רוני לוי: "התרעתי על שאננות, ב-0:2 המשחק היה צריך להיות גמור"

play
אכזבה. רוני לוי | ברני ארדוב
ממשחקי השנה: הפועל ירושלים הפכה פיגור כפול ל-2:3 על הפועל חיפה 05:20

מאמן הפועל חיפה היה מאוכזב מהקריסה מול הפועל ירושלים: "זה שיעור גדול עבורנו". ג'רפי: "שוב זה קורה, צריך לבדוק את עצמנו". חוזז: "משהו השתנה אחרי הפועל ת"א". זיו אריה מאושר: "האנרגיות שלי נשאבו מהשחקנים ולהפך"

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

דרמת ענק נרשמה הערב (שני) במסגרת המחזור ה-21 בליגת העל, כשהפועל ירושלים חזרה מ-2:0 ל-2:3 גדול על הפועל חיפה. גיא מלמד (15) ומוחמד קמארה (35) כבשו ראשונים, וכשנדמה היה שהקבוצה של רוני לוי תשוב למקום השלישי ותצמק את הפער ממכבי תל אביב לשלוש נקודות בלבד, הגיעו אופק ביטון (68) ומתן חוזז (85, בפנדל) והשוו ל-2:2. גמור? לא אם שואלים את חוזז, גיבור הניצחון הדרמטי על בית"ר ירושלים בשבוע שעבר, שכבש חמש דקות בתוך תוספת הזמן והכריע, כדי להגדיל את הפער מהקו האדום לארבע נקודות. למעשה, הפועל ירושלים קרובה יותר לפלייאוף העליון כרגע (3 נקודות). לא ייאמן.

"עשינו סדרה ארוכה של ניצחונות ותוצאות טובות", סיכם רוני לוי. "לא הגענו למחצית השנייה, אחרי מחצית ראשונה נהדרת. היו לנו הרבה מצבים לכבוש את השלישי. אני בספק אם היה להם פנדל, הוא היה קל מדי. התרעתי על עניין של שאננות. גם נגד הפועל תל אביב הובלנו 0:4 וספגנו שלושה שערים. היינו צריכים לעבור את רבע השעה הראשונה ולנסות לכבוש את השלישי. הייתה להם יותר מוטיבציה מאיתנו. מבחינתנו זה שיעור גדול איך לשמור על יתרון 0:2, זאת תוצאה שצריכה להיות משחק גמור. לא יודע אם זאת ירידה מנטלית, פיזית או שני הדברים יחד. צריך לראות מה לעשות כדי שזה לא יחזור, זה מאכזב מאוד. חבל שרצף כזה גדול של תוצאות טובות נשבר היום. ננסה לחבר רצף דומה במשחקים הבאים".

על החילוף של גיא מלמד ותומר יוספי: "הייתי אולי צריך לעשות אפילו את החילוף לפני, אבל זה שיקול. ככה חשבתי שנכון, הכנסתי שני שחקנים עם רגליים טריות ויותר מהירות".

שוער הפועל חיפה יואב ג'רפי הוסיף: "אנחנו צריכים לבדוק את עצמנו, זה קרה לנו גם נגד הפועל תל אביב. לא הסתכלנו על המיקום בטבלה, היינו עסוקים במשחק וצריך לבדוק למה זה קורה לנו. נעבור על זה ונתקן מה שצריך. זה לא צריך להוריד מהעונה שאנחנו עושים, אנחנו עדיין במקום טוב ומסתכלים קדימה. יש לנו בשבוע הבא משחק סופר חשוב גם לטבלה וגם למועדון, המשחק הכי גדול מבחינתנו. אני מקווה שנחזיר לאוהדים בדרבי".

רוני לוי מאמן הפועל חיפה
אכזבה. רוני לוי | ברני ארדוב

זיו אריה סיכם את הניצחון הדרמטי: "האנרגיות שלי נשאבו מהשחקנים ולהפך. הייתה לנו מחצית ראשונה כאילו הבטחנו את המקום בפלייאוף העליון, היינו רכים והפועל חיפה פשוט נהנתה. לא אמרתי להם יותר מדי במחצית, לא חושב שאף קבוצת תחתית הייתה מרשה לעצמה להראות כל כך רעה. השחקנים הבינו אותי אחרת, החליטו להילחם על הכבוד. לא היה לי ברור שזה יסתיים בניצחון. יש לי צוות מעולה שמנהל יחד איתי את המשחק הזה. במחזור 21 אנחנו לא יכולים לחזור למה שעשינו בפתיחת העונה. זה לא תמיד יכול להסתיים במהפך ו-2:3, לשמחתי זה הסתיים ככה הפעם. הייתה לנו הרגשה שאם נצמק נוכל לחזור, בטח להשוות. הם היו כבר עם הראש בדרבי. שער הניצחון? ראינו שטח, קאפיטה עם קבלת החלטות טובה ואני הכי שמח בעולם בשביל מתן חוזז ובשביל הקבוצה".

על הסיכוי להגיע לפלייאוף העליון: "צפוי לנו משחק גדול בשבת, עם איך שנראינו כמו במחצית הראשונה לא נצליח להגיע לפלייאוף העליון. אם נהיה כמו במחצית השנייה יש לנו סיכוי לזה".

מתן חוזז הפועל ירושלים חוגג
אחראי על קאמבק דרמטי שני ברציפות. חוזז | ברני ארדוב

מתן חוזז, שכבש שער ניצחון שבוע שני ברציפות אחרי הדרבי הירושלמי הגדול, הוסיף: "היינו בפיגור של 2:0 ועשינו מהפך. אנחנו מאושרים וממשיכים. משהו השתנה בקבוצה מאז המשחק מול הפועל תל אביב. אנחנו סופגים תמיד איזה גול קל שזה משהו שנצטרך לשפר. היו עצבים בחדר ההלבשה בהפסקה, לא אשקר. ניצחנו הרבה מאבקים במחצית השנייה וזה מה שניצח לנו את המשחק. בליגה הזו כמה ניצחונות רצופים ואתה מסתכל למעלה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי