"מכבי ת"א פוחדת ממכבי חיפה – אז איך אפשר להגיד שסיפור האליפות גמור?"

play
שחקני מכבי חיפה | מאור אלקסלסי
צפו: חלאילי כבש ראשון, ריינה השלימה מהפך מטורף וניצחה 1:2 את מכבי חיפה 04:06

ההפרש מהמוליכה? "סגרנו כבר פער של 10 נקודות, אז מה זה 4? ניצחנו אותם פעמיים העונה, כולל בבלומפילד". על הדברים של דגו ורפאלוב אחרי ריינה: "זו לא מכבי חיפה, נשמע כמו התבכיינות ותירוצים"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

לאחר ההפסד המפתיע למכבי בני ריינה ולפני המשחקים מול פיורנטינה והפועל תל אביב, שחקן העבר ראובן עטר עלה לשידור בתוכניתו של יניב קטן ב"רדיו חיפה" וניתח את מצבה של מכבי חיפה לקראת המשך המאבק עם מכבי תל אביב שהגדילה את הפער בפסגה לחמש נקודות.

על ההפסד לריינה אמר עטר: "הייתי במגרש ושידרתי את המשחק ברדיו. הפתיחה הייתה ממש טובה – 20 דקות ראשונות עם תנועה, חילופי מקומות ומהלכי כדור טובים. פתאום בום, בבת אחת, זה מדבק. כשאתה רואה שחקן אחד עייף אז השני גם כן עייף. הייתה תחושה של 'יהיה בסדר'. הם שיחקו כאילו 'יהיה בסדר, אנחנו ננצח'. זה מתאים יותר לסמי עופר עם האווירה והקהל, הרי היו משחקים שקבוצות מגיעות למצבים ומחמיצות ובסוף מכבי חיפה נותנת גול ומנצחת. אני מאוד כעסתי, כי זה בלט לעין ואמרתי שלא ינצחו ככה. היה רפיון יותר מידי גדול".

מאמן מכבי חיפה מסאי דגו | מאור אלקסלסי

השגיאות שהובילו להפסד: "דגו טעה מאוד. החמאנו לו כל כך הרבה, אבל הוא בא עם שני חילופים מתוכננים שאני חושב שבעקבות איך שהקבוצה נראתה הוא לא היה צריך לעשות אותם – ליאור רפאלוב ועלי מוחמד. לאחר מכן הוא גם הוציא את קינדה, ואז על מה הוא הסתמך? כדורים ארוכים 20 דקות לגובה ולהתפלל. יש הרמות תוך כדי משחק, תוך כדי תנועה, פה היו הגבהות צפויות. לריינה יש שני בלמים חזקים ולחזור עוד פעם לימי פיירו ותוסיף לזה גם את חמד וסק שמרשה לעצמו ועולה ומשחק גם כן חלוץ. וואלה, זה לא כדורגל. מכבי חיפה צריכה לשחק על הארץ, לא משנה נגד מי ואיפה. בעקבות הנסיבות, דגו לא היה צריך לעשות את החילופים האלה. כל המחליפים ממש לא היו טובים".

על חלקם של השחקנים בהפסד: "טעויות מעצבנות. סק מרשה לעצמו, אז ריינה הגיעה לעוד כמה מצבים והכדור לא נכנס. איבודי כדור סתמיים, גם של קנדיל, ליאור קאסה היה חלש מאוד ואיבד המון כדורים. אני בכלל חושב שהוא צריך לשחק בשמאל עם הרגל החזקה, תמיד שמים אותו בימין. הוא איבד לפחות חמישה או שישה כדורים של מתפרצות. הקבוצה לא נראתה, מהדקה ה-20 לא היה מצב אחד להבקעה. חזרנו לימי קיצורי הדרך. קורנו מקבל כדור מ-30 מטר ומנסה לתת כדור ארוך לפיירו, שמבחינתו התמקם ב-16 ונלחם, אבל זה לא זה. פיירו צריך לסיים התקפות. למה להוציא את קינדה? תשאיר אותו, הוא ינהל את המשחק".

מכבי חיפה תצליח לחזור לעניינים? פרנזי פיירו עם ליאור קאסה | מאור אלקסלסי

על הפער ממכבי תל אביב והוחזרת הנקודה ביום המשחק: "לפי הפתיחה של המשחק מול ריינה, זה עשה להם טוב. רפאלוב ודגו דיברו בסיום ואחרי הפסד זה נשמע כמו תירוץ וכמו ויתור. אתם רוצים לבקר את המהלך של הורדת הנקודות? תגידו 'אנחנו מכבי חיפה וגם אם יורידו לנו עוד נקודות, ננצח וניקח את האליפות'. במצב כזה היית מקבל את התלונה כביכול, ולא אחרי הפסד שזה נשמע כמו התבכיינות ותירוצים. זו לא מכבי חיפה. יחזירו למכבי חיפה נקודה ואז גידו 'מה אתם רוצים, לא הגשתם ערעור על הנקודה הראשונה'. יכול להיות שבגלל זה אנחנו לא שומעים שום דבר ממכבי חיפה בנוגע לזה.

"איך אפשר להגיד שהסיפור גמור? התהפכו היוצרות היום, הם (מכבי תל אביב) פוחדים מאיתנו. ניצחנו אותם פעמיים בליגה, כולל בבלומפילד. הם רוצים לארח קודם בפלייאוף, אפשר שוב לנצח אותם בבלומפילד וזו הגישה שצריכה להיות. יש את האיכויות, היכולות וככה צריך לחשוב. סגרנו פער של עשר נקודות, מה זה 4? אני אומר 4 כי אני מאמין שיורידו ל-4 ויחזירו למכבי חיפה נקודה. יש לנו עוד פעמיים נגדם. הפגרה הזאת של הנבחרת זה הזמן של מכבי חיפה להתאושש. כמו שנתנו לשחקני מכבי תל אביב חופש והם חזרו ומאותו רגע הם עפים והם מכבי תל אביב של תחילת של השנה, בפגרת הנבחרות זה הזמן של מכבי חיפה".

פוחדים ממכבי חיפה? שחקני מכבי תל אביב | דני מרון

על שני המשחקים הקרובים מול פיורנטינה בחמישי והפועל תל אביב בראשון: "בעקבות ההפסד במשחק הראשון, אם יש פה רוטציה וחלוקת כוחות, הייתי מכוון הכל לכיוון הפועל תל אביב. לא מותר, הולך לשחק, אבל אם יש שחקנים שזה יכול לסכן אותם מלשחק נגד הפועל, בעקבות ההפסד והעובדה שהמשחק באיטליה, אם אני בסיטואציה הזאת, את הכי טוב אני משאיר להפועל. זה נכון רק במידה שמישהו צריך לנוח. מי שיכול לשחק בשני המשחקים אז אני עולה איתו בשניהם".

עטר סיכם והתייחס למאבק האליפות: "לא נגמר הסיפור והנה אני הראשון שמוריד את הכפפה ואומר שעל כל מה שדגו עשה במהלך העונה הזו, אני כבר הייתי מחתים אותו גם לעונה הבאה, אבל נותן לו עוד פעם את הדחיפה שיבין שמכבי חיפה לא מוותרת בשום מצב ולא מתלוננת. וגם אם אתה מתלונן, הרי במסיבת עיתונאים מאמן בקבוצה גדולה חייב לדעת להשתמש בה בשביל להעביר מסר לשחקנים. ננצח את בית הדין ויש לנו פעמיים את מכבי תל אביב. היו לו רגעי לחץ במהלך השנה הזו והוא כל הזמן שמר על פאסון אבל הפעם הוא החליק. האמירה הזו, הוא לא אמור להתייחס לזה בצורה כזו, בטח אם המנהל המקצועי והבעלים לא מתייחסים לזה ולא מביעים את דעתם. הוא כל הזמן שמר על פאסון וכל הכבוד לו על כך שהוא מתנהל אותו הדבר אחרי הפסדים וניצחונות. יש לו יועצים, פסיכולוג ושאפו ענק. האמירה שהייתה עכשיו, פחות אהבתי. אם כבר אמרת, תוסיף שאתה מכבי חיפה ואתה תנצח את כל מה שיהיה, אז זה היה מתקבל יותר טוב".

לורנצו שימיץ' מקבל אהבה ממסאי דגו | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי