ההתאחדות לכדורגל תצטרף לערעורים של מכבי חיפה ובית"ר ירושלים

play
מסתמן פתרון. שינו זוארץ | מאור אלקסלסי
צפו: קינדה הכריע, מכבי חיפה גברה על הפועל חדרה ושבה לפסגה 02:49

אחרי יומיים סוערים של הפחתת נקודות, גם בהתאחדות לכדורגל כבר לא בטוחים שזו שיטת הענישה הנכונה. הקבוצות יערערו, הירוקים מסרו: "מברכים על כך, החלטה המעידה יותר מכל על העוול הספורטיבי אותו חייבים לתקן"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

בהתאחדות לכדורגל הודיעו שיצטרפו למכבי חיפה ובית"ר ירושלים, אם או יותר נכון כאשר הן יערערו לבית הדין העליון על הורדת הנקודה שלהן. בהודעה רשמית נכתב: "ההתאחדות לכדורגל תצטרף לערעורים ולבקשה לדיון נוסף, שעה שיוגשו, ותבקש לקיים דיון משותף בהרכב מורחב בנושא הפעלת שיקול דעתו של בית הדין בהפעלת עונשים על תנאי בראי תקנון המשמעת החדש".

במכבי חיפה מסרו לאור הודעת ההתאחדות לכדורגל להצטרף לערעור: "אנו מברכים על ההחלטה של ההתאחדות להצטרף לערעור, החלטה המעידה יותר מכל על העוול הספורטיבי אותו חייבים לתקן".

אוהדי מכבי חיפה בדרבי
אוהדי מכבי חיפה בדרבי | מאור אלקסלסי

מוקדם יותר בית הדין של ההתאחדות לכדורגל הפחית היום (שני) נקודה ממאזנה של מכבי חיפה, אחרי שהאלופה הורשעה בסעיף של "התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות" בדרבי ב-18 בפברואר. נגד הירוקים עמד עונש על תנאי והנקודה הופחתה בגלל הדלקה של כ-40 אבוקות ביציע והשלכת אחת שנחתה על כר הדשא – מה שגרם להפסקת המשחק למשך כדקה. מכבי חיפה גם נקנסה ב-61,500 שקלים. הדיינים לא התרשמו מהטיעונים של נציגי מכבי חיפה שיש להסיר את "נסיבות מחמירות".

בית הדין "הסתפק" בהפחתה של נקודה אחת והשאיר הפחתה של אחת נוספת על תנאי למשך שנה. המשמעות היא שהרשעה נוספת בהמשך העונה, תגרור עונש הפחתה נוסף. אתמול כאמור הופחתה ממאזנה של בית"ר ירושלים נקודה נוספת ויש עוד קבוצות שספגו עונש כזה העונה: הפועל תל אביב, מכבי תל אביב ובני סכנין.

בפסק הדין, הדיינים ביקרו את התקנון החדש שבגללו העונש היחיד שהם יכולים לתת הוא הפחתת נקודות:

"בשולי הדברים אנו מוצאים לנכון להביע את דעתנו כי יש בתוצאה לעיל משום חומרה אשר איננו מביטים בה בחמדה ואפילו לא בשוויון נפש, אולם תיקוני התקנון והוראות השעה לצד תקדימי העבר הופכים תוצאה זו לכורח מסתבר וכבית דין המחויב לתקנוני ההתאחדות אין לנו אלא לתהות: האם לא ראוי לבצע חשיבה נוספת באשר לתיקונים אלה? לא לנו לענות על שאלה זו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי