הפנדל שלא נשרק לזכות מכבי חיפה? "במקרה הזה, יש הנחייה ברורה לשופטים"

play
דן איינבינדר שחקן הפועל תל אביב בעימות עם עלי מוחמד שחקן מכבי חיפה | מאור אלקסלסי
צפו: גרינפלד הלך נגד המלצת ה-VAR, מכבי חיפה מעדה נגד הפועל ת"א 02:27

שופט העבר לירן ליאני הסביר בתוכנית הספורט של 103FM: "כמה שזה אולי נשמע קשה להכלה, ההנחייה היא לא לשרוק במקרה כזה ואני אומר את הדברים בצורה הכי בטוחה". וגם: מי אחראי על תוספות הזמן?

(גודל טקסט)

אחרי סערת השיפוט במשחקי יום ראשון והגיבוי של איגוד השופטים, שופט העבר לירן ליאני עלה לשידור בתוכנית הספורט של 103FM והסביר את החלטתו של אוראל גרינפלד לא לשרוק לפנדל.

על ההחלטה של גרינפלד לא לשרוק לפנדל לטובת מכבי חיפה במשחק מול הפועל תל אביב: "חוק נגיעות היד הוא חוק מאוד מורכב ונתון לפרשנות. במקרה הספציפי הזה שקרה בסמי עופר, יש הנחייה ברורה לשופטים. זה לא אירוע שקורה כל יום, הוא לא שכיח. כאשר שחקן הגנה מבקש להרחיק את הכדור מחוץ לרחבת העונשין ובועט אותו על היד של שחקן מהקבוצה שלו – לא תישרק בעיטת עונשין ולא משנה אם היד צמודה או רחוקה מהגוף. כמה שזה נשמע לנו קצת קשה להכלה, זו ההנחייה והיא ברורה ו-וידאתי אותה. אני אומר את הדברים בצורה הכי בטוחה שיש. חידדתי ואמרתי – ברגע שיש כוונה לנקות את הכדור החוצה מהרחבה וזו הייתה הכוונה של פאסי מהפועל תל אביב. הוא ואל ים ניסו להגיע לכדור. אתה בוחן את התנועה ואת הניסיון להגיע לכדור. הכי קל בנגיעת יד בוטה זה ישר לשרוק לבעיטת עונשין, אבל יש חוק".

על זיו אדלר שקרא גרינפלד לצפות באירוע ב-VAR: "אין לי כוונה להוציא אף אחד קטן אלא להסביר את החוק".

האזינו לדברים

על מערכת ה-VAR: "נוצרה תלות מאוד גדולה במערכת, יש התערבות כמעט בכל משחק בארץ ואנחנו כבר מקבלים את זה. באירופה זה לא כך, יש התערבות בממוצע אחת לשלושה משחקים".

על תוספות הזמן: "לשופט המסך יש עוזר שופט מסך וברגע שיש בדיקה של אירוע הוא מפעיל את הסטופר. בסוף כל מחצית הוא מודיע לשופט המרכזי כמה זמן לקחו הבדיקות של שיפוט המסך. במשחק של מכבי חיפה למשל, היה בזבוז זמן הרבה יותר גדול מחמש דקות ובמשחק כזה זה קריטי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי