היה מתחיל בספסל ונכנס בחצי השעה האחרונה להביא את האקסטרה, זו גם אופציה. ברור לי שההרכב יהיה כמו נגד הפועל ירושלים. ההרכב הזה לא אידיאלי להפתיע את מכבי תל אביב. אני רוצה את חלאילי חלוץ 9 על הבלמים של מכבי תל אביב, זו יכולה להיות הברקה. במשחקים הטובים של חלאילי, סונדגרן עשה אותו ועזר לו המון. שיתוף הפעולה ביניהם, היה כל כך יפה לראות באיזה קליליות הם מצליחים בשינויי מיקום לגרום לקבוצה היריבה לא לדעת איך לקבל את חלאילי. סונדגרן לא שיחק לאחרונה כמגן וזו נקודה שצריך לקחת אותה בחשבון להמשך העונה. חלאילי פרח כשסונדגרן היה לידו באגף".

על הירידה בכושר של עלי מוחמד: "הוא נכנס בין הרגליים של ג'אבר. כשג'אבר שיחק שם לבד והיו לו שטחים יותר גדולים, הוא ידע להתמודד עם זה ומכבי חיפה עשתה את הניצחונות הכי יפים שלה. במשחק הזה אני לא מוותר עליו כי צריך לאזן את הכוחות במרכז השדה, כי אתה תתגוננן יותר. זה לא משחק בית. במשחק בית כן הייתי מוותר עליו, אבל במשחק חוץ אין מה לעשות. במשחקים הטובים של מכבי חיפה, הניצחונות בדרבי ונגד חדרה ואשדוד, ג'אבר שיחק לבד. עם שלישייה מהירה אתה יכול ליצור לחץ קטלני על שחקני מכבי תל אביב, לחץ שהם לא יצליחו לעמוד בו ולא יצליחו להניע כדור בהגנה. זה לחשוב מחוץ לקופסא".

שרי, מוחמד, רפאלוב וגולדברג | דני מרון

עטר סיכם: "אני חושב שהסגל של מכבי חיפה יותר טוב משל מכבי תל אביב, בטח עם החיזוקים שהם עשו עכשיו. איך שאני קולט ומריח, דגו יעלה עם אותו הרכב. זה היה הרכב בסדר, אבל זה לא הרכב שינצח את מכבי תל אביב. אני אופטימי אבל אני רוצה לדעת באיזה הרכב הוא יעלה. אני אהיה יותר עם אופטימי אם הוא יעלה עם שחקן מהיר נוסף. אם הוא יעלה באותו הרכב של המשחק נגד הפועל ירושלים, יהיה קשה ואני אחכה למחצית השנה ולחילופים שיביאו את השינוי. אם האגפים לא דומיננטים, אתה בבעיה. יש לו את הכלים לרווח את המשחק. קשה לי לראות ששחקנים כמו רפאלוב ושרי מקבלים את הכדור ומה שהם רואים מולם זה את פיירו שרוצה את הכדור לגוף ואין שום אופציה נוספת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי