מכבי חיפה לא תצליח לשרוד עד הסוף? "יהיה לה מאוד קשה"

play
שוב מול גנט. ליאור רפאלוב | מאור אלקסלסי
צפו: רפאלוב החמיץ פנדל וקינדה כבש, אך הפועל חיפה עצרה את מכבי חיפה 04:13

האילוצים של מסאי דגו ("הוא תופר את הקבוצה מחדש, מתישהו זה יגמר"), היכולת של ליאור רפאלוב ("אולי שחקן העונה") ושינוי התפקוד של דניאל סונדגרן ("הברקה"). אחרי הדרבי ולקראת גנט, אורי אוזן מנתח

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אחרי התיקו המאכזב נגד הפועל חיפה בדרבי ולפני המשחק המכריע מול גנט בפלייאוף הקונפרנס ליג (רביעי ב-19:00, שידור ישיר בספורט1), פרשן ספורט1 אורי אוזן עלה לשידור בתוכנית הספורט של 103FM וניתח מצבה של מכבי חיפה.

על הדרבי אמר אוזן: "הפועל חיפה ממשיכה את העונה הנהדרת שלה, אני חושב שזה היה אחד המשחקים הכי טובים של תומר יוספי שהיה נהדר. רוני לוי ניהל טוב את המשחק. מנגד, מכבי חיפה בתקופה מאוד עמוסה ויהיה לה מאוד קשה, אנחנו רואים את זה גם על באר שבע שהגיעה בעומס נפשי אחרי 10 ניצחונות. למכבי חיפה יהיה מאוד קשה לשרוד את העמוס הפיזי הזה, יש לה גם ביום רביעי משחק. יהיה לה מאוד קשה לשרוד את התקופה הזו, היא צריכה איכשהו לעבור אותה. יש לה הרבה פצועים והיא איבדה עכשיו גם את דין דוד שזה משמעותי".

האזינו לדברים

אוזן הוסיף: "המשימה החשובה של מכבי חיפה היא גנט, היא צריכה לעבור ולעלות לשמינית הגמר, זה בהישג יד. המחשבה גם על ההרכב וגם על החילופים הייתה בהקשר של המשחק מול גנט, עם כל הכבוד לדרבי. המשחק מחר זה משחק שאין ממנו דרך חזרה. הם כן ניסו בדרבי ופתחו חזק, נראו טוב מאוד בהתחלה. ברור שאליפות זה הכי חשוב, אבל אם אתה מפסיד 2:0 מול גנט אתה עף ואם אתה עושה תיקו מול הפועל חיפה אז יש זמן לתקן".

על מסאי דגו: "יש לו אילוצים. שימיץ' לא יכול לשחק בלם צד בגלל עניין המהירות. אני חושב שהוא מנסה דברים למקרה שגולדברג שסבל מפציעות לאחרונה לא יוכל לשחק גם ביום רביעי. באופן כללי מה שדגו עושה הוא מדהים. מכבי חיפה איבדה כל שחקן שהיית אומר שאין לו תחליף – שרי, סבע. בדרבי קורנו לא שיחק וסונדגרן לא היה מגן ימני. הוא כל הזמן תופר את הקבוצה מחדש, זה לא פשוט ומתישהו זה יגמר".

מעידה בדרבי. מסאי דגו | מאור אלקסלסי

על שינוי התפקוד של סונדגרן: "היום תפקיד המגן הוא שונה. גם אצל בכר וגם אצל מסאי, זה לא כמו פעם שהיה לנו את הקו וכל המגרש היה פתוח. היום המגן משחק באמצע, פפ גווארדיולה השמיד את תפקיד המגן, אתה רואה גם בארסנל וגם במכבי חיפה המגן הרבה פעמים נכנס לאמצע. מבחינתו זה לא שינוי גדול, הוא גם התחיל את הקריירה משחק או שניים כקשר אחורי ואני חושב שזו הברקה של דגו שהרוויח שחקן מאוד אינטנסיבי אחרי כל הפציעות, וגם את הרוויח חלאילי על כל קו ימין שמבחינה התקפית זה הרבה יותר טוב".

האם ליאור רפאלוב סובל מירידה ביכולת? "הוא היה מעורב בשער ואני חושב שיש לו השפעה מאוד חיובית. הוא אחד משחקני העונה, אם לא שחקן העונה. ברור שיהיו לו עליות וירידות כמו כל הקבוצה, אבל אני חושב שהחזרה שלו מפארת עוד יותר את הקריירה המפוארת שלו ופשוט להצדיע לו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי