אחראי, לא אשם: הפועל תל אביב מתפרקת, וממש לא רק בגלל המאמן

play
רן בנימין | קובי אליהו
מתנת פרידה: הפועל ירושלים ניצחה 0:2 והעיפה את הפועל תל אביב מהגביע 04:00

בורחה למה הוא רק סימפטום לקבלת ההחלטות בהפועל תל אביב מאז ה-7 באוקטובר, עדות חיה שממחישה איך עונה שהחלה עם קיץ טוב מגיעה בסוף ינואר לקריסה. סול ייפגש עם מאמנים ותתקבל החלטה, בלבול ואופיר חיים המועמדים. התעניינות מחודשת ברן בנימין

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

במשחק היחיד העונה ממנו לא הייתה דרך חזרה, עלתה הפועל תל אביב אמש (שבת) בטדי עם שלושה שחקנים בהופעת בכורה בהרכב (סתיו טוריאל, רז מאיר ואיהאב גנאים), עם אביב סלם בהופעה שנייה בהרכב ואליאן רוחנא בשלישית. למעשה, היא העמידה הרכב ש-50 אחוז ממנו לא רץ יחד באף משחק. עוד לפני שהמשחק החל, כשהשחקנים התכנסו, מי שנשא דברים הוא רז מאיר, שהרגיש שהוא המבוגר האחראי היחיד בסיטואציה.

כל זה ממחיש היטב את הקריסה של המועדון, שכבר חורגת הרבה מעבר לבורחה למה, המאמן שכבר סיים את תפקידו. למה הוא האחראי, אך לא האשם. הוא סוג של סימפטום לכל ההתפרקות של המערכת מאז ה-7 באוקטובר שעכשיו מקווים לעצור כדי להתחיל מחדש, גם בהשפעת הלחץ של האוהדים שאמרו את דברם השבוע באופן ברור מאוד.

הפועל תל אביב נמצאת בהידרדרות מסוכנת וללא הזעזוע הזה יכולה הייתה להיגרר למאבקי ירידה. אבל האמת היא שגם אחרי פיטורי למה, לא יהיה פשוט לתקן את הדברים.

מאמן הפועל תל אביב בורחה למה
בורחה למה | ברני ארדוב

חן סול הוא שק החבטות של אוהדי הפועל תל אביב והתקשורת, אבל עדיין עשה ועושה הרבה דברים טובים בהפועל תל אביב, גם בקיץ וגם היום בבניית הסגל ובתכנון קדימה. אבל חוסר ניסיון הוא מרכיב קריטי בקבלת החלטות, ובזמן אמת סול טעה עם בורחה למה, לא רק במינוי שלו אלא יותר באיך שהוא תופס את המעמד והאוטוריטה שלו כמאמן.

תחת למה, סול יכול היה לדחוף ולשלב כל צעיר שרצה, להסתכל קדימה לטווח הארוך, לשנות עמדות לשחקנים ולשלוט בו. באיזשהו מקום, הוא חי את החלום עם אמונה שזה הדבר הטוב ביותר לקבוצה. אך ברגע שהמאמן הופך להיות בובה של המערכת זה כבר לא משנה מי יקבל דקות, כמה ואיך – כולם ילכו אחורה.

נקודת השבר של הפועל תל אביב הייתה עזיבתו של מייקל ולקאניס. סמלי שהוא סיים עם ניצחון מרשים 0:3 בטדי ולמה מסיים את תפקידו בקול ענות חלושה אחרי הפסד באותו איצטדיון. ולקאניס היה דמות בהפועל תל אביב, הייתה לו נוכחות וזה השפיע על שחקנים. זה בדיוק מה שהיה צריך לקרות גם אחריו. אם לא רוצים ישראלי, היו צריכים לשאוף לזר מנוסה. בכל מקרה, המועדון היה חייב למצוא פיתרון שינחית דמות דומיננטית על הקווים.

כשהמאמן לא דומיננטי אפשר להודיע לו יומיים לפני משחק גביע קריטי ששני שחקני הרכב, יהב גורפינקל ואלן אוז'בולט, לא ישחקו כי רוצים לקבל עליהם דמי העברה. עוד לא עבר שבוע מהטקס שנעשה לדרור קשטן ז"ל בבלומפילד, רק לחשוב מה היה קורה אם מישהו במועדון היה אומר לו דבר כזה. בעצם, אף אחד אפילו לא היה מעז להגיד לו דבר כזה. זאת המשמעות של אוטוריטה.

שחקני הפועל תל אביב, ליעד רמות, אור בלוריאן
מישהו באמת מופתע? הפועל תל אביב מאוכזבת | ברני ארדוב

חן סול ייפגש היום ומחר עם מאמנים בתקווה למנות מאמן עוד לפני המשחק מול הפועל חיפה. עדיין לא ברור מה תהיה מוכנה הפועל תל אביב לשלם והאם תהיה מוכנה להתחייב למאמן מעבר לעונה הנוכחית, אפילו לתת אופציה במידה שיסיים בפלייאוף העליון. המועמדים הבכירים הם אופיר חיים ומרקו בלבול, אבל במועדון לא שללו שתתקבל החלטה אחרת. סול אמור להיפגש עם המאמנים, לשטוח בפניהם את הדרך והדרישות, וההחלטות יתקבלו בהתאם.

בלבול לא ממהר לקפוץ על כל הצעה בשנים האחרונות, אך מאוד רוצה לחזור לעבוד בקבוצות. אופיר חיים לא יעזוב את הנבחרת ללא אופק מקצועי של לפחות שנה וחצי עם הבנה שהוא המאמן, והדברים יהיו לא פשוטים לשני הצדדים, אך בימים הקרובים הכל יתבהר. עד אז סלים טועמה יכין את הקבוצה למשחק החוץ מול הפועל חיפה ביום רביעי, שיהיה קריטי בנוגע לסיכויים לסיים בפלייאוף העליון.

בימים האחרונים התקבלה במועדון הצעה אטרקטיבית עבור רן בנימין, אך לא ברור אם במועדון יממשו אותה ואם כן, האם זה יקרה בחלון הנוכחי או בקיץ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי