ברדה התגאה, יצחקי: "אין היגיון להוריד נקודות ביום של משחק"

play
שחקני הפועל באר שבע חוגגים עם אליניב ברדה | דני מרון
צפו: דור מיכה הצטיין, אך בית"ר ירושלים נכנעה בטרנר מול הפועל באר שבע 03:11

מאמן הפועל באר שבע חגג את ה-0:1 הקטן על בית"ר: "ניצחון סופר חשוב שמראה על קבוצה בריאה". המאמן היריב: "לא רוצה להגיד שהעיתוי שערורייתי, אבל אפשר היה לחכות למחר. המשחק הזה מעודד אותי". מיכה: "העונשים האלה מצחיקים"

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים הפסידה הערב (שני) להפועל באר שבע 1:0, והלחץ במועדון רק הולך וגובר. אחרי הפחתת הנקודה, הצהובים-שחורים רשמו משחק ליגה שישי ברציפות ללא ניצחון והם מעל הקו האדום רק בזכות הפרש שערים. הלדר לופס נגח פנימה (36) והחזיר את הסגל החסר של אליניב ברדה למקום השלישי במשחק שלא התעלה לרמה גבוהה, וברק יצחקי עדיין ללא ניצחון מאז שמונה למחליפו של יוסי אבוקסיס.

ניצחון גדול של אופי, אני הולך הביתה מאושר מהשחקנים שלי ברמת האופי, הנחישות וההקרבה", סיכם אליניב ברדה. "לגבי הכדורגל, כמובן שאני רוצה להיראות הרבה יותר טוב. שלטנו אחרי שער היתרון, לא הסתדרנו כל כך עם הלחץ הגבוה של בית"ר, הפתרונות לא היו מספיק איכותיים, ועדיין – משחק כזה צריך לדעת לעבור ולנצח. לפעמים 0:1 קטן כזה עושה דברים גדולים. בירושלים לא השכלנו לנצח ב-4:4, ופה זה שלוש נקודות מאוד חשובות להמשך הדרך. זה מראה משהו על קבוצה בריאה".

ברדה הוסיף ואמר: "אני לא רוצה להתייחס לפצועים, היו חסרים לנו שישה-שבעה שחקנים חסרים וזה עוד יותר מעצים את השמחה. אני יודע שזה כדורגל לא מספיק טוב, אבל לפעמים בתקופה כזאת של עומס ופציעות צריך לדעת לעשות את הניצחון. זה ניצחון סופר-חשוב מול קבוצה שנלחמת על חייה, ומגיעות מילים חמות למאמן שלה. אני מאוד מפרגן לברק על איך שהם נראו. אם הם ישחקו את הכדורגל הזה בפלייאוף, הם הראשונים שיישארו בליגה".

שחקני הפועל באר שבע חוגגים עם אליניב ברדה
שחקני הפועל באר שבע חוגגים עם אליניב ברדה | דני מרון

על כובש שער הניצחון הלדר לופס: "הוא אחד המנהיגים בחדר ההלבשה. הוא בן 35 אבל פיזיולוגית הוא מאוד שומר על עצמו. ננסה לתת לו מנוחות כשאפשר".

מבשל השער רועי גורדנה הוסיף: "ניצחון חשוב, המשחק לא היה כל כך טוב, צריך להגיד את האמת, אבל אני גאה בניצחון, בעבודה הקשה, באופי. כל המשחקים קשים, כל הקבוצות נאבקות על מיקום, ונצטרך לשחק טוב יותר. מאבק האליפות? כרגע עומדת לנגד עינינו רק הפועל חיפה ביום שני".

שחקני הפועל באר שבע חוגגים עם הלדר לופס
שחקני הפועל באר שבע חוגגים עם הלדר לופס | דני מרון

בצד המפסיד ברק יצחקי סיכם ואמר: "האמת שאני חייב לתת קרדיט גדול לשחקנים, עשינו משחק מצוין. אני לא אוהב לצאת עם מחמאות, אבל יוצא עם המון תקווה, ואם נמשיך לשחק ככה אין ספק שהתוצאות יגיעו. אנחנו צריכים נקודות, הייתי מתחלף היום עם ברדה. ידענו שבאר שבע מסוכנת במצבים נייחים, היא מאוד אגרסיבית במצבים האלה, יש לה מגביהים מצוינים, אבל פיקששנו וחבל. היה חסר קצת חוסר ריכוז ברחבה, והתוצאה יכלה להיות אחרת, הגיע לנו יותר".

על הורדת הנקודה, והבשורה שעות לפני משחק: "לא רוצה להיכנס להחלטה, המועדון הוציא הודעה, אבל לפני שאני נכנס לאסיפה, השחקנים מקבלים הודעות… העיתוי, אני לא רוצה להגיד שערורייתי, אבל אין היגיון לעשות את זה ביום של משחק. זה לא תירוץ. שיחקנו טוב, זה לא השפיע, אבל יכלו לחכות למחר".

על השיטה איתה עלה היום: "אני רוצה לשחק בלחץ גבוה, להניע כדור מאחור, זו הדרך שלי. אמרתי לשחקנים 'שחקו עם ביטחון, תיהנו מהמשחק', מיכה, סורו, יונה במרכז, הם שלטו שליטה מוחלטת על האמצע. זה לא מובן מאליו לשלוש בטרנר, השילוב של מיכה ויונה היה מצוין. אין ספק שאנחנו בתחתית, זו עובדה, צמודים מאוד לתחתית, אבל המשחק הזה מאוד מעודד אותי, השחקנים מבינים ומאמינים בדרך, היום הם קיבלו תשובה על כמה יכולת יש להם – להניע כדור, ולעשות את זה באחד המגרשים הקשים, בטרנר".

מאמן בית"ר ירושלים ברק יצחקי
הלחץ עולה. יצחקי | דני מרון

דור מיכה: "תחושת החמצה, לא מכיר הרבה קבוצות שמראות כזו דומיננטיות בטרנר, היה חסר לנו הגול והפס האחרון. לצערי זה לא קרה, המצב כל כך גרוע שמחמאות לא יעזרו בשלב הזה, ואנחנו מבינים שכל משחק מעכשיו זה מלחמה על החיים שלנו".

על ההבדל בין יצחקי לאבוקסיס: "דרישות קצת שונות במשחק הלחץ, באינטנסיביות שברק דורש, זה תהליך שייקח זמן, ואנחנו רואים את השיפור מהמשחק הראשון של ברק, ואני מאמין שאם זה יימשך ככה גם יגיעו הנקודות".

על השיפור האישי שלו: "בסוף כל שחקן צריך גב מהמאמן ודקות משחק, ובאמת לאחרונה אני מקבל יותר דקות, ומרגיש יותר ביטחון, אבל אני לא העניין פה, כולם פה צריכים להוציא 100 אחוז ולהוציא יותר במצב".

ההודעה על הורדת הנקודה: "זה היה מבאס, במיוחד ביום של משחק לקבל כזו החלטה. בכללי, העונשים האלה מצחיקים. לקבוע זהות של אלופה, יורדת או עולה לפלייאוף – אלה דברים שאמורים להיקבע על המגרש. מקווה שיהיה מישהו שיעשה עם זה משהו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי