דגו: "בדקות הסיום דיברתי עם אבי ז"ל, ביקשתי שישמור עלינו"

play
מסאי דגו מאמן מכבי חיפה | אימג'בנק GettyImages
צפו: פיירו כבש, מכבי חיפה חילצה 1:1 בגנט ועלתה לשמינית גמר הקונפרנס 03:07

מאמן מכבי חיפה התרגש לאחר ההישג בבלגיה: "רוצה להגיע עד הסוף בקונפרנס ולקחת אליפות". גרשון: "נהנה, שלא ייגמר לעולם"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מכבי חיפה המשיכה הערב (רביעי) את המסע האירופי הקסום שלה כשהעפילה לשמינית גמר הקונפרנס ליג בזכות 1:1 בבלגיה מול גנט. פרנזי פיירו, שהבקיע את שער הניצחון במשחק הראשון אותו אירחו הירוקים בהונגריה, מצא את הרשת גם הפעם ובדקות הסיום ידעו חבריו לשמור על התוצאה בשיניים, למרות שוויון משער עצמי של עבדולאי סק (69) ואדום של דניאל סונדגרן (72) שיחמיץ את המשחק הראשון בשמינית הגמר. שריף כיוף הציל לקראת הסיום וקבע כי מכבי חיפה תהיה בין 16 האחרונות של מפעל אירופי לראשונה מאז 2007 (אז הודחה מגביע אופ"א על ידי אספניול).

סך הכול הכניסה לקופתה מכבי חיפה כמעט 12 מיליון יורו אך ורק ממענקים בקמפיין האירופי ב-2023/24, והיא תקווה להמשיך לחלום גם אחרי הגרלת שמינית הגמר שתיערך ביום שישי (14:00, ספורט1). אלה היריבות אותן תוכל לקבל.

עבדולאי סק חוגג עם גדי קינדה מכבי חיפה
מאמץ עילאי בדקות הסיום. עבדולאי סק והחברים חוגגים | GettyImages

האיטי עושה אותך מאושרת: מכבי חיפה עלתה לשמינית גמר הקונפרנס ליג אלופת אירופה לשעבר ושיאנית המפגשים עם ישראליות: האופציות לשמינית הגמר לראשונה, שתי ישראליות בשמינית גמר באירופה. כמה כל אחת הרוויחה? בבלגיה מתקשים לעכל: "גנט פגשה יריבה בינונית והודחה מאירופה" מי אמר שאין קהל? צ'ארון שרי הגיע לתמוך בשחקני מכבי חיפה

המאמן מסאי דגו: "הגדולה של הקבוצה, במיוחד במשחקים באירופה, זה לדעת שזה לא כמו בארץ שאנחנו יוזמים ונותנים את הטון במשחק. זה מראה כמה השחקנים טקטיים ומחויבים. היה לגנט מאוד קשה להגיע למצבים במחצית הראשונה, ואנחנו יכולנו לכבוש את השני והשלישי עם כמה החלטות טובות. הכי גאה בהם, אוהב אותם ברמות מטורפות. אמרתי לפני כן כמה אני סומך על השחקנים האלה. לפני שנכנסתי למסיבת העיתונאים, אמרתי לדודו בזק שדיברתי עם אבא שלי ז"ל ברבע השעה האחרונה ואמרתי לו 'מה שתחליט אני מקבל, אבל בוא תשמור עלינו'. אחרי האדום של דניאל, דווקא ברגעים האלה אנחנו מתעלים. גרשון עם הלב הגדול, כולם היו מחויבים, אמרו שלא מפסידים היום. אמרתי להם שאני אוהב אותם וגאה בהם, שרק יימשך ככה".

דגו הוסיף: "הגול הראשון היה בהתקפת מעבר. אחר כך היו הזדמנויות של חלאילי ופיינגולד ויכולנו לגמור את המשחק. אני לא מתרץ, אבל ידעתי שניפול בדקות 55-60 בגלל הלו"ז המטורף שלנו. אתה רואה ששחקנים רוצים, אבל לפעמים אתה לא יכול. זה מאוד קשה. ליאור דקה 60 כבר נפל, ואחרי האדום כבר בגלל הלכנו אחורה. אין מה לעשות, צריכים להמשיך. נחגוג הערב והחל ממחר נתרכז באשדוד. נצטרך לבוא בשיא הצניעות כדי לקחת את שלוש הנקודות".

על השילוב בין המסגרות: "היום באסיפה אמרתי לשחקנים שכולם בארץ מדברים רק על הליגה, כאילו באנו לפה לטיול. אי אפשר לאמן במכבי חיפה ולהגיד זה יותר חשוב או זה יותר חשוב. אני רוצה להגיע עד הסוף בקונפרנס ולקחת אליפות. יש פה סגל רחב ואני מאמין בכולם. באנו לפה עם השחקנים שראיתי לנכון שהם הכי מתאימים, זה מה שאעשה גם באשדוד. כל משחק חשוב לנו, עד הסוף".

על היעדר הביתיות: "זה הישג עצום. שיחקנו רק פעם אחת בבית, נגד פנאתינייקוס עם 30 אלף ירוקים שהרגשנו בכל רגע. מאז אנחנו משחקים רק בחוץ, כמו בשבוע שעבר מול בודפשט. תמיד אמרתי שזה מועדון מיוחד ואני מקווה שנמשיך לפחות עוד כמה צעדים. זה לא יהיה פשוט".

על צ'ארון שרי שהגיע במפתיע: "אמרתי לו שהוא הולך לשחק לפחות 20 דקות, שיתלבש. אתה עדיין רשום במכבי חיפה. הוא היה איתנו במעגל וברור שזה עשה משהו לכולם. הוא יקר לנו ואנחנו אוהבים אותו".

מסאי דגו מאמן מכבי חיפה
כבר חושב על אשדוד. מסאי דגו | רויטרס

רמי גרשון, ששוב פתח מול קבוצתו לשעבר והצטיין במרכז הגנת מכבי חיפה: "הקב"ה סידר לי תסריט כזה. יש לי תפקיד חשוב בקבוצה, יוצא לי לשחק בהרבה משחקים חשובים בשנתיים האחרונות וכולם רואים שאני נותן את כל כולי למועדון הזה. אני נותן הכול למען המועדון הזה ובאמת נהנה פה. אני אוהב את כולם, מרגיש אהוב, נהנה ומקווה שזה לא ייגמר לעולם".

על גנט: "יש לה את הקהל אולי הכי חם בבלגיה. ללא ספק שהקהל היה עוזר להם אם היה פה, אבל חייבים להגיד שברגע שמתחילים לשחק, כבר שוכחים ממה שקורה מסביב ומתרכזים במשחק. בדקות האחרונות, חד משמעית אלה רגעים שאתה מבין שהולך להיות פה סבל טהור וצריך להיות מאוחדים ולהילחם על כל כדור. האחדות שלנו והמלחמה ניצחו את המשחק. עשינו הישג מדהים מול קבוצה איכותית ומועדון גדול. קני ואני דיברנו באוטובוס על זה שהיינו רגילים לנסיעות האלה ולמראות האלה בדרך. הייתה לי צמרמורת ברגע שעליתי לדשא, נזכרתי בימים היפים שלי פה".

קני סייף, גם הוא אקס גנט, התייחס לרוטציה: "כולם רואים שיש לנו סגל גדול והרבה שחקנים משחקים. חשוב שאנחנו עושים את ההתאוששות בצורה טובה, זה נותן לנו דחיפה להיות מוכנים ממשחק למשחק. חדר ההלבשה והצוות קיבלו אותי בצורה מדהימה, זה נתן לי כוח להשתלב. הם עשו הכול כדי שאתאקלם מהר".

מכבי חיפה קיימה ארוחה חגיגית לאחר ההעפלה לשמינית הגמר והמנכ"ל איציק עובדיה בירך את השחקנים בשמו ובשם נשיא המועדון יעקב שחר. "אני גאה בהישג הזה, ומודה לכם על המאמץ", אמר עובדיה לשחקנים. "כולכם חלק מההיסטוריה המפוארת של המועדון שלנו. אני רוצה להודות לגל אלרברמן, מסאי וכל הצוות וכמובן, לכם, השחקנים. זה רגע משמח וגדול וכולנו גאים בכם. אני מדבר בשם יענקל'ה, עוזי ואור. תודה רבה לכם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי