משוואה בני לם אחד: הנתונים לקראת המחזור ה-25 בליגת העל

play
בני לם מאמן מכבי נתניה עם רן קוז'וך עוזרו | ברני ארדוב
צפו בהצגה: צמד לזהבי, מכבי תל אביב פירקה את אולימפיאקוס עם 1:4 גדול 03:42

המאמן קובע תקדים בדרבי של פתח תקוה, מכבי חיפה חוששת מתסריט יובנטוס ומכבי תל אביב מהפעם הקודמת בה התארחה אצל בית"ר במחזור ה-25. אבוקסיס ינסה לעשות סוף לרצף המוזר והפועל חיפה ל-12 שנים ללא ניצחון על הפועל באר שבע

(גודל טקסט)

שבת, 15:00: הפועל פתח תקוה – מכבי פתח תקוה (ספורט2)

* בשבעת מפגשי הדרבי האחרונים בכל המסגרות, הקבוצה האורחת לא הצליחה לנצח. היו חמישה ניצחונות של המארחת (ארבעה של מכבי פתח תקוה) ושתי תוצאות תיקו. ניצחון החוץ האחרון: 0:2 של מכבי בלאומית בספטמבר 2019.

* הניצחון האחרון של הפועל פתח תקוה בדרבי במסגרת ליגת העל היה 1:2 בדצמבר 2014, כאורחת. בדרבי ביתי זה קרה לאחרונה בדצמבר 2011. בשני המקרים, אגב, העונה הסתיימה בירידה ללאומית.

* הפועל פתח תקוה ללא ניצחון בשמונת המחזורים האחרונים, כאשר בשישה מהם כלל לא כבשה. בבית מדובר בבצורת של 405 דקות, מאז השער של אבי ריקן ב-0:2 על מכבי נתניה לפני כחודשיים.

* ובכלל, הפועל פתח תקוה עם ההתקפה הגרועה בליגה (16 שערי זכות). אולי תשפר את מאזנה מול ההגנה הגרועה בליגה (43 שערי חובה).

* בני לם יהפוך למאמן הראשון אי פעם שעומד על הקווים בשני משחקי הדרבי של פתח תקוה באותה עונה – קודם כמאמן מכבי (0:2 בסיבוב הראשון) וכעת כמאמן הפועל. את רן קוז'וך, שהחליף אותו במכבי נתניה אחרי ששימש כעוזרו ואז הגיע במקומו גם למכבי פתח תקוה, ניצח עם האחרונה 0:1 במחזור השביעי.

רן קוז'וך מאמן מכבי נתניה לצד בני לם מאמן מכבי פתח תקוה
שוב מחליף את לם. קוז'וך על הקווים במפגש הקודם ביניהם | ברני ארדוב

שבת, 17:30: הפועל חדרה – בני סכנין

* כל 11 המפגשים בין הקבוצות במסגרת ליגת העל הגיעו להכרעה: תשעה ניצחונות להפועל חדרה ורק שניים לבני סכנין.

* הפועל חדרה היא קבוצת הבית הגרועה בליגה עם 11 נקודות ו-23 שערי חובה. למרות זאת, היא בלתי מנוצחת בשלושת משחקי הבית האחרונים.

* סכנין אמנם ניצחה רק פעמיים בבית בליגה, אבל בחוץ הסיפור הפוך: היא ללא הפסד בתשעת משחקיה האחרונים כאורחת, כולל חמישה ניצחונות. הפסד החוץ היחיד שלה היה 5:1 למכבי פתח תקוה במחזור החמישי.

* סכנין היא מלכת התיקו של הליגה עם 12 משחקים ללא הכרעה, כאשר תשעה מתוכם הסתיימו ב-1:1.

* סלובודן דראפיץ' פוגש את היריבה המועדפת עליו בליגת העל הנוכחית. יש לו 10 ניצחונות ב-16 משחקים מול הפועל חדרה (לצד שלוש תוצאות תיקו ושלושה הפסדים, כולל 1:0 בסיבוב הראשון) כשרק את עירוני קרית שמונה ניצח יותר (11).

שחקן מכבי נתניה לירן רוטמן
הסופר-סאב של הליגה. לירן רוטמן | דני מרון

שבת, 18:30: מ.ס. אשדוד – מכבי נתניה

* 62 מפגשים היו בין הקבוצות בליגת העל, כשלמכבי נתניה יתרון של 24:27 בניצחונות, ועוד 11 תוצאות תיקו.

* 11 המפגשים האחרונים בכל המסגרות, כולל חצי גמר הגביע שבו ניצחה מכבי נתניה 1:3, הגיעו להכרעה (שישה ניצחונות של נתניה, חמישה של מ.ס. אשדוד). התיקו האחרון: 0:0 באשדוד בפברואר 2020.

* מכבי נתניה עם נקודה אחת בלבד מ-21 האחרונות בליגה. בחוץ היא לא כבשה בארבעת המשחקים האחרונים.

* מכבי נתניה היא הקבוצה היחידה בליגה שלא חזרה מפיגור לתיקו. היא השלימה מהפך בשני מקרים והפסידה ב-12 אחרים.

* לירן רוטמן מוביל את הליגה בתרומה מהספסל עם שלושה שערים כמחליף (כולם אחרי הדקה ה-90) וגם בישול אחד, מה שמקנה לו יתרון על פני דור תורג'מן ממכבי תל אביב שכבש גם הוא שלוש פעמים.

מאמן הפועל תל אביב, יוסי אבוקסיס
מאמן הפועל תל אביב, יוסי אבוקסיס | קובי אליהו

שבת, 19:30: הפועל תל אביב – הפועל ירושלים (ספורט3)

* הפועל תל אביב לא הצליחה לנצח את הפועל ירושלים בשלושת מפגשי הליגה האחרונים וגם הודחה על ידה מהגביע בהארכה בסיבוב ח'. בבית לא ניצחה אותה במסגרת הליגה מאז ה-0:3 במרץ 2000. סלים טועמה, פיני בלילי ורונן חרזי כבשו אז בדרך לדאבל, בעוד הירושלמים ירדו בתום העונה.

* הפועל תל אביב ניצבת במקום האחרון בטבלת הסיבוב השני עם שש נקודות בלבד (כולל זו שהופחתה). בכלל, היא ניצחה רק פעם אחת ב-13 המחזורים האחרונים.

* יוסי אבוקסיס ללא ניצחון או שער מאז חזר להפועל תל אביב. את הקדנציה הקודמת כמאמן האדומים סיים עם חמישה מחזורים ללא ניצחון (ארבעה הפסדים על האפס ו-1:1 מול קרית שמונה, אז סלים טועמה כבש בבעיטה חופשית) כך שהרצף עומד על תשעה משחקים.

* הפועל ירושלים החלה את העונה עם תשעה משחקים ללא ניצחון, לאחר מכן הגיעו חמישה ללא הפסד (ארבעה ניצחונות ותיקו) ואז חמישה ללא ניצחון (ארבעה הפסדים ותיקו). כעת היא ברצף נוסף של חמישה ללא הפסד (שלושה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו).

* הפועל ירושלים היא הקבוצה היחידה בליגה שלא הצליחה לכבוש בדקות 45-60. מבחינת הפועל תל אביב זה פרק הזמן הפורה ביותר (שבעה שערים).

שלומי אזולאי שחקן מכבי בני ריינה לפני דניאל סונדגרן שחקן מכבי חיפה
אוהב לשחק מול האקסית הירוקה. שלומי אזולאי | מאור אלקסלסי

ראשון, 20:00: מכבי בני ריינה – מכבי חיפה (ספורט4)

* מכבי בני ריינה הייתה הקבוצה היחידה בעונה שעברה שלא הפסידה למכבי חיפה ואפילו לא ספגה ממנה. היא הדהימה עם 0:1 בגרין כשהאלופה הייתה בין שני המשחקים מול יובנטוס (הפעם זה קורה בין המשחקים מול פיורנטינה) והייתה היחידה שלקחה נקודה בחוץ עם 0:0 בסיבוב השני. העונה ניצחה האלופה 0:1.

* שלומי אזולאי, שהבקיע את שער הניצחון של ריינה בעונה שעברה בגרין, כבש נגד מכבי חיפה יותר מאשר כל יריבה אחרת. לחלוץ שהיה שותף לאליפות הירוקה ב-2010/11, יש 11 שערים ב-27 משחקים מול מכבי חיפה.

* בני ריינה נותרה הקבוצה היחידה שלא נשרק לזכותה פנדל העונה. הפנדל האחרון היה של מארק קוסטה, שקבע 0:1 בפתח תקוה מול בית"ר ירושלים בפלייאוף התחתון לפני כ-10 חודשים.

* מכבי חיפה שמרה על רשת נקייה בשמונה מ-10 המחזורים האחרונים. שריף כיוף מוביל את הליגה עם 13 משחקים ללא ספיגה.

* פרנזי פיירו הבקיע העונה 22 שערים בכל המסגרות עבור מכבי חיפה: 14 בליגה, שבעה באירופה ואחד בגביע. בשער הבא ישתווה לסרגיי קלשצ'נקו כשחקן הזר עם הכי הרבה שערים בעונה אחת. לחלוץ ממולדובה היו 23 שערים בעונת 1999/00: 22 בליגה ועוד אחד בגביע הטוטו. ניקיטיה רוקאביציה, ששיחק בקבוצה כישראלי ולא כזר, כבש 24 שערים בכל המסגרות (ב-2019/20 וגם ב-2020/21).

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב (ימין) עם הקמע של בית"ר ירושלים
הפסיד לבית"ר במחזור ה-25, אבל בסוף העונה חגג טרבל. ערן זהבי במרץ 2015 | קובי אליהו

ראשון, 20:30: בית"ר ירושלים – מכבי תל אביב

* המאזן עד כה ב-135 מפגשים בין הקבוצות בליגה הבכירה: 38:58 למכבי תל אביב בניצחונות, ועוד 39 תוצאות תיקו.

* בית"ר ירושלים אמנם ניצחה 1:3 בחצי גמר הגביע בעונה שעברה, אבל במסגרת ליגת העל לא גברה על מכבי תל אביב מאז ה-2:3 הביתי באפריל 2018. ב-14 משחקי הליגה מאז נרשמו 10 ניצחונות של מכבי תל אביב ועוד ארבע תוצאות תיקו (שלוש מהן היו 0:0).

* במקרה היחיד עד היום שבו אירחה בית"ר את מכבי תל אביב במחזור ה-25, היא גם ניצחה. זה קרה בעונת 2014/15, אז המשחק היה בכלל בחיפה (עונש רדיוס) ועומר אצילי קבע 0:1. ברק יצחקי ישב אז על ספסל המפסידה ולא שותף, בעוד ערן זהבי פתח ובסיום העונה הם חגגו יחד טרבל. אופיר קריאף שותף כמחליף מנגד.

* יצחקי מחכה לשער וניצחון ראשון כמאמן בית"ר, אחרי תיקו והפסד בשני משחקיו הראשונים. כמאמן הזמני של מכבי תל אביב לפני שתי עונות, ניצח את הירושלמים 1:2. בימיו כשחקן בית"ר, היו לו שבעה שערים ושמונה ניצחונות ב-15 משחקים מול מכבי תל אביב.

* בית"ר ללא ניצחון בששת המחזורים האחרונים ועם שער בודד בארבעת האחרונים.

יובל אבידור שחקן הפועל חיפה
הניצחון האחרון של הפועל חיפה על הפועל באר שבע. יובל אבידור במרץ 2012 | אדריאן הרבשטיין

שני, 20:00: הפועל חיפה – הפועל באר שבע (ספורט1)

* הפועל חיפה לא ניצחה את הפועל באר שבע בליגת העל מאז ה-1:2 בקרית אליעזר במרץ 2012. יובל אבידור וחנן ממן כבשו אז, אופיר דוידזאדה צימק עם שער הליגה הראשון שלו.

* ב-28 משחקי הליגה ששוחקו מאז: 17 ניצחונות לבאר שבע ועוד 11 תוצאות תיקו.

* הפועל חיפה הפסידה בשני משחקי הבית האחרונים שלה (שלושה, אם נוסיף גם את הגביע). שלושה הפסדי בית רצופים בליגה לא היו לה מאז אוקטובר-נובמבר 2018, שם עצרה את הסחף עם קאמבק ל-4:4 מול הפועל באר שבע.

* הפועל חיפה רשמה במחזור הקודם את המהפך הרביעי שלה העונה וצברה כבר 14 נקודות ממצבי פיגור – יותר מכל קבוצה אחרת בליגה.

* המחליפים של הפועל באר שבע כבשו העונה 10 שערים – יותר מכל קבוצה אחרת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי