"אם יחזקאל עשה את זה בטורקיה, ברור שאנחנו צריכים לעשות את זה כאן"

play
בר דגני | מסך, אינסטגרם
מחוץ לקווים, 16.1 21:53

הצעד של שגיב ("לא הרבה היו פועלים כמוהו"), היוזמה של אוראל ("גייס את הקפטנים"), כדורגל בצל המלחמה ("חייבים להניע את הכלכלה") והירידה לספסל ("יחזור להרכב"). בר דגני בריאיון ל"מחוץ לקווים"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בזמן שכולנו חיכינו ששגיב יחזקאל ינחת בישראל, אוראל דגני קרא לשחקני הכדורגל בארץ לעלות במחזור הקרוב עם טייפ לבן, אותה תחבושת איתה עלה יחזקאל בטורקיה כמחווה לחטופים ולקורבנות הטבח של השבעה באוקטובר. בלם בית"ר ירושלים ביקש מכולם להביע הזדהות ולתמוך ביחזקאל ולקרוא יחד לשחרור החטופים. אשתו, בר דגני, עלתה לשידור בתוכנית "מחוץ לקווים" שמשודרת בוואלה+ ודיברה על כך בהרחבה. 

היוזמה של אוראל דגני | מסך, אינסטגרם

על הרעיון של בעלה לתמוך ביחזקאל אחרי המחווה שלו לקורבנות השבעה באוקטובר והחטופים, אמרה בר: "אני חושבת ששגיב עשה צעד כמעט חסר תקדים ולקח סיכון מקצועי בקריירה שלו, שלא הרבה היו עושים כמותו ושילם בצעד מאד קיצוני. אני חושבת שאוראל ראה בזה הזדמנות לבוא ולהגיד 'גם הקולות שלנו צריכים להישמע במגרש'. אם שגיב עושה את זה בטורקיה, על אחת כמה וכמה אנחנו צריכים לעשות את זה אצלנו. אמרתי לו שאין יותר מבורך מזה והוא באמת הצליח לגייס את הקפטנים של כל הקבוצות ואת כל האתרים".

הלב עדיין חצוי. שגיב יחזקאל | אתר רשמי, אנטליאספור

איך הגבתם כששמעתם שהוא עצור בטורקיה על מחווה בסיסית מבלי שהביע עמדה פוליטית – כעסתם?
"ברור. איך שהסיפור הזה התגלגל, זה היה הזוי. בוצעו נגדו צעדים קיצוניים ואנחנו היינו בשוק שזה מה שעושים לאזרח ישראלי. אנחנו היינו בטורקיה לפני חצי שנה, בפגרה הקודמת, כמובן שלא נחזור לשם אבל זאת מדינה שהייתה איתנו בשכנות יחסית טובה, עם תיירות של הלוך ושוב וברעידת אדמה שהייתה להם לא מזמן – היינו הראשונים לשלוח להם סיוע. והם פשוט אנטי אלינו, זה מכעיס מאוד".

על החזרה של הכדורגל בצל המלחמה, סיפרה בר שבחודש הראשון היא הייתה "בחוסר תפקוד" ואוראל היה זה שתפס פיקוד. אשת הכדורגלן שעובדת בבנק וואן זירו הסבירה שהיא "מאמינה גדולה בכלכלה ושצריך להניע אותה בחזרה וצריך להחזיר את המשק לשגרה. כל אחד במקצוע שלו והכדורגל הוא גם אסקפיזם. אנשים רוצים לבוא להתנתק מהשגרה ולראות משחק של הקבוצה שהם אוהבים, ולרגע אחד לא לחיות את הדבר הנורא הזה של השבעה באוקטובר בריפיט כל יום. זה היה הכרחי להחזיר את הכדורגל, חייבים להשקיע בכלכלה שלנו כדי שלא נהיה מדינה בפשיטת רגל ולא נצטרך להילחם באבטלה, עם כמה שזה כואב".

לאחרונה איבד דגני את המקום שלו בהרכב וזה משהו שהוא לא נתקל בו שנים. אוראל רגיל להיות שחקן קבוע בהרכב, איך זה משפיע עליו?
"אני חושבת שמאז שאני מכירה אותו הוא לא עמד אף פעם בסיטואציה הזאת שהוא לא שחקן הרכב, אז לכל דבר יש פעם ראשונה וגם לזה. אני חושבת שזה כלי בשבילו להתמודדות – לגדול מזה, לבוא ולהוכיח עוד פעם ועוד פעם בכל אימון, וגם כשהוא נכנס בסוף המשחק אז לתת את מה שהוא יכול. אני המעריצה מספר אחת שלו אז אני כנראה לא אובייקטיבית, אבל אני חושבת שהוא יקנה את המקום שלו חזר. אני מאמינה בו וסומכת עליו. אלו ימים לא קלים כי הוא לא רגיל להיות בסיטואציה הזאת בתור שחקן שהיה מוביל כל חייו, אבל גם עם זה צריך לדעת להתמודד ואני חושבת שזה שיעור בשבילו, בשבילנו, בשביל הבית וזה חלק מתהליך הגדילה והלמידה של כל אדם להתמודד גם עם אתגרים כאלו, אז אנחנו מתרגלים". 

איך את רואה את המשך העונה של בית"ר?
"אני חושבת שלאחרונה יש ביסוס טוב ומתחיל להתגבש משהו. את העונה שעברה סיימנו עם גביע, שזה היה מדהים והרבה מעבר לציפיות. איך שהעונה התחילה לעומת איך שהיא נגמרה בשנה שעברה – זה היה שמיים וארץ, ולכן אני בטוחה שגם העונה הזאת תיגמר בצורה טובה. אני ממש מאמינה גם באוראל, בשחקנים ובמועדון". 

בית"ר ירושלים תארח הערב (רביעי ב-19:45, ישיר בספורט3) את מכבי בני ריינה ותקווה לרשום ניצחון ליגה שני ברציפות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי