ואן אובריים: "אין אווירה שלילית במכבי ת"א, רק רצון להשתפר"

play
יוריס ואן אובריים שחקן מכבי תל אביב מאוכזב | מאור אלקסלסי
עוד נוקאאוט ירוק: 0:2 למכבי חיפה על מכבי תל אביב בסמי עופר 06:56

הקשר לא מוטרד מהרחשים אחרי איבוד המקום הראשון ("בניגוד לעונה שעברה, רק חושבים איך להיות טובים יותר"), מבין מהי נקודת התורפה ("חייבים להתחיל לכבוש במצבים נייחים") ומשוכנע שכבר נגד סכנין הקבוצה תצא לדרך חדשה: "המסר - ממשיכים הלאה"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

ליוריס ואן אובריים יש חלק נכבד בירידה של מכבי תל אביב. בשליש הראשון של העונה היה המרענן הרשמי של המועדון. רובי קין המציא אותו מחדש ושם ללעג את ההחלטות מהעונה שעברה לספסל את ההולנדי ברוב המשחקים. ואן אובריים החזיר על האמון עם הפיכת תפקיד הקשר האחורי בקרית שלום לאלמנט המוביל בדרך למקום הראשון ולפער 10 הנקודות ממכבי חיפה רק לפני חודש. אבל ואן אובריים וחבריו איבדו 12 נקודות ליגה בשבעת המשחקים האחרונים ועכשיו יתחילו הכל מהתחלה.

יוריס, מחר (שבת, 15:00, ספורט4) אתם באים למשחק מול בני סכנין מהמקום השני. לא נתפס שרק לפני 30 יום הייתם בפער של 10 נקודות בדרך לאליפות. בתור אחד שמקבל מחמאות על ההבנה שלו בכדורגל, מה קרה למכבי תל אביב?

"מה שקרה מאוד פשוט, לא צברנו מספיק נקודות. לא נוכל לנצח בכל משחק כל העונה, כך שמבחינתנו אלו רגעים שצריך להשתפר בהם. דיברנו על זה גם כשניצחנו, ואנחנו מדברים על זה גם כשאנחנו מאבדים נקודות – צריך להשתפר בכל יום, בכל אימון, בכל משחק".

להוציא את משחקי הגביע וגביע הטוטו, בחמישה משחקי ליגה רצופים ספגתם ראשונים ונאלצתם לרדוף אחרי יריבות. מה עושים כדי לשפר את זה?

"אנחנו מדברים הרבה על איך צריך לפתוח משחקים. רק אלוהים יודע למה זה קורה לנו, כי אנחנו מדברים בינינו לפני המשחק, אומרים לעצמנו שאנחנו חייבים להתחיל כמו שצריך, שאנחנו חייבים לעשות טעויות בדקות הראשונות, וזה לא קורה. אין ספק שחייבים להשתפר בזה".

שחקן מכבי תל אביב יוריס ואן אובריים
חובת ההוכחה שוב עליו. ואן אובריים | אריאל שלום

מה קורה לכם במצבים הנייחים? זה עוד פרמטר שנראה שאתם לא מספיק טובים בו, התקפית והגנתית.

"אנחנו מתאמנים על זה ויש לנו הרבה אסיפות על מצבים נייחים. ספגנו שער כזה נגד מכבי חיפה ואנחנו צריכים לספוג פחות, זה ברור. בתחילת העונה היינו טובים יותר בתחום הזה, בעיקר מבחינה הגנתית, כך שיש לנו את הפוטנציאל. וכן, כדאי שנתחיל לייצר שערים מקרנות ובעיטות חופשיות".

נותרו עד 17 מחזורים עד תום העונה ואתם עדיין בשוויון נקודות עם המקום הראשון. למה יש תחושה של אווירה שלילית כל כך? ראינו המון אמוציות מכם בסוף המשחק נגד מכבי חיפה.

"היינו מאוד מאוכזבים מההפסד, כי זה היה משחק גדול והרגשנו שאפשר להוציא תוצאה טובה. אבל מה שאני אוהב בצוות ובקבוצה בעונה הזאת, זה שבניגוד לעונה שעברה השיחות הן כל הזמן על איך להשתפר ולהיראות טוב יותר. מסיימים משחק, ומדברים על מה היה ניתן לעשות טוב יותר. גם אחרי הניצחונות וההישגים שלנו העונה, תמיד דיברנו בינינו על מה צריך לשפר. לכן אני לא חושב שיש שליליות סביב הקבוצה, אלא יש רצון להשתפר".

דן ביטון, ערן זהבי, דור פרץ שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
דן ביטון, ערן זהבי, דור פרץ שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים | מאור אלקסלסי

המשחק נגד סכנין הוא הזדמנות טובה עבורכם להראות שאתם יוצאים לדרך חדשה.

"אנחנו צריכים להתאושש. המנהיגים של הקבוצה מעבירים לכולם מסר שצריך להמשיך הלאה אחרי מכבי חיפה, ואני מקווה שזה מה שנעשה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי