הפעם לא הורדת נקודות: העונש שספגה מכבי חיפה על אירועי הדרבי

play
המסע האירופי של מכבי חיפה נמשך | רויטרס
צפו: רפאלוב החמיץ פנדל וקינדה כבש, אך הפועל חיפה עצרה את מכבי חיפה 04:13

הירוקים נקנסו ב-42 אלף שקל, בבית הדין מאיימים באי מכירת כרטיסי חוץ במקרה של הרשעה נוספת. ומה בנוגע לטענות לפרובוקציה של יוספי?

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

לצד הנקודה הנוספת שהופחתה לה בשל התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות מול מכבי תל אביב, מכבי חיפה עמדה לדין גם על אירועי הדרבי החיפאי – הדלקת אבוקות וזריקת כוסות ומצתים לכיוונו של תומר יוספי.

דייני ההתאחדות החליטו הפעם שלא להוריד נקודות על הדלקת האבוקות, אלא להסתפק בקנס כספי של 42 אלף שקל, לצד עונש על תנאי של אי מכירת כרטיסי חוץ שכן מדובר ב"הרשעה שלישית בעבירת התפרעות אוהדים".

בבית הדין הודו כי הם "חלוקים בנוגע להרשעה מסוג "התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות", ולכן "אין מניעה להשית את העונשים הקבועים בתקנה זו כבקשת התובע… בהרשעה חוזרת נשקול בכובד ראש השתת עונש של אי מכירת כרטיסים למשחק חוץ".

אוהדי מכבי חיפה בדרבי
אוהדי מכבי חיפה בדרבי | מאור אלקסלסי

מכבי חיפה טענה להתגרות של יוספי, אבל בפסק הדין הובהר: "דו"ח השופט והמשקיף אינם מלמדים על כל התנהגות חריגה מצד השחקן. יתר על כן, הסמכות להגיב ולהעניש בזמן המשחק שחקן שחוגג באופן קנטרני או בלתי ספורטיבי קנויה אך ורק לשופט המשחק הרשאי אף להניף לעברו כרטיס, בעוד שלקהל אין כל מנדט להגיב באופן המגבש את המרכיבים של עבירת המשמעת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי