ערן זהבי, הכדור והרשת: האתגר הבא של כוכב מכבי תל אביב

play
ערן זהבי מכבי תל אביב | אריאל שלום
צפו בהצגה: צמד לזהבי, מכבי תל אביב פירקה את אולימפיאקוס עם 1:4 גדול 03:42

הערב בגומלין מול אולימפיקוס בקונפרנס ליג, ינסה מספר 7 של הצהובים להובילם לעוד ניצחון. הטור של דני דבורין

(גודל טקסט)

הערב, כאשר ערן זהבי ישחק בגומלין מול אולימפיקוס פיראוס, היא שוב תראה מול עיניה את החלוץ שמוטט אותה בשבוע שעבר. הקבוצה היוונית ידעה מראש שיש להיזהר ממספר 7 של מכבי תל-אביב ובכל זאת ספגה ממנו צמד. הניצחון 1:4 שהשיגה מכבי תל-אביב בפיראוס, העניק לה מיקדמה חשובה לקראת המשחק הערב, ועם זאת, תעשה מכבי טעות קשה אם תתייצב למשחק במחשבה שהבטיחה את מקומה בשלב הבא. זהבי בוודאי לא יחשוב כך, מפני שעבורו כל משחק הוא בבחינת אתגר התובע מצוינות. אין לו גם צורך להוכיח זאת. הרקורד האישי שלו מדבר בעדו.

כל הגנה פוקחת שבע עיניים בראותה את זהבי – והוא בשלו. זה היה בעבר בליגה שלנו, במדי מכבי תל-אביב, אחר כך בליגה הסינית ובעקבותיה בליגה ההולנדית. בכל קבוצה שבה שיחק הוכיח ערן זהבי שהבקעת שערים היא מקצוע לכל דבר. ובעל מקצוע אינו שוכח את מלאכתו, גם כאשר היו משחקים שבהם לא עלה ברגליו של מספר 7 להבקיע. ישנן תקופות כאלה בחייו של כל חלוץ, אבל מבקיען ניבחן לאורכה של כל העונה.

ערן זהבי מכבי תל אביב
המבקר החריף ביותר של עצמו. ערן זהבי | אריאל שלום

בטוח שזהבי קרא את כל הביקורות עליו, ועם זאת אני מעריך שהוא המבקר החריף ביותר של עצמו. אין טוב ממנו לדעת שאם ממשיכים להתאמן במלוא הרצינות, גם התקופות הפחות טובות חולפות ומסתיימות. ואכן, זה בדיוק מה שקרה. שובו של פליסיו מילסון להרכבה של מכבי תל אביב הזריק לקבוצה אנרגיות מחודשות ושיתוף הפעולה שבינו לבין ערן זהבי הפך לקלף המנצח שלה. מי שפיקפק ביכולתו של ערן לשוב ולהבקיע, קיבל ממנו תשובה מוחצת בשני השערים שכבש, כאמור, לרשתה של אולימפיאקוס. כי כהרגלו, קפטן מכבי תל אביב מפגין את יכולתו במשחקים גדולים וגורליים.

לקראת סיום, לא אוכל שלא להיזכר בעונות בהן היה שחקנה של גוואנגזו R&F . בארץ נשמעו אז קולות שהמעיטו, ואפילו זילזלו, בשערים הרבים שהבקיע בסין וזאת בטענה שהליגה שם ירודה מאד באיכותה. אבל באותן שנים הוצפה הליגה הסינית בכדורגלנים מעולים, וברמה העולה בהרבה על הזרים שמשחקים אצלנו בליגת העל. במיוחד זכורים לי ממנה אוסקר והאלק, שניים משחקני נבחרת ברזיל במונדיאל 2014. ללא ספק, ערן זהבי בסין, היה יעיל מהם. הערב, במדי קבוצתו מכבי תל-אביב, הוא וחבריו לקבוצה צריכים להשלים את המלאכה שבה החלו ביוון בשבוע שעבר. הם רוצים ויכולים להגיע גם לשלב הבא של הקונפרנס ליג.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי