הפועל באר שבע מתגעגעת? ז'וזואה נבחר לזר השנה בפולין

play
ז'וזואה נבחר לזר השנה בפולין | צילום מסך, מתוך טוויטר
ניצחון תשיעי רצוף: 0:2 להפועל באר שבע על בני סכנין 03:08

הקשר הפורטוגלי שכיכב גם בישראל, זכה להערכה אחרי שהוביל את לגיה ורשה לסגנות ולזכייה בגביע: "הכול בזכות אשתי והבת שלי"

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

הכדורגל הפולני ערך אמש (שני) את ערב הגאלה שלו עם הנבחרים של שנת 2023, ובין מקבלי הפרסים היה ז'וזואה, כוכב הפועל באר שבע לשעבר וכיום שחקנה של לגיה ורשה, שנבחר לזר המצטיין של השנה. הפורטוגלי הנרגש עלה לקבל את הפרס ואמר: "אני שמח מאוד להיות במקום הזה. אני רוצה להודות לחבריי לקבוצתו ולמשפחתי. מצאתי את עצמי כאן בזכות אשתי והבת שלי שתמיד תומכות בי".

ז'וזואה בן ה-33 עשה את המעבר לפולין בקיץ 2021, אז חתם על חוזה לשנתיים בלגיה ורשה. בעונה הקודמת הבקיע 12 שערים ובישל שבעה ב-32 משחקים ולגיה סיימה כסגניתה של האלופה ראקוב צ'נסטוחובה. הפורטוגלי נבחר אז לקשר הטוב בליגה והיה מועמד גם לתואר שחקן העונה, בו זכה קמיל גרוסיצקי. לגיה זכתה בגביע לאחר דו-קרב פנדלים מול ראקוב בגמר, והיכולת הנהדרת זיכתה את ז'וזואה בחוזה לעונה נוספת.

בתחילת אוקטובר הוא נעצר באירוע ביזארי בהולנד לאחר משחק במסגרת הקונפרנס ליג מול אלקמאר, אבל שוחרר למחרת ללא כל אישום. העונה הבקיע שישה שערי ליגה והוסיף אחד באירופה, והוא אחד השחקנים האהובים על אוהדי לגיה – כפי שהיה בימיו בבאר שבע.

גם עם הקבוצה מבירת הנגב זכה כזכור בגביע אחד (2020) וסך הכול הבקיע 19 שערים ובישל עוד 12 ב-66 הופעות בכל המסגרות, במשך כמעט שנתיים בהן בילה בישראל, כיכב על כר הדשא והיה מעורב גם בתקריות כאלה ואחרות.

המאוכזב של הטקס היה רוברט לבנדובסקי, שהפסיד את פרס שחקן השנה לפיוטר ז'לינסקי מנאפולי אחרי ארבע זכיות רצופות ולא פחות מ-11 ב-12 השנים הקודמות. מרצ'ין בולקה, שוערה של ניס הצרפתית, נבחר לתגלית השנה בכדורגל הפולני וגרוסיצקי שוב הוכתר לשחקן השנה בליגה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי