אלופת אירופה לשעבר ושיאנית המפגשים עם ישראליות: האופציות של מכבי חיפה

play
מאמץ עילאי בדקות הסיום. עבדולאי סק והחברים חוגגים | GettyImages
צפו: פיירו כבש, מכבי חיפה חילצה 1:1 בגנט ועלתה לשמינית גמר הקונפרנס 03:07

מפגש עם מכבי תל אביב יוכל לקרות רק מרבע הגמר, כך שבפני מכבי חיפה ניצבות שבע אפשרויות ורק מול אחת מהן שיחקה בעבר. היכרות קצרה לפני הגרלת הקונפרנס (ו', 14:00, ספורט1)

(גודל טקסט)

מכבי חיפה השלימה את העבודה מול גנט והצטרפה למכבי תל אביב בשמינית גמר הקונפרנס ליג, בפעם הראשונה בהיסטוריה ששתי קבוצות ישראליות נמצאות יחד בשלב כה מתקדם של מפעל אירופי. הירוקים, שההופעה הקודמת שלהם בשמינית גמר באירופה הייתה ב-2007 (הפסד 4:0 לאספניול בגביע אופ"א), לא יהיו מדורגים בהגרלה שתיערך בצהרי יום שישי (14:00, ספורט1) ובה ניצבות בפניהם שבע אפשרויות. מדובר בכל ראשי הבתים בקונפרנס ליג, פרט למכבי תל אביב. מפגש כל-ישראלי יהיה אפשרי רק מרבע הגמר ואילך.

המשחק הראשון בשלב שמינית הגמר יהיה ב-7 במרץ והגומלין בחמישי לאחר מכן, כשהגרלת רבע הגמר תיערך יום למחרת, ב-15 במרץ.

אולי ווטקינס עם ליאון ביילי שחקני אסטון וילה חוגגים
משחק ראשון בין אסטון וילה לקבוצה מישראל? אולי ווטקינס עם ליאון ביילי | רויטרס

אסטון וילה

אשף הליגה האירופית אונאי אמרי רוצה להוסיף לעצמו גם זכייה בקונפרנס ליג והקבוצה שלו, אלופת אירופה מ-1982, היא הפייבוריטית להנפה כרגע. אסטון וילה אמנם איבדה קצת גובה בפרמיירליג ב-2024, אבל עדיין נמצאת במקום הרביעי ומציגה סגל מגוון בהובלת אולי ווטקינס, ליאון ביילי ודוגלאס לואיז. האם תוגרל לראשונה מול יריבה מישראל?

פיורנטינה

גם הסגולים מפירנצה לא פגשו מעולם יריבה מישראל ונחשבים לבכירים במפעל, בטח אחרי שהגיעו לגמר בעונה שעברה (הפסד 2:1 לווסטהאם בדקה ה-90). פיורנטינה נאבקת על הכרטיסים לאירופה בסרייה A ונמצאת כרגע במקום השביעי, כשהכובשים המובילים שלה הם הארגנטינאים ניקו גונסאלס ולוקאס בלטראן ולצידם ג'אקומו בונבנטורה הוותיק. בחלון של ינואר החתים וינצ'נזו איטליאנו גם את אנדראה בלוטי.

עוד בנושא

האיטי עושה אותך מאושרת: מכבי חיפה עלתה לשמינית גמר הקונפרנס ליג דגו: "בדקות הסיום דיברתי עם אבי ז"ל, ביקשתי שישמור עלינו" "מכה כפולה מישראל": בבלגיה המומים מ"הדחה מול בינוניים" לראשונה, שתי ישראליות בשמינית גמר באירופה. כמה כל אחת הרוויחה?

דושאן טאדיץ' (מימין), אדין דז'קו, דומיניק ליבאקוביץ' שחקני פנרבחצ'ה
לפנר יש קבוצת כוכבים, אבל מפגש נפיץ מבחינה פוליטית. דושאן טאדיץ', אדין דז'קו ודומיניק ליבאקוביץ' | אימג'בנק GettyImages, YAGIZ GURTUG/AFP

ליל

הקבוצה היחידה שלקחה אליפות לפריז סן ז'רמן בצרפת בשבע השנים האחרונות (ב-2021) רוצה להעפיל לראשונה בתולדותיה לרבע גמר אירופי. גם היא לא פגשה מעולם יריבה ישראלית במפעלי אופ"א, אבל חגגה תואר על אדמת ישראל עם 0:1 על פ.ס.ז' באלוף האלופים הצרפתי שנערך בבלומפילד לפני כשנתיים וחצי. פאולו פונסקה הפורטוגלי עושה עבודה טובה כבר עונה שנייה ברציפות ושואף הפעם לקצת יותר מהמקום החמישי, כשאת ההתקפה מוביל ג'ונתן דייויד הקנדי ובהגנה סמואל אומטיטי וגם ילד הפלא לני יורו בן ה-18.

פנרבחצ'ה

האם המתיחות עם טורקיה תגלוש גם אל הדשא? באופ"א יקוו להימנע מהגרלה כזו, כשפנרבחצ'ה לא פגשה נציגה ישראלית מאז מוקדמות ליגת האלופות ב-1996/97, אז עברה את מכבי תל אביב עם 1:2 בסיכום. הישג השיא של פנר היה חצי גמר הליגה האירופית ב-2012/13 והם ממוקדים בעיקר במאבק האיתנים עם גלאטסראיי בליגה, בניסיון לזכות באליפות ראשונה אחרי עשור. לשם כך הובאו בקיץ דושאן טאדיץ' ואדין דז'קו שהבקיע כבר 17 שערי ליגה. בינואר הצטרפו בין היתר גם לאונרדו בונוצ'י וראדה קרוניץ'.

שחקן מכבי חיפה, גוסטבו בוקולי, לפני שחקן פאוק סלוניקי, סטפנוס אתנסיאדיס
פאוק היא היחידה שמכבי חיפה פגשה בעבר במפעלי אופ"א. גוסטבו בוקולי לפני קלאוס ב-2013 | אדריאן הרבשטיין

פאוק סלוניקי

בניגוד לאחרות, פאוק היא שיאנית המפגשים עם קבוצות מישראל (חמישה ניצחונות, שלוש תוצאות תיקו ושני הפסדים). לפני עשור ניצחה את מכבי חיפה 2:3 בשלב הבתים של הליגה האירופית ולאחר מכן סיימה ב-0:0 בקרית אליעזר, ובקיץ האחרון הדיחה את בית"ר ירושלים במוקדמות עם 1:4 בטדי אחרי 0:0 בטומבה. הקבוצה של רזבאן לוצ'סקו איבדה בסוף השבוע את פסגת הליגה היוונית, אך עדיין חולמת על אליפות רביעית בתולדותיה (הקודמת הייתה לפני חמש שנים) כשספקי המספרים הם קיריל דספודוב הבולגרי ותומאס מורג האוסטרי.

קלאב ברוז'

המדורגת שלישית בליגה הבלגית הדיחה במהלך שנות ה-90' שתי קבוצות מישראל (מכבי תל אביב ובית"ר ירושלים) אבל ב-1999 הודחה על ידי הפועל חיפה במוקדמות ליגת האלופות (הפסד 3:1 בקרית אליעזר, 2:4 בגומלין הביתי שלא הספיק בגלל שערי חוץ) ובעונה הקודמת הגיעה עד לשמינית גמר ליגת האלופות. חלק מהכוכבים עזבו, אבל בקיץ הגיע המאמן הנורבגי רוני דיילה ואיתו איגור טיאגו שהבקיע כבר 26 שערים העונה בכל המסגרות ונמכר לברייטון תמורת שיא ליגה של 36 מיליון יורו. הברזילאי יעבור רק בקיץ ועד אז ינסה להוביל את קלאב ברוז' להישג כלשהו, כשאיתו גם השוער הוותיק סימון מיניולה, הקפטן האנס ונאקן, אקס ברצלונה פראן ז'וגלה והדני אנדראס סקוב אולסן.

ויקטוריה פלזן

עוד הגרלה מוכרת, אם כי לא למכבי חיפה. ויקטוריה פלזן הפסידה להפועל באר שבע בפלייאוף הליגה האירופית ב-2020/21 והודחה על ידי מכבי תל אביב במוקדמות ליגת האלופות ב-2015/16, אבל פרט לשני ההפסדים יש לה חמישה ניצחונות על קבוצות מישראל. מירוסלב קובק, המאמן שהוביל לאליפות ב-2015, חזר למועדון בקיץ האחרון, אבל לא הצליח להיאבק עם שתי הקבוצות של פראג ונמצא רק במקום השלישי. הסגל כולל לא מעט צ'כים ותיקים, והכובשים הבכירים הם פאבל שולץ והניגרי ראפיו דורוסינמי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי