הושג סיכום: ייערכו בדיקות פוליגרף לטובת שמירה על טוהר המשחק

play
| אימג'בנק GettyImages
תיקתקנו, 14.3 06:37

ההתאחדות והסתדרות העובדים הגיעו להבנות לפיהן כאשר יהיה חשד נגד כדורגלן על כך שייתכן שקיבל טובת הנאה בתמורה להטיית התוצאה, ניתן יהיה לדרוש שייבדק במכונת אמת

(גודל טקסט)

לאחר חודשים של שיחות וניסיונות להגיע להבנות למען המטרה החשובה שכדורגלנים יוכלו לעבור בדיקות פוליגרף כאשר עולה נגדם חשד סביר לניסיון הטיית משחקים, היום (חמישי) הגיעו לסיכום ההתאחדות לכדורגל והסתדרות העובדים, חטיבת הספורט.

על פי ההסכם תוקם ועדה בה יהיו שלושה חברים – תובע ההתאחדות (עו"ד גלעד ברגמן), מנכ"ל ההתאחדות (ניב גולדשטיין), יו"ר חטיבת הספורט בהסתדרות (ניר אלון) או מנכ"ל ארגון השחקנים (מושיקו מישאלוף) – שתקבע ברוב קולות אם יש הצדקה לזימון לבדיקת פוליגרף של שחקן/ית או בעל/ת תפקיד. כמו כן, ייבחר מכון פוליגרף המוסכם על הצדדים. תוקפו של ההסכם אושר אתמול על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב, כבוד השופטת אורנה לוי, ויחול עד ליום 31.5.2025 (העונה הנוכחית ועונת 2024/25).

פוליגרף
| אימג'בנק GettyImages

ניב גולדשטיין, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל: "אני מברך על הדיונים הפוריים עם חטיבת הספורט בהסתדרות העובדים הכללית וארגון השחקנים, שהולידו מאבק משותף לכולם לשמירה על טוהר הספורט. מדובר במהלך שמעיד טוב יותר מכל דבר אחר על הרצון האמיתי להיאבק בנגע שאין לו מקום בספורט ועל האמונה שעם כלים חדשים ומידתיים ניתן יהיה לעשות זאת טוב יותר. זה יום טוב יותר לכל העוסקים בענף הכדורגל, לכל מי שהספורטיביות וטוהר המשחק הם בנפשם. בזכות שותפים נאמנים לעקרונות הללו, הצלחנו למסד מנגנון והליכים שיביאו בשורה אמיתית".

ניר אלון, יו"ר חטיבת הספורט בהסתדרות: "אנו שמחים ומברכים על הסיכום שהושג עם ההתאחדות לכדורגל ומודים לצוות המשפטי שעשה עבודה יוצאת מן הכלל. לאורך כל הדרך ביקשנו לשמור על הפרטיות של הספורטאים המקצוענים בישראל, אך מצד שני הבנו גם את הצורך בשמירה על מקצועיות, ספורטיביות ואמינות. הבקשה שלנו היתה לצמצם באופן מידתי את החיוב בבדיקה ולהקים ועדה מקצועית שתקבע ברוב קולות אם יש הצדקה לזימון לבדיקה בפוליגרף בעבירות שנוגעות לטוהר המשחקים. אני שמח מאוד שעשינו התקדמות גדולה שקיבלה ביטוי בהסכם משותף לטובת טוהר הספורט בישראל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי