איביץ': "למכבי יהיה קשה, זו אולימפיאקוס אחרת"

play
מבסוט. איביץ' | ברני ארדוב
רוברטו קולאוטי כובש לזכות מכבי תל אביב נגד אולימפיאקוס, 5.8.2010 01:46

מאמן הצהובים לשעבר ניתח עבור ספורט1 את המפגש בקונפרנס ליג: הסיכויים לטובת היוונים, אבל "מכבי זה המועדון הגדול בישראל, יש להם חומר שחקנים מצוין. הם צריכים להאמין בעצמם"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

הליגה הרוסית חזרה מפגרת החורף הארוכה, וולאדן איביץ' נערך לחצי השני של העונה עם קרסנודאר, עמה הוא מקווה לשחזר את ההישג שלו בישראל ולזכות באליפות. בין לבין, המאמן ישקיף הערב (חמישי, 19:45 בספורט2) על המשחק החשוב בין אולימפיאקוס למכבי תל אביב. איביץ' אמנם שיחק בסלוניקי, באריס ובעיקר בפאוק שאצלה גם עמד על הקווים, אבל אין מישהו שמכיר כל כך טוב גם את אולימפיאקוס וגם את מכבי תל אביב.

"זה משחק הכדורגל הכי גדול שיכול להיות בין קבוצה יוונית לקבוצה ישראלית", אמר אתמול בריאיון מיוחד לספורט1 לקראת המשחק הערב. "מכבי תל אביב בישראל ואולימפיאקוס ביוון הם שני המועדונים הכי גדולים, הכי מעוטרים, הכי מצליחים. וכשאתה רוצה לחשוב על מפגש הכי גדול בין הכדורגל היווני לישראלי, אתה חושב על אולימפיאקוס ומכבי".

מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ'
מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ' | אריאל שלום

עוד על מכבי תל אביב – אולימפיאקוס

סבוריט: "אמרתי לזהבי שיפרוש, אבל הוא לא מפסיק לכבוש" "לשבור את הקללה": כך אולימפיאקוס מתכננת "להתמודד עם השד" מנדיליבאר לא מוטרד מהמסורת: "אפשר לנצח את מכבי תל אביב"

לאן המפגשים האלה הולכים?

"אולימפיאקוס הנוכחית היא לא אולימפיאקוס של תחילת העונה או החודשים שבאו אחרי זה. מהרגע שהיא מינתה מאמן חדש (הספרדי חוסה לואיס מנדיליבאר), היא שינתה את פניה. זו קבוצה אחרת לחלוטין ולכן היא גם רצה עם שבעה ניצחונות רצופים מאז ההפסד האחרון שלה לפנאתינייקוס".

איך זה בא לידי ביטוי?

"הם שינו את הסגנון שלהם. משחקים כדורגל אחר, הרבה יותר טוב. הם עשו שישה משחקים עם מנדיליבאר ובכולם ניצחו, ועוד קודם היה ניצחון אחד עם מאמן אחר. אולימפיאקוס נכנסה למומנטום טוב".

השחקנים שלה סוף סוף נכנסו לתקופה טובה ומממשים את מה שמצפים מהם?

"יש להם שחקנים איכותיים מאוד. הסגל שלהם גדול מאוד ויש הרבה כלים טובים".

אז יהיה קשה מאוד למכבי תל אביב להוציא תוצאה טובה.

"המשחק הערב הוא משחק בית ביוון, באצטדיון של אולימפיאקוס, שיהיה מלא, אז ברור שזה יתרון גדול. קשה מאוד לשחק מולם שם כשהם בתקופה טובה".

ערן זהבי אופיר דוידזאדה רועי משפתי מכבי תל אביב
הסיכויים לא לטובתה, לפי האקס. מכבי תל אביב | אריאל שלום

עד כמה אתה עוקב אחרי מכבי תל אביב?

"אם להיות הוגן, לא ראיתי משחק של מכבי תל אביב זה זמן רב, כך שאני לא לגמרי מכיר את סגנון המשחק כרגע. אני כמובן עוקב אחר התוצאות ושמח שמכבי במקום הראשון כרגע. השחקנים הם ברובם אלה שאימנתי ואני מכיר מצוין. יש למכבי תל אביב חומר שחקנים מצוין, אבל בנקודת הזמן הזו יהיה לה קשה מאוד מול אולימפיאקוס".

אז הסיכויים נוטים לטובת היוונים?

"בעיקר בגלל התקופה והמומנטום של אולימפיאקוס. אני מעריך שאם המשחק היה לפני חודשיים, היה למכבי יותר קל. היום זו אולימפיאקוס יותר טובה".

אז צריך לחפש תוצאה טובה ולמשוך את ההכרעה לגומלין.

"זה שמכבי תל אביב לא יכולה לארח את הגומלין בבלומפילד זה חיסרון גדול. משחק גומלין בישראל, בבלומפילד מלא, היה משפר את האחוזים של מכבי. גם המומנטום החיובי של אולימפיאקוס, גם משחק בית של מכבי בסרביה בשבוע הבא, שניהם הופכים את הסיפור להרבה יותר מסובך וקשה. אבל בוא, אנחנו מדברים על כדורגל, ובטח כשמדובר במועדון הכי גדול בישראל, הם צריכים להאמין בעצמם ולקוות לעבור את אולימפיאקוס".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי