הכל בידיים שלו: ברק בכר הכניס את הכדורגל הישראלי לכוננות

play
ברק בכר לצד רובי קין, מסאי דגו | צילום מסך, אילוסטרציה
צפו: נאתכו כבש - ושלח את בכר הביתה. 1:2 לפרטיזן על הכוכב האדום בדרבי 03:44

ההצעות שלא מגיעות מחו"ל והשיקול המשפחתי: רבים מרימים גבה בנוגע לאפשרות שהמאמן יחזור ארצה, אבל מצבו בשוק המקומי לא יכול להיות טוב יותר. יהמר על עצמו בתפקיד שריסק רבים או יחליט לסחרר את מכבי תל אביב ומכבי חיפה? זה כבר תלוי אך ורק בו

(גודל טקסט)

בימים כתיקונם, ברק בכר היה מקבל עכשיו כבר כמה הצעות לאימון ברחבי היבשת. בכל מדינה ממוצעת באירופה, מאמן עם רזומה של שש אליפויות תוך פחות מעשר שנים, היה מחוזר בוודאות – וגם הרומן הקצר והפחות מוצלח עם הכוכב האדום בלגרד לא היה משנה זאת.

אבל ברק בכר הוא ישראלי, ובטח בתקופה כזו בה ישראל נמצאת במקום מאוד נמוך בעולם על אף צדקת דרכנו מול החמאס, יהיה לו הרבה יותר קשה למצוא יעד חדש בחו"ל. זו הסיבה שבכר ירצה וודאי לשבת לשמוע וכנראה גם להסכים להצעה לאמן את נבחרת ישראל.

רבים מרימים גבה ושואלים האם המאמן המצליח כל כך צריך עכשיו להכניס את עצמו לכלוב הזהב של ההתאחדות לכדורגל. הכלוב שמקנה לך בסך הכל תנאים טובים מאוד וחיים לא רעים בכלל, אבל גם כלוב שריסק לא מעט מהמאמנים הטובים שהיו בכדורגל הישראלי בעשרות השנים האחרונות.

העובדה שבכר לא יכול לצפות להפתעה בדמות הצעה מקבוצה ממוצעת באירופה, היא זו שכנראה תשאיר אותו בארץ. בסך הכל יש לו גם משפחה עם ילדים צעירים, וכפי שלא לקח אותם לסרביה הוא גם לא היה אמור לקחת אותם למסע הבא לחו"ל, אם היה כזה. הדבר היה יכול להסתיים במעבר טבעי ואוטומטי לנבחרת, אבל הסטטוס שלו כעת מכניס את כל הכדורגל הישראלי לכוננות.

ברק בכר מאמן הכוכב האדום בלגרד
ברק בכר מאמן הכוכב האדום בלגרד | רויטרס

מכבי חיפה, אותה עזב בכר בקיץ, עשויה לסיים את העונה הזו ללא אליפות. בשלב הזה היא לא פייבוריטית מול מכבי תל אביב, ואם בקרית שלום יידעו לנצל את המשחק הביתי הראשון בין השתיים בפתיחת הפלייאוף העליון, הרי שהאליפות כמעט בוודאות תנדוד לקרית שלום.

במצב כזה, ספק רב אם בחיפה יתנו למסאי דגו להמשיך עונה נוספת. התיאבון של האוהדים הירוקים יגדל, אף שהוא גם ככה גדול מאוד, ואפילו שזכו בשלוש אליפויות ברצף, אף אחד לא יקבל בהבנה מקום שני העונה. במצב כזה, אם בכר יהיה חופשי, הוא יכול להיות היעד הכי נכון מבחינת יעקב שחר כדי להחזיר את האליפות למכבי חיפה.

גם מכבי תל אביב יכולה להיות בתמונה, אף שרובי קין מחזיק בהסכם לעונה נוספת ולא רמז עד כה על כך שיעזוב את ישראל בסוף העונה. קין, וזה לא סוד, נתון כל העונה ללחצים מאירלנד, ובטח אחרי ה-7 באוקטובר לא ברור מה תעשה לו אליפות בצהוב. האם ירצה להמשיך עונה נוספת? האם יודיע שהוא מבקש לעזוב?

מאמן מכבי חיפה, מסאי דגו, עם מאמן מכבי תל אביב רובי קין
איך יורדים לקרקע? דגו | ברני ארדוב

כך או אחרת, הימצאותו של ברק בכר בשוק היא עניין שבמכבי תל אביב תמיד זוכרים. נכון שמיטש גולדהאר לא מינה מאמן ישראלי מאז 2012, אבל לבכר יש את כל התכונות אפילו שהוא מקומי, כדי לזכות במשרה.

בנקודת הזמן הזו, בכל הקשור לזירה המקומית בכר נמצא במקום הכי טוב שיכול להיות מבחינתו. גם הנבחרת וגם שתי האימפריות של הכדורגל הישראלי מסמנות אותו בסיטואציה מסוימת, ולכן מעניין יהיה לראות האם הוא יחליט כבר עתה לקחת את ההצעה מהנבחרת, או שבכל זאת ירצה עוד קצת זמן כדי לבדוק את השטח בנוגע לקבוצות.

בסביבתו של בכר כבר אמרו שהוא מעוניין לאמן את הנבחרת, אבל גם שם יודעים היטב שבמחי החלטה אחת, הוא יכול להכניס את כל הכדורגל הישראלי לכוננות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי