ההסתדרות עתרה נגד ההתאחדות: בטלו חיוב של שחקנים לביצוע פוליגרף

play
ראש חטיבת הספורט בהסתדרות, ניר אלון | יוסי ציפקיס
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 11.1

ההסתדרות עתרה לבית המשפט בדרישה לבטל לאלתר הוראה חדשה בתקנון ההתאחדות לכדורגל, המחייבת שחקנים לבצע בדיקת פוליגרף. ניר אלון: "לא נאפשר פגיעה בזכויות יסוד של שחקנים. הדבר אינו נהוג באף מדינה בעולם"

(גודל טקסט)

ההסתדרות הגישה היום (חמישי) עתירה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בדרישה לבטל לאלתר הוראה חדשה בתקנון ההתאחדות לכדורגל בישראל, המחייבת שחקנים לבצע בדיקות פוליגרף בכל נושא, תוך איום בהשעיה לשחקן שיסרב להיבדק.

העתירה הוגשה על ידי היועץ המשפטי להסתדרות, עו"ד יחיאל שמיר, ועו"ד דניאל שחבר שלום מלשכתו. בעתירה טענו עו"ד שמיר ושחבר כי ההתאחדות לכדורגל אינה מוסמכת לחייב שחקני כדורגל לעבור בדיקת פוליגרף. "מדובר בהוראות הפוגעות בזכויות יסוד של השחקנים, ומקנות להתאחדות סמכות בלתי מוגבלת לזמן כל שחקן לבדיקת פוליגרף באופן הפוגע בפרטיותו וחורג באופן קיצוני מכל מתחם של מידתיות", נכתב בעתירה. עוד הוסבר בעתירה, כי מדובר בסמכות שההתאחדות נוטלת לעצמה בשעה שלמשטרת ישראל, הגורם האמון על חקירת הליכים פליליים במדינה, אין כל סמכות כזו, גם כאשר מדובר בחקירת חשודים בביצוע העבירות החמורות ביותר בספר החוקים. בנוסף דרשו עורכי הדין, מבית המשפט המחוזי להוציא צו ביניים המורה על הקפאה מיידית של התיקון עד לפסק דין בעתירה.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ | ניב אהרונסון

יו"ר חטיבת הספורט בהסתדרות המעו"ף ניר אלון: "לא נאפשר פגיעה בזכויות יסוד של שחקנים, ובוודאי שלא נאפשר איום בסנקציות כלכליות על שחקנים שיסרבו להיבדק בפוליגרף. ארגון שחקני הכדורגל העולמי מתנגד לחיוב שחקנים בבדיקת פוליגרף והדבר אינו נהוג באף מדינה בעולם. אנחנו מקווים שההתאחדות תתעשת ותקבל את עמדת ההסתדרות בטרם יידרש לכך בית המשפט".

תגובת ההתאחדות לכדורגל: "מטרת השינוי התקנוני היא אחת ויחידה – להבטיח את טוהר המשחק. אינטרס שחייב להיות משותף לכל בעלי העניין. ככל שיהיה צורך, הנושא יוכרע בבית המשפט".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי