העמדה שבה מכבי תל אביב נופלת ממכבי חיפה: "התפקיד הזה קריטי"

play
עידו שחר, מילסון, ערן זהבי | אריאל שלום
צפו: מכבי ת"א כבשה 9 שערים, אך "רק" 4 מהם אושרו. ערן זהבי כבש ובישל 03:18

אורי אוזן סבור שכרגע לאלופה יש יתרון בעמדת המגן הימני, אבל "ההתאמה של שחר יכולה להתברר כבינגו. יש לו כושר גפני לא נורמלי". וגם: האלמנט שיכול לשדרג את דוידה וסיום הבצורת של זהבי. האזינו

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

פרשן ספורט1 ושחקן העבר אורי אוזן עלה לשידור בתוכנית הספורט של 103FM וסיכם את ניצחונה המרשים של מכבי תל אביב על מכבי פתח תקוה. אוזן התייחס בין השאר לתפקוד החדש של עידו שחר, לכושר המצוין שמפגין לאחרונה אושר דוידה ולסיום הבצורת של ערן זהבי.

על התפקוד של שחר כמגן ימני אמר אוזן: "אני מאוד אוהב את עידו, אהבתי אותו גם כשהייתי בנוער, אני באמת מעריך אותו. הוא גדל עם אושר דוידה, שהיה במכבי תל אביב עד נערים ב', שניהם מוכשרים כמו שדים. אושר עבר לוולפסון ועידו נשאר במכבי תל אביב. היתרון של שחר, יש לו כושר גופני – משהו לא נורמלי. הוא יכול לבוא לרוץ איתי מרתון אחרי שהוא יפרוש והוא יעבור אותי. עם חוכמת המשחק שלו, הכושר הגופני והיכולת לעקוף גם מבפנים וגם מבחוץ, הוא יכול לפתור למכבי תל אביב את בעית המגן – ויש לה בעיית מגן. אני מאוד מחבב את אבישי כהן, אבל אני חושב שבעמדה הזו היא פחות טובה מהיריבה שלה ולכן אני חושב שההתאמה של שחר שהייתה אילוץ יכולה להתברר בסופו של דבר כבינגו. אנחנו יודעים כמה קריטי תפקיד המגן היום, כמה הקבוצות הגדולות בעולם משקיעות במגנים וכמה משמעות יש לעמדה הזו. לאט לאט זה יזלוג גם לכדורגל שלנו. בניגוד לתקופתי שהיו שמים את השחקן הכי גרוע בעמדת המגן וככה גם אני הגעתי לשם, היום שמים את השחקן הכי חכם בעמדת המגן והוא יכול לשנות את כל המשחק".

האזינו לדברים

על דוידה שנראה מצוין במשחקים האחרונים: "אני מאושר בשביל אושר. אני משוחד לגביו. אימנתי אותו, אני מאוד אוהב אותו ברמה אישית ואני מאוד שמח שהוא מצליח. הייתה לו תקופה לא קלה בבלגיה וגם בהתחלה במכבי תל אביב כשיונתן כהן ודן ביטון שיחקו. כניסה לאמצע ובעיטה בשמאל זה משהו שיש לו ברמה מאוד מאוד גבוהה. ברגע שהוא ילך ימינה ויספק את הכדורים בימין, זה יפתח לו את הכניסות לאמצע. אני בטוח שרובי קין זיהה את זה ועובד איתו על זה. אושר הוא אחד שמתאמן טוב, הוא מאוד מסור, יודע לעבוד על החסרונות שלו ואני בטוח שמכבי תל אביב תרוויח אותו בגדול עד סוף העונה. כרגע, כמו שאמרתם, הוא, מילסון וזהבי זו השלישייה המובילה של מכבי תל אביב, שנראה שהיא חוזרת לכושר של אמצע הסיבוב הראשון".

ערן זהבי, אושר דוידה | אריאל שלום

על ערן זהבי שחזר לכבוש: "זו לא רק תקופה לא טובה – מעולם זהבי לא נקלע לרצף אי כיבושים כזה וחוסר ביטחון כזה. בתקופה כזו ובגיל הזה, רובי קין הוציא אותו פעמיים וגם את דור פרץ שהיה נהדר נגד מכבי פתח תקוה. לפעמים בגיל של ערן הרבה יותר קשה לחזור לכושר מאשר בגיל 31. בטח ערן זהבי, שאת רוב הדברים היפים בקריירה עשה בגיל יחסית מאוחר. אני חושב שערן הוא מודל למקצוענות, שחקן אדיר ולמכבי זה קריטי שהוא יחזור לעצמו. יש את תורג'מן על הספסל, הוא תחליף ראוי והם יצטרכו את שניהם. אחת המסקנות שרובי קין צריך להסיק –  מידי פעם להוריד את זהבי ולהכניס ל-30 דקות ולא לשחוק אותו כל משחק 90 דקות כמו שהיה בתחילת העונה. אנחנו לקראת המאני טיים הם יצטרכו את שניהם בשביל לקחת אליפות העונה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי