השינוי שעלול לחסל את הכדורגל הישראלי? "זו תהיה בכייה לדורות"

play
ירדן שועה לצד שחקני מכבי חיפה | דני מרון
צפו: דור מיכה הצטיין, אך בית"ר ירושלים נכנעה בטרנר מול הפועל באר שבע 03:11

איציק קורנפיין ב-103FM: "להערכתי זה לא יחזיק יותר משנה. בהתאחדות יבינו מהר מאוד שהם עשו טעות קשה, למרות שכרגע הם לא מודים בזה". על האוהדים המתפרעים: "זה לא מעניין את מי שמגיע שיכור"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

איציק קורנפיין, יו"ר ושוער בית"ר ירושלים בעבר, עלה לשידור בתוכנית הספורט של 103FM והתייחס לכך שהפחתת נקודות הפכה לדבר שבשגרה, כשלקבוצה מהבירה הורדו חמש נקודות העונה.

האזינו לדברים

על כך שהנקודה האחרונה הופחתה לבית"ר ירושלים ביום המשחק מול הפועל באר שבע: "מכל המחדלים הגדולים, זה פחות משמעותי. היה ראוי שזה יקרה אחרי המשחק אבל זה לא רלוונטי. כל שינוי התקנון, זו תהיה בכייה לדורות. להערכתי השינוי הזה לא יחזיק יותר משנה אחת. בהתאחדות יבינו מהר מאוד שהם עשו טעות קשה, למרות שהם לא מודים בזה".

שליטה מלאה ביציעים לחולצות השחורות. אוהדי בית"ר ירושלים | דני מרון

קורנפיין הסביר: "אני חושב שהפחתת נקודות זה כלי ענישה אחרון, אחרי שבאמת כלו כל הקיצין. הנושא הזה של הפחתת נקודות על ימין ועל שמאל באופן שיקבע את גורל האלופה והיורדת, זה דבר שלא יעשה ואני אומר לך שיתקנו את זה, או שההתאחדות תצטרף לערעורים של קבוצות כאלה ואחרות, ואז יגידו 'רגע, למה הצטרפו עכשיו ולא בפעם הקודמת?'. זה לא יכול להיות שזה נתון להחלטה של ההתאחדות לכדורגל מתי לערער ומתי לא. כל השיטה הזו של ענישה מחמירה באמצעות הורדת נקודות היא פסולה מהיסוד".

שוער העבר סיכם: "אני לא אומר שלא צריך להעניש, אבל אי אפשר לרסק קבוצות ברמה של לא לקחת אליפות, לא להגיע לאירופה וכן לרדת ליגה בגלל החלטות של דיינים. עשו טעות קשה. אני לא אומר את זה עכשיו. אמרתי לשינו זוארץ ברדיו ירושלים ששינוי התקנון גרוע מאוד. אני אומר את זה מניסיון, זה לא ישפיע – אוהדים שרוצים להתפרע ולהשתולל יתפרעו וישתוללו. אוהדים שמגיעים שיכורים – זה לא מעניין אותם אם יורידו להם נקודות או לא. הם פשוט לא חושבים חכם ונכון. רק ענישה פרטנית של משטרת ישראל ושל משרד המשפטים והשופטים, ותביעות אזרחיות נגד האוהדים. אם המשטרה לא מצליחה למנוע, מה רוצים מהבעלים של המועדונים? הרי בסוף הם נענשים. הכל מתחיל בבתי המשפט שמקלים. כשהשוטרים תופסים מישהו שמנסה להבריח פירוטכניקה והשופט משחרר אותו מיד – השוטר בפעם הבאה כבר לא עוצר אותו ואומר לו 'תכניס'".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי