ערעור מכבי תל אביב התקבל: הנקודה שהופחתה הוחזרה

play
קין: "לא יכול להגיד לקהל מה לעשות" | אריאל שלום
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 28.2 04:14

דרמה בפסגה: בית הדין נימק כי לפי הוראת השעה, מאחר שלוקאסן לא נפגע מהזיקוק שהושלך בדרבי, לא ניתן להוריד לצהובים נקודה - ורק הקנס בסך 42,000 שקל נשאר בעינו. הפער בפסגה גדל לשתי נקודות

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

בשורות טובות למכבי תל אביב: ערעור הקבוצה בגין הפחתת הנקודה שהושתה עליה התקבל על ידי בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל היום (ראשון). המשמעות: נקודה הוחזרה לצהובים, שהגדילו את הפער בפסגה לשתי נקודות על פני מכבי חיפה, שממאזנה הורדה נקודה על ידי בית הדין בשבוע שעבר, ובסך הכל הורדו לה כבר שתי נקודות העונה.

כזכור, בית הדין של ההתאחדות לכדורגל העניש את מכבי תל אביב בהפחתת נקודה בגין אירועי הדרבי והשלכת אבוקות למגרש, שלכאורה פגעו בשחקן דריק לוקאסן. במכבי תל אביב טענו כי הזיקוק אשר נורה לכיוון כר הדשא בדרבי לא פגע בלוקאסן ולא גרם לו נזק, והשחקן הגיש על כך תצהיר עוד בדיון המוקדם.

מאחר שהוראת השעה מאפשרת לבית הדין להפחית נקודות רק אם נגרם נזק לגופו של שחקן כתוצאה מהשלכת אמצעי הפירוטכניקה (או שהדבר מנע את סיום המשחק), הדיינים הסכימו שמקרה לוקאסן אינו מצדיק ענישה של הורדת נקודה, והסתפקו בהשארת הקנס בסך 42,000 שקל שנגזר על מכבי תל אביב.

ראוי לציין שמבין שלושת הדיינים, פרופ' מיגל דויטש היה סבור שיש להמיר את העונש המקורי לעונש של הפחתת נקודה על תנאי, אולם שני הדיינים האחרים חלקו עליו ולכן לא התקבלה החלטה כזו.

אבוקות ביציע של אוהדי מכבי תל אביב
אבוקות ביציע של אוהדי מכבי תל אביב | אריאל שלום

בדיון הערעור, בית הדין הציע לצדדים להגיע לפשרה ולהמיר את הפחתת הנקודה לקנס ("עונש על תנאי במקום הפחתה בפועל"), אבל תובע ההתאחדות סירב לכך, ובית הדין נדרש להכריע בפסק דין. במהלך הדיון טענה מכבי תל אביב כי ההליך היה שגוי. לאחר שקיבלו בחזרה את הנקודות, לצהובים יש 56 נקודות בפסגת ליגת העל, כאשר לבתי הדין יש השפעה מכרעת על כך שמכבי תל אביב במקום הראשון ולא מכבי חיפה.

גורם במכבי חיפה אמר בתגובה: "היום נקבע כי זריקת אבוקה לדשא חמורה מפגיעת אבוקה בשחקן. אכיפה בררנית. יש קבוצות שעל כל זריקה מורידים להן נקודות ויש שלא".

הערעור ותוצאותיו משמעותיות להמשך החקיקה בעניין העונשים לקבוצות. הקבוצות שרצו להפסיק עם עונשי הרדיוס והמשחקים ללא קהל, נכנסו לפלונטר של הורדת נקודות, ואם הערעור של מכבי תל אביב לא היה מתקבל והורדת הנקודות לקבוצות תימשך, יצטרכו הקבוצות לחשב מסלול מחדש ולפעול כדי להדק את הוראות השעה כדי לא להגיע למצב שבכל מחזור קבוצה עלולה לספוג עונש הורדת נקודת ליגה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי