הסכסוך עלה מדרגה: "קוראים להדחת ישראל מהכדורגל העולמי"

play
שחקני הנבחרת במהלך "התקווה" | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 18.3 07:46

ההתאחדות לכדורגל הפלסטינית הגישה הצעה לפיפ"א לקראת הקונגרס השנתי "לסנקציות מיידיות נגד קבוצות ישראליות בשל הפרת החוק הבינלאומי על המערכה הצבאית בעזה"

(גודל טקסט)

הקונגרס השנתי ה-74 של פיפ"א יתקיים בחודש מאי בבנגקוק שבתאילנד, כשאחד הנושאים שיעלו על הפרק הוא איסור על ישראל להשתתף בתחרויות כדורגל בינלאומיות על רקע המלחמה בעזה. נימה טוואליי רודסארי, כתב הכדורגל האיטלקי, חשף היום (שני) כי ההתאחדות לכדורגל הפלסטינית העלתה הצעה זו בפני פיפ"א לקראת הקונגרס, בטענה "לטפל בהפרות חסרות תקדים ומהותיות המתרחשות על ידי ישראל של זכויות אדם והמשפט ההומניטרי בשטחים הכבושים".

בהמשך להצעה שעלתה ממספר מדינות ערב בחודש פברואר, בהן איראן, ירדן, לבנון, סוריה, אלג'יריה, תימן ועיראק, גם ההתאחדות הפלסטינית הצטרפה למערכה והגישה את ההצעה עם נימה תקיפה ביותר נגד ההתאחדות לכדורגל הישראלית.

"קוראים לסקנציות מתאימות ומיידיות נגד קבוצות ישראליות, כולל קבוצות ייצוגיות ברמה הלאומית וקבוצות מועדונים, בשל הפרת החוק הבינלאומי שביצע הכיבוש הישראלי בפלסטין ובמיוחד בעזה", קראו בהתאחדות הפלסטינית בהצעה לפיפ"א.

נשיא פיפ
הכסף מדבר. אינפנטינו | אימג'בנק GettyImages, ANP

עוד הוסיפו כי ישנם 5 מועדונים בליגה הישראלית אשר הוקמו על "אדמה פלסטינית כבושה" והסבירו כיצד מגרשים בעזה נהרסו על ידי "צבא הכיבוש הישראלי": "כל תשתיות הכדורגל בעזה הושמדו או נפגעו בצורה קשה, כולל האיצטדיון ההיסטורי של 'אל-ירמוק' שהפך על ידי הכיבוש הישראלי למחנה ריכוז. דחפורים ישראלים חפרו את המגרש רק כדי להרוס אותו. מתקנים אחרים הפכו למחנות פליטים מאולתרים, בתי חולים שדה וקברי אחים".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ | ניב אהרונסון

ההתאחדות הפלסטינית תקפה באופן אישי את התנהלותה של ההתאחדות הישראלית בטענה כי היא אינה "נוקטת בצעדים נחרצים נגד אפליה וגזענות" והוסיפו כי הצעד הראשון הוא השעייה ולאחר מכן הם מצפים להרחקת ההתאחדות וכל קבוצות הכדורגל הישראלי מהעולם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי