הנאום של דגו והמסר של רפאלוב: זו הגישה של מכבי חיפה שפירקה את מכבי ת"א

play
איזו עונה אדירה. רפאלוב | ברני ארדוב
צפו: רפאלוב כבש והעניק למכבי חיפה ניצחון חוץ נדיר על מכבי תל אביב 03:43

המאמן הדליק את שחקניו, רפאלוב שידר את הביטחון, ובמכבי חיפה יודעים ש"הפתענו את מכבי ת"א עם ניצחון טקטי אדיר", והקרדיט מגיע למסאי. וגם: הדרמה סביב שרי, המתח עם עסקת לסובוי וההיעדרויות למשחק הבא

(גודל טקסט)

1.

שמחה אדירה נרשמה אתמול (רביעי) במכבי חיפה אחרי הניצחון 0:1 על מכבי תל אביב. הירוקים שמעו לאורך הימים האחרונים על העובדה שהם אנדרדוג מוחלט, כש-12 השנים שבהן הקבוצה לא ניצחה בבלומפילד ישבו גם כמעמסה על הגב. רגע לפני היציאה לכר הדשא מסאי דגו זרק לחלל האוויר עוד משפט אחד לשחקניו ואמר להם: "כולם כנראה שכחו שאנחנו האלופה ומתייחסים אלינו כעוד קבוצה, תוכיחו אחרת".

ואכן, הירוקים עלו אל הדשא כאילו נורו מלוע של תותח ופתחו בסערה את המשחק. דגו סיפר בסיום שתוכנית המשחק עבדה באופן מלא, וכל מה שביקש מחניכיו יושם בדיוק מוחלט. במועדון החמיאו מאוד למאמן שסובל העונה מנדנדה שנעה בין ביקורות קוטלות למחמאות אדירות. אחרי המשחק מול פנאתינייקוס המאמן זכה למחמאות מקיר לקיר ובטח בתקופה הטובה בחודש דצמבר, אלא שאז שתי תוצאות תיקו מול הפועל תל אביב והפועל פתח תקוה החזירו את הביקורות במלוא העוצמה. בחיפה החמיאו לדגו שידע להתמודד עם הלחץ הכבד ואתמול שוב הוכיח שהוא יודע להיות טקטיקן ברמה גבוהה.

שחקני מכבי חיפה חוגגים
מי מעז להספיד את האלופה? מכבי חיפה חוגגת | ברני ארדוב
שחקן מכבי חיפה ליאור רפאלוב
איזו עונה אדירה. רפאלוב | ברני ארדוב

"מסאי על הכוונת כל הזמן וזה לא פשוט", אמר גורם בקבוצה, "הוא מתמודד עם זה נהדר, אתמול הנצחון רשום על שמו חד משמעית". בקבוצה החמיאו לצוות המקצועי על ההכנה הטקטית. "הפתענו את מכבי תל אביב", אמרו במועדון, "היה ניצחון טקטי אדיר שלנו".

מלבד דגו היה זה מחמוד ג'אבר שזכה למחמאות גדולות. השחקן שזכה לשיחת נזיפה מדגו אחרי המשחק מול הפועל פתח תקוה היה מהמצטיינים במגרש אתמול ובחיפה הרעיפו עליו מחמאות. גם חוליית ההגנה ובייחוד אלו שתופקדו בלמים, שון גולדברג, לורנצו שימיץ' ועילי פיינגולד זכו למחמאות גדולות. עלי מוחמד שהוחלף לא סובל מפציעה אלא רק מעייפות וצפוי לעמוד לרשותו של דגו במשחק מול מכבי פתח תקוה.

בחיפה הרגישו אתמול על גג העולם אך הבהירו ש"חוק 24" שהחל בעונות הקודמות (שאומר שמותר לחגוג 24 שעות ואז לחזור לעניינים) תקף גם עתה. דגו נכנס לשחקנים בסיום המשחק ואחרי המחמאות אמר להם שאם לא ינצחו ביום ראשון, הניצחון בבלומפילד לא שווה כלום. דניאל סונדגרן ייעדר מהמשחק מול פתח תקוה כשגם פרנזי פיירו בספק גדול גם למשחק זה, כמו גם עילאי חג'ג.

"ברור שלנצח את מכבי תל אביב בחוץ זה מחסום שרצינו לסיים איתו", אמר שחקן בכיר בקבוצה, "אבל בסוף המטרה של העונה היא לא לנצח את מכבי תל אביב אלא לקחת אליפות".

פייר קורנו, צ'ארון שרי, מחמוד ג'אבר, שחקני מכבי חיפה
קשר מיוחד. שרי חוגג | ברני ארדוב
מחמוד ג'אבר, שחקן מכבי חיפה
המצטיין של משחק העונה. מחמוד ג'אבר | ברני ארדוב

2.

במסיבת העיתונאים ביום שלישי נשאל ליאור רפאלוב על העובדה שבכל פעם שפתח נגד מכבי תל אביב מכבי חיפה ניצחה ועל העובדה שהיה חלק מהניצחון האחרון על מכבי תל אביב בבלומפילד. הקשר היה מופתע מהנתונים ולאחר מסיבת העיתונאים אף מלמל בדרך חזרה לחדר ההלבשה בכפר גלים ש-12 שנה ללא ניצחון חוץ זה יותר מדיי.

אמש בחיפה ידעו שמלבד היכולת, הדברים הטקטיים והעניינים המקצועיים, הקבוצה תצטרך מנהיגים על כר הדשא, כשהשניים הבולטים בתחום הזה הם צ'ארון שרי וליאור רפאלוב. בעוד ששרי בלט בעיקר בצד המנהיגותי, רפאלוב עלה על המגרש והצליח גם בעזרת היכולת, בייחוד במחצית הראשונה, להדביק את החברים בתחושה שהגיע הזמן לשבור את המחסום, והוא אף כבש את שער הניצחון כשהוא מעלה את מאזנו לשישה שערים וחמישה בישולים בעונה פשוט נהדרת עד עתה.

"אין ספק שליאור היום הוא המנהיג שלנו", קובע אחד מחבריו לקבוצה, "מי שחשב שהוא מגיע רק בגלל העניין החברתי והמנהיגותי טעה כי הוא מוכיח שהוא בכושר נהדר ושהוא אחד השחקנים הכי טובים שיש היום בישראל". רפאלוב הרגיש את השריר הארבע ראשי והוחלף, ולמרות שהבהיר בסיום שהוא חש שיצא בזמן לפני שהיה מדובר בפציעת משמעותית – בחיפה מקווים שלא מדובר בפציעה שתשבית אותו כעת. הקשר הוותיק ייבדק ויעבור צילום אחריו יתברר האם יוכל לעמוד לרשות הקבוצה במשחקים הקרובים, כאשר ביום ראשון הקשר יהיה אפילו משמעותי עוד יותר בשל הטיסה של צ'ארון שרי להולנד.

ההולנדי המריא הלילה לביתו וטיסתו חזרה צפויה להיות ביום ראשון, והוא כמובן בספק גדול מאוד לסגל למשחק מול מכבי פתח תקוה. בסיום המשחק שרי קפץ על מסאי דגו וחיבק אותו במשך שניות ארוכות. הקשר בין דגו לשרי הפך למיוחד מאוד בעיקר לאחר פרוץ המלחמה, ולא סתם המאמן אישר להולנדי לחזור הביתה. "מסאי מרגיש את שרי והוא ידע שגם אם זה כמה ימים, חשוב ששרי יראה את המשפחה", אמרו בקבוצה.

"ביום שחתמתי במכבי חיפה התקשרתי לשרי והוא אמר לי 'אני איתך מהתחלה עד הסוף'", חשף דגו את השיחה הראשונה שלו עם השחקן, "וזה הדדי בינינו. אנחנו עושים הרבה שיחות. הוא עובר תקופה לא פשוטה, זה עדיין לא צ'ארון שאנחנו מכירים, אבל הוא עבד אתמול בטירוף והיה קפטן אמיתי. הוא טס הלילה לראות את המשפחה, הוא יחזור ביום ראשון ויהיה איתנו".

שחקני מכבי חיפה חוגגים
בכיוון הנכון. חיפה צוהלת | ברני ארדוב
שחקן מכבי חיפה גוני נאור
הקהל חזר מבלומפילד חוגג, וזה נדיר. נאור | ברני ארדוב

3.

לצד הניצחון האדיר, בחיפה יתעסקו ביממה הקרובה גם בעניין דני לסובוי, השחקן שכבר עבר בדיקות רפואיות ואפילו היה במתחם כפר גלים לאימונים אישיים עם אנשי הצוות המקצועי, וכבר סיכם את כל תנאיו – אך כידוע ישנו מכשול עיקרי בהעברת הכספים לקבוצתו הרוסית. בחיפה מנסים למצוא דרך יצירתית לפתרון הנושא אך במועדון לא יסכנו את העסקים הכלליים של נשיא המועדון ויאפשרו פתח לסנקציות נגד המועדון ונגד עסקיו של יעקב שחר בגלל העברת כסף לקבוצה הממומנת על ידי בנק שממן את הצבא הרוסי.

השחקן עצמו צפוי לחכות עוד כמה ימים כדי לנסות לראות האם העניין נפתר, ואם לא, יחפש אופציה אחרת. במקביל בסביבתו מחכים לראות האם מכבי תל אביב נכנסת שוב לעניינים. בחיפה כאמור רוצים מאוד לראות את סלובוי מגיע לקבוצה, אבל רק אם יימצא פתרון להעברת הכספים העסקה תושלם.

מלבד סלובוי, בחיפה מנסים לצרף גם חלוץ לסגל. אלעד מדמון הוא העדיפות העליונה אך בחיפה מבינים שיהיה קשה מאוד להביא אותו בחודש ינואר ומחפשים חלופות.

במחזור הבא מכבי חיפה תארח את מכבי פתח תקוה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי