"ליאור קאסה צריך שנתיים במכבי ת"א או חיפה, ומשם מעבר לאירופה"

play
ליאור קאסה, הפועל ירושלים | ברני ארדוב
צפו בתקציר: הפועל ירושלים ניצחה 1:3 את מכבי פתח תקוה 06:24

"בכלל לא מפתיע אותי ששני המועדונים הגדולים בכדורגל הישראלי מתחרים ביניהם על קאסה", אומר גדי כרמלי, האיש שגילה את הכישרון המבוקש של הפועל ירושלים. וגם: המשבצת האידיאלית עבורו על המגרש, המסע הלא פשוט לצמרת והדמויות המשפיעות

(גודל טקסט)

כשהוא מוביל קבוצת בוגרים מהליגה השנייה בגאנה, שממוצע הגיל של שחקניה הוא 16 וחצי, גדי כרמלי לא יכול היה הבוקר (שני) לכבוש את האושר שלו נוכח הידיעות בישראל על המירוץ בין מכבי תל אביב למכבי חיפה אחר החניך שלו לשעבר, ליאור קאסה.

ליאור קאסה הפועל ירושלים
כבוד גדול למאמנים שנתנו לו במה בגיל צעיר. קאסה | ברני ארדוב

"את ליאור קאסה מצאתי בשכונת קטמון, משחק בליגות השכונות בירושלים, כשהוא רק בן 13", סיפר כרמלי בשיחה מגאנה, "זו הייתה חבורה שלקחנו להפועל ירושלים עם עומר אגבדיש, נועם מלמוד, מוחמד סלמן, כרם זועבי וליאור קאסה, שעבר כל כך הרבה תהפוכות וקשיים, רגעים טובים ופחות טובים, אבל אם הוא היום המטרה הראשונה של מכבי תל אביב ומכבי חיפה כשהוא בסך הכל בן 18 – זה מלמד שהכל עדיין אפשרי בכדורגל, ובעבודה קשה ונכונה מגיעים מלמטה עד הטופ".

כרמלי, ששימש בהפועל ירושלים כאחראי על האקדמיה, הביא את קאסה אליו, והיה בקשר רצוף וקבוע עם משפחתו. "היו לי אין סוף שיחות עם אמא שלו, היא יודעת מה עשינו בשבילו", הוא אומר, "אבל אי אפשר לנתק את שי אהרון וזיו אריה שידעו לתת במה לשחקנים האלה ולהאמין בהם בגיל כל כך צעיר".

ליאור קאסה, שחקן הפועל ירושלים
"בתפקיד שלו הוא כבר מהטובים ביותר בארץ". קאסה | דני מרון

קאסה גדל בשכנות לאווקה אשטה. "הוא לקח ממנו הרבה, והחיבור ביניהם הוא עשה לסאקה רק טוב", טוען כרמלי. מבחינה מקצועית, אומר כרמלי, קאסה יכול לשחק במגוון תפקידים, אבל התפקיד האמיתי והכי חזק שלו הוא מספר 8 – קשר 50-50. "הוא צריך שנתיים במכבי תל אביב או מכבי חיפה, ומעבר לאירופה", סבור כרמלי, "לא אמליץ לו במי לבחור. איפה שהמזל יאיר לו פנים, אני אשמח בשבילו. בתפקיד שלו הוא כבר מהטובים ביותר בארץ. אנחנו לא משופעים בשחקנים איכותיים, ובכלל לא מפתיע אותי ששני המועדונים הגדולים בכדורגל הישראלי מתחרים ביניהם על קאסה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי