"המיזם שאנו משיקים: 'פעם שחקן נבחרת, תמיד שחקן נבחרת'"

play
| ניב אהרונסון
אבי נמני לצד אלון חזן מאמן נבחרת ישראל

יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ הסביר את מיזם "ערב מהאגדות": "אנחנו רוצים, מבקשים, ליהנות מהידע, הניסיון, המורשת, המסורת, המחויבות והאהבה, שלכם ושלכן, כמו גם הרצון העז להמשיך להיות חלק ולתרום בכל אספקט אפשרי". רביבו: "את היד שאתם מושיטים אנו מאמצים בחום"

(גודל טקסט)
שינו זוארץ יו"ר ההתאחדות לכדורגל
| ניב אהרונסון

ההתאחדות לכדורגל קיימה אתמול ערב אגדות לשחקני, שחקניות ומאמני נבחרות ישראל הבוגרת לדורותיהם, גברים ונשים. האירוע המרשים והמרגש נערך בתא הכבוד באצטדיון בלומפילד בנוכחות כ-200 משחקני ושחקניות העבר, במה שהיה אות הפתיחה למיזם האגדות, במסגרתו תעצב ההתאחדות לכדורגל שיתוף פעולה עם כוכבי העבר לטובת ההווה והעתיד של הכדורגל הישראלי.

את דברי הפתיחה נשא יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ: "אם יש משפט אחד שמתמצת את מהות האירוע ואת המיזם שאנחנו משיקים, מבחינתי הוא: פעם שחקן נבחרת, לעולם שחקן נבחרת. הופעה נוספת במדי הנבחרת נתקשה לסדר, אבל לגייס אתכם ואתכן מחדש לטובת נבחרות ישראל והכדורגל שלנו, לחזור להיות חלק מהנבחרות, זה משהו שלא נוכל לוותר עליו. אנחנו רוצים, מבקשים, ליהנות מהידע, הניסיון, המורשת, המסורת, המחויבות והאהבה, שלכם ושלכן, כמו גם הרצון העז להמשיך להיות חלק ולתרום בכל אספקט אפשרי. לא עוד מערכת יחסים שמסתכמת בהזמנות למשחקי נבחרת וגביע המדינה, אלא שותפות אמיתית, הפרייה הדדית והלוואי ניצחונות עתידיים".

חיים רביבו
| ניב אהרונסון

לאחר דבריו של זוארץ, עלתה לדבר בשם השחקניות יו"ר כדורגל הנשים ושחקנית נבחרת ישראל בעבר, יפעת כהן: "הערב הזה ועוד רבים שיגיעו, נועדו לחזק את תחושת השייכות שלכן, שחקניות יקרות, להתאחדות לכדורגל והמטרה היא ליצור שת"פ עתידי שיביא לקידום ולפיתוח הכדורגל והענף. מי שזכו ללבוש את המדים הלאומיים יוכלו גם להשיא תרומה אדירה לפיתוח ולקידום הענף, אם באמצעות הידע הרב והניסיון שצברתן לאורך השנים, ההכשרות שקיבלתן במרוצת השנים והאיכויות האישיות שלכן. אני רואה חשיבות כבירה בחיבור ובליווי שלכן כפורצות דרך של ממש לשחקניות הצעירות, למאמנות ולמאמנים בהתוויית הדרך בעתיד. אין לי ספק שהחיבור הזה יניב פירות נפלאים בהמשך".

חיים רביבו נשא דברים בשם שחקני העבר: "לפני מספר שנים סייעתי בכתיבת תכנית לשיפור ולקידום הכדורגל שלנו ואחת מאבני היסוד בה היא שילוב שחקני ושחקניות העבר, מי שהיו בכל צומת אפשרי, ברגעים שמחים ופחות מוצלחים, מחויבים, צמאים לתרום מהידע והניסיון. אני כמובן שמח לראות היום את בניון, חזן, סיני, בוני ואחרים ומשוכנע כי בהמשך יצטרפו אליהם נוספים ונוספות.

"אני רוצה לראות את שחקני ושחקניות העבר במשחקי הנבחרת עם חליפות ייצוגיות, אני רוצה לראות אותם בישיבות משותפות, אני רוצה לראות אותם מתלווים ומלווים את הנבחרות שלנו במשחקי חוץ, אני רוצה לראות אותם בפעילויות חברתיות בהובלת ההתאחדות. והפעם, ברור לי שגם אראה את זה.

"את היד שאתם מושיטים לנו היום, מתוך הוקרה, הערכה ואמון במה שכבר עשינו ובמה שעוד נעשה, יחד, אנחנו מאמצים בחום. חובת ההוכחה היא גם עלינו. עד כמה נהיה מוכנים לתת, עד כמה נהיה פעילים. אני מתחייב שכך יהיה. בעבר עלינו לשחק לא פעם עם פציעות, קיבלנו זריקות, השארנו מאחור משפחות, לטובת הזכות האדירה לייצג את המדינה שלנו, את החברה הישראלית, את הכדורגל כחול-לבן. צברנו ניסיון, חכמת חיים וקילומטראז' ארוך, בדיוק כדי לעשות בו שימוש נכון ואפקטיבי. זה עלול להיות די מתסכל להיות רק שחקן עבר אם אין לך באמת דרך לתרום גם בהווה ולטובת העתיד".

אבי נמני לצד אלון חזן מאמן נבחרת ישראל
| ניב אהרונסון

סגן יו"ר ההתאחדות, מורן מאירי, הציג בפני הנוכחים את חזון מפת הדרכים של מיזם אגדות הכדורגל והדגיש כי המטרה היא לשלב כוחות, ליהנות מהידע והנסיון, התובנות של שחקני ושחקניות העבר, כדי להבטיח את קידום ופיתוח הענף והנבחרות. מאירי ציין כדוגמה מספר תחומי פעילות עתידיים להתאחדות ולשחקני ושחקניות העבר: חשיבה משותפת, עשייה למען הקהילה, שגרירי נבחרות ישראל ובניית מורשת הכדורגל.

במהלך האירוע העניקה ההתאחדות שני מגיני הוקרה, לראשונה עם לוגו "האגדות" מוטבע עליהם: הראשון למאמן הנבחרת בעבר דרור קשטן ז"ל והשני לשופט אברהם קליין, יבדל"א, שהיה שותף לשלושה גביעי עולם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי