קין: "אם יש שחקן בישראל שאני לא מודאג לגביו, זה ערן זהבי"

play
גם ענה למסאי דגו. קין | אתר רשמי, מכבי תל אביב
רגע לפני משחק העונה: הרצף של מכבי תל אביב נקטע עם 1:1 מול חדרה 03:05

מאמן מכבי תל אביב לקראת משחק העונה הראשון נגד מכבי חיפה (רביעי, 20:30): "אולי אנשים חושבים ששמונה נקודות זה פער מבטיח, אבל אני לא. התיקו נגד חדרה מאחורינו". וגם: הבצורת של החלוץ, מצב הפצועים בסגל והישיבה ביציע ("שנאתי את זה, גיהנום")

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב ואוהדיה כבר פינטזו על האפשרות שאחרי משחק העונה הראשון ימצאו את עצמם במרחק 13 נקודות ממכבי חיפה, אבל התיקו הביתי המפתיע נגד הפועל חדרה ביום ראשון עצר את רצף הניצחונות של הצהובים והפער בפסגה הצטמק לשמונה נקודות. מחר בבלומפילד (רביעי, 20:30) הצהובים יקוו להתאושש עם חזרה למסלול הניצחונות ובריחה ליתרון דו ספרתי מהאלופה, כשהן ייפגשו למשחק השלמה מהסיבוב הראשון.

במסיבת העיתונאים נשאל רובי קין על השיחה הקשה שערך עם השחקנים בסיום המשחק נגד חדרה, בו כידוע לא עמד על הקווים עקב הרחקה: "באופן טבעי אתה רוצה לנצח בכל משחק, אז הייתי מאוכזב מהמחצית הראשונה, מהקצב האיטי שלנו, שיחקנו ממש לאט וכשאתה משחק מול קבוצה מתגוננת, שמנסה להאט את קצב המשחק, שזו זכותה כמובן, היינו חייבים להאיץ ולשחק מהר יותר. בחצי השני זה כבר נראה טוב יותר, הזזנו את הכדור במהירות, שתיים-שלוש נגיעות והכל זז מהר יותר. בהחלט יכולתי לראות את ההבדלים בין שתי המחציות".

על כך שישב למעלה ביציע ולא יכול היה להדריך את שחקניו על המגרש: "שנאתי את זה, זה גיהנום. זה היה קשה מאוד עבורי. ואני מבטיח לכם שזה (שהשחקנים יעלו באיחור למגרש, ר"ב) לא יקרה שוב, אני מתחייב בפניכם שזה לעולם לא יקרה שוב".

רובי קין מאמן מכבי תל אביב
גם ענה למסאי דגו. קין | אתר רשמי, מכבי תל אביב

עוד בכדורגל הישראלי

רכש או מפח נפש: בית"ר ירושלים בנקודה שתקבע לאן הולכת העונה בהפועל פתח תקוה מעריכים שגוזלן יוותר על חלק משכרו ויצטרף המאבק על איהאב גנאים מתחמם: התכנית של סכנין להחזירו הביתה במכבי פתח תקוה חוששים מירידת ליגה, קוז'וך שטף את השחקנים

קין נשאל לגבי הדברים של מאמן מכבי חיפה, מסאי דגו שאמר שכל משחק בליגה תלוי במכבי חיפה, כולל המשחק נגד מכבי תל אביב והשיב: "כל מאמן מרגיש אותו דבר בנוגע לקבוצה שלו, אתה בהחלט צריך להיות מרוכז במה שאתה עושה עם הקבוצה שלך. לא מדאיג אותי מה עושות קבוצות אחרות או מה אומרים מאמנים אחרים. אני מרוכז בעבודה שלי ומבחינתי כל משחק שלנו תלוי בנו ובמה שאני עושה עבור הקבוצה שלי".

המאמן נשאל האם העובדה שקבוצתו איבדה שתי נקודות חשובות לפני המשחק הגדול מחר, דווקא תעזור לשחקניו להגיע חדים יותר: "אני בהחלט מקווה שכן. יחד עם זאת, היינו בפיגור 1:0 ושיחקנו מול קבוצה שהתגוננה באופן טבעי ואני לא מבקר אותה כי לכל קבוצה יש את הסגנון והרצונות משלה. חזרנו למשחק ושוב הראנו המון אופי, כמובן שהיינו צריכים לנצח את המשחק, אבל לחזור ולהראות אופי זה חשוב מבחינתי. אגב, לא משנה לפני או אחרי איזה משחק אנחנו, אני תמיד רוצה לנצח. כל משחק שונה מקודמו. מחר יהיה משחק שונה לחלוטין מהמשחק הקודם שלנו. מבחינתי, ברגע שדיברתי עם השחקנים, בחדר ההלבשה בסיום המשחק, כמובן רק מהרגע שהייתי רשאי להיות שם, זה נגמר ונשאר מאחורינו".

כשנשאל קין אם יש פייבוריטית מחר במשחק, הבהיר: "ממש לא. יש עוד דרך ארוכה לפנינו, אני אפילו לא חושב על זה. אני יודע שהם זכו באליפות שלוש שנים ברציפות ואולי שמונה נקודות נראה לאנשים כפער מבטיח, אבל אני באמת לא חושב ככה. אני חושב רק על הקבוצה שלי, על איך שאנחנו נופיע מחר ולא מתעסק באף אחד אחר, מה אמר או מה יעשה".

רובי קין, מאמן מכבי תל אביב
רובי קין, מאמן מכבי תל אביב | מאור אלקסלסי

קין נשאל מה יותר קשה, להיות מוליך ושרודפים אחרייך, או להיות זה שמגיע מהמקום השני ומנסה להשיג את המוליכה: "אני לא חושב על זה בכלל. לא מטריד אותי באיזה מקום אנחנו ומה מצב הטבלה. אני רק חושב על איך לנצח כל משחק. ראיית העולם שלי לא משתנה, לא מעניין אותי מה היה כאן קודם. כל מה שמעסיק אותי זה מה שאני והצוות שלי רוצים להשיג כאן. השחקנים כאן מדהימים, יש פה אווירה נהדרת במתחם וזה היה החזון שלי, ברגע הראשון שהגעתי לכאן. לייצר כאן תרבות וסביבת עבודה שבה אנשים יהנו לבוא לעבודה שלהם. אם זה אומר שבשביל זה ננצח משחקים, טוב מאוד, אנחנו חייבים לייצור כאן משהו אחר ממה שהיה כאן קודם, ובזה אני מרוכז. אני והצוות שלי נעשה הכל, כדי שננצח כל משחק אפשרי. השחקנים שלי תמיד צריכים להיות מוכנים מקצועית ומנטלית לכל משחק ואפילו לכל אימון. דרוש שינוי אמיתי בחשיבה שלך כדי להפוך לווינר אמיתי".

המפתחות המקצועיים למחר: "צריך פשוט לשחק כדורגל טוב ולתת לאוהדים שלנו ליהנות מהמשחק. להניע כדור מהר ולשחק בין הקווים של היריב. אמרתי מהיום הראשון שלי, המאמן שלהם יידע מה אנחנו הולכים לעשות וגם אני יודע מה הם יעשו מחר. הכל תלוי ברמה שבה השחקנים יוציאו לפועל את תוכניות המשחק של המאמן. יכולים להיות כמה דברי קטנים פה ושם אבל בסוף זה מי יבוא וייתן הופעה טובה יותר. כמאמן אתה נותן לשחקנים את כל הכלים ואומר להם מה הם צריכים לעשות, בסוף זה איך הם מיישמים במגרש. גם אני וגם המאמן השני אולי נצטרך לשנות פה ושם במהלך המשחק, כמו בכל משחק כמובן. בסופו של דבר, זה הכל על השחקנים. האם אתם יכולים לתת את המיטב שלכם בכל רגע נתון על המגרש, לא רק מחר".

ערן זהבי מכבי תל אביב פיליפ איפולה הפועל חדרה
"יש לחלוצים לפעמים מעצורים קטנים, זה לא לתקופה ארוכה". קין על זהבי | אריאל שלום

האם הוא מודאג מכך שערן זהבי לא כבש ארבעה משחקים ברציפות: "אם יש שחקן אחד בכדורגל הישראלי שאני לא מודאג לגביו זה ערן זהבי. שאלתם אותי גם לגבי ניר ביטון, כשהיה לו משחק פחות טוב ושאלתם אם הוא ישחק במשחק הבא, עניתי שברור שכן כי הוא אחד השחקנים הכי רגועים שיש לנו. לגבי ערן, אותו דבר, אין לי שום דאגה לגביו. הכי מקצוען מכולם, הראשון להגיע, האחרון לעזוב את האימון. עושה הכל כמו שצריך. הייתי שם, כחלוץ שכובש שערים, הוא יגיע למצבים ויכבוש, זה מה שהוא עושה כל הקריירה שלו. יש לחלוצים לפעמים מעצורים קטנים וזה מה שקרה לו, זה לא משהו לתקופה ארוכה, הוא יודע איפה השער אני לא צריך להגיד לו כלום. ערן יותר רעב לשערים מכולם, גם בגילו. הוא מתאמן כל אימון, הוא תחרותי ותמיד רוצה לנצח בהכל. גם במשחקונים הקטנים באימון. כמובן שאני מנסה לעזור לו, כפי שאני עושה כל העונה, לא רק לו, לכולם. אני תמיד דורש הרבה מכולם ולא משנה מה הגיל שלך. תמיד יש מקום לשיפור. אפילו אם תשתפר באחוז אחד, זה יכול לעשות את ההבדל, בלי קשר לגיל שלך".

לסיום התייחס לפצועים בסגל, ביניהם דריק לוקאסן ויוריס ואן אובריים ודן ביטון החולה: "כולם במצב של מוכנות ואמורים לעמוד לרשותנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי