"כקבוצה, מכבי חיפה יותר טובה ממכבי ת"א. רפאלוב צריך לתת פייט כמו זהבי"

play
ליאור רפאלוב עם ענאן חלאילי שחקני מכבי חיפה חוגגים | דני מרון
צפו: גרינפלד הלך נגד המלצת ה-VAR, מכבי חיפה מעדה נגד הפועל ת"א 02:27

ראובן עטר ניתח ב"רדיו חיפה": "יודע שהוא משחק עם כאבים, אבל חשוב לנו שליאור יחזור להיות עם אותו להט כמו שיש לזהבי במכבי ת"א". וגם: הפער מהמוליכה, הירידה ביכולת וחזרתם הצפויה של דוד וג'אבר

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

שחקן ומאמן העבר ראובן עטר עלה לשידור בתוכנית "ספורט ב-2" ברדיו חיפה והתייחס למאבק האליפות בין מכבי חיפה למכבי תל אביב וגם לירידה ביכולת של ליאור רפאלוב בתקופה האחרונה.

עטר פתח את דבריו והתייחס לפיירו: "מפריע לי שהשחקנים ממהרים להגביה אליו את הכדורים ומחפשים קיצורי דרך. במשחקים מסוימים זה פוגע גם בו אבל זה בעיקר פוגע ביכולת של הקבוצה. שני המשחקים האחרונים החזירו אותנו לסיבוב הראשון ששיחקנו משחקים שלא הגענו בהם לשום מצב הבקעה וחיפשנו קיצורי דרך באמצעות הגבהות. אחרי אותם משחקים בסיבוב הראשון, הגיע המשחק נגד מכבי תל אביב ושם כבר שיחקנו עם שחקנים מהירים בהתקפה ועם הרבה תנועה.

על הפער ממכבי תל אביב: "אני מניח שזה יהיה שש נקודות ולא שבע. בסיבוב הראשון כבר היה 10 הפרש, אפשר לסגור גם את הפער הזה. כבר בשני המשחקים הקרובים אפשר לקזז שלוש נקודות, אם מנצחים את מכבי תל אביב בבלומפילד. כשאנחנו משחקים טוב זה מלחיץ את היריבה וגורם לה לא לשחק טוב, ועכשיו זה התפך – הם משחקים טוב וגוררים אותנו לא לשחק טוב.

"אנחנו צריכים להפוך את הקערה ואני מקווה שהפגרה תעשה טוב, לא רק לשחקנים אלא גם למסאי דגו שבשני המשחקים האחרונים ההחלטות שלו לא היו טובות. כמו שהחמאנו עד לא מזמן ונתנו לו ציונים גבוהים, אני מצפה ממנו ליותר אחרי מה שהוא נתן לנו להבין במהלך העונה הזו".

מסאי דגו, מאמן מכבי חיפה | דני מרון

על הירידה בכושרו של ליאור רפאלוב בתקופה האחרונה: "עוד אחד שצריך לקחת אחריות ולקח אותה עד לא מזמן, הוא רפאלוב. אנחנו יודעים שהוא הברומטר בחדר ההלבשה והוא זה שהצליח להביא את השינוי הגדול, וגם ידע איך לקבל את העזיבה של צא'רון שרי. אנחנו יודעים שהוא משחק פצוע במשחקים האחרונים, אבל לפי שפת הגוף שלו זה נראה שהוא קצת נכנע לכאב ואני מעביר את זה אליו ומקווה שזה יגיע  אליו, שיידע שבונים עליו והא צריך לבוא ולהנהיג. אני מניח שהכאבים כבר יעברו אחרי הפגרה.

"הוא צריך לתת את הפייט הזה, כמו שיש למכבי תל אביב את ערן זהבי. לא רק בגולים, ברעב שלו להצליח ואנחנו צריכים את רפאלוב חזק גם כן. הוא נכנע לכאב בשפת גוף שלו וחשוב לנו שליאור יחזור להיות עם אותו להט כמו שיש למכבי תל אביב את זהבי. ליאור מאוד משמעותי, הוא צריך לחבר את כולם. אנחנו רואים קצת בעיות בחדר ההלבשה, רפאלוב זה השחקן שצריך לקחת את כולם, לחבר אותם ולהציב את המטרה – אנחנו הולכים לעשות את הקאמבק הכי גדול שהיה. איציק עובדיה, שאני מאוד מעריך אותו, הוא דמות שיכולה לבוא ולהכניס את הפלפל הזה ולהעביר דרך רפאלוב לכל השחקנים את המטרה הזו. הפלייאוף יכול להביא אותנו למקום הראשון אם נבוא בגישה נכוכנה. כקבוצה, מכבי חיפה יותר טובה ממכבי תל אביב".

שוב מול גנט. ליאור רפאלוב | מאור אלקסלסי

על חזרתו הצפויה של דין דוד לאחר הפגרה: "חזרה שלו הכי חשובה כרגע, בגלל התנועה שהוא עושה. זה לא שעכשיו אני מצפה שרק הוא יתן גולים. התנועה שהוא עושה ואיך שהוא מושך את הבלמים לצדדים ומגיע כל פעם ממקום אחר. במרווחים שהוא מייצר, יש מקום גם לרפאלוב, לקינדה, לחלאילי ולקשרים האחוריים להיכנס. לעומת חלוץ שעומד כמובן מאליו כשחקן 9".

על מחמוד ג'אבר שקרוב גם הוא לחזור והיה המצטיין בניצחון על מכבי תל אביב בבלומפילד: "הוא החזיק לבד את האמצע, לא היינו צריכים שני קשרים אחוריים. ייקח לו קצת זמן, אין קיצורי דרך, שלושה שבועות לפחות. הבנתי שהוא כבר כשיר ועושה אימונים מלאים וגם הוא מאוד חשוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי