"לא אגיד לא לאף אחת מהגדולות, אני ראוי לאמן בכל קבוצה בליגת העל"

play
אבישי כהן שחקן מכבי תל אביב לפני פייר קורנו שחקן מכבי חיפה | דני מרון
אורח בהפתעה בדריבל: סעיד בסול, בעלי מכבי בני ריינה 11:50

עתידו ("לא רעב ללחם, אלך לאיפה שמעריכים אותי"), הענישה בבית הדין ("מבחינתי להחזיר לכולן את הנקודות מחר") ומירוץ האליפות ("קשה לי לראות את חיפה סוגרת את הפער"). מימר בריאיון אצל קטן

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אחרי שמכבי בני ריינה הדהימה עם מהפך על חשבון מכבי חיפה הגדולה והבטיחה את מקומה בפלייאוף העליון אחרי עונה סדירה מצוינת, היא תתחיל אותו במשחק חוץ נגד האלופה ותקווה להפתיע אותה פעם נוספת. לקראת ההתמודדות המסקרנת (ראשון ב-20:30), מאמן הקבוצה שרון מימר עלה לשידור בתוכניתו של יניב קטן ב"רדיו חיפה" ודיבר על הכל בריאיון נרחב.

האם בתחילת העונה המטרה הייתה פלייאוף עליון: "לא, אין אחד שיכול להגיד את זה, מי שיגיד את זה משקר את עצמו. הייתה מטרה אחת – להישאר בליגה, עם שדרוג – להישאר לא במחזורים האחרונים אלא כמה שיותר מוקדם ולהשתדל לא להסתבך בקרבות תחתית מההתחלה".

על כך שהוא בנה את הקבוצה: "בסכנין גם בניתי והקבוצה עשתה פלייאוף עליון. כשאתה בונה, מקבל שקט מקצועי ויכול להביא את השחקנים שמתאימים לך, אתה יכול לבוא לידי ביטוי במשך העונה. אחת ההצלחות הגדולות של העונה הזו היא הדרך שעשינו לפלייאוף, עם כדורגל טוב ולא מסתגר. אנחנו לא מתבטלים מול אף אחד ולראייה התוצאות נגד הקבוצות הגדולות. מבחינתי זה מספק לא פחות מהפלייאוף העליון".

שרון מימר מאמן מכבי בני ריינה | שלומי גבאי

על המשחקים מול מכבי חיפה, לה בני ריינה עושה חיים קשים: "אני אוהב לשחק נגד קבוצות גדולות בגלל האווירה. כשאתה נמצא בריינה לא תמיד אתה חווה את הכדורגל כמו שאתה רוצה לחוות, עם 20 או 30 אלוף צופים. זה אתגר גדול כי אתה משחק נגד השחקנים הכי טובים בארץ וזה כיף".

על ההכנה למשחק מול מכבי חיפה: "כשאתה מגיע נגד קבוצה כזו שהרוב תלוי בה כי היא הרבה יותר איכותית ועם קהל גדול, נתוני הפתיחה לטובתה. בשביל לצמצם את הפערים אתה צריך קודם כל להבין מבחינה טקטית איך עושים את זה, לבוא עם מחויבות שיא והכי חשוב – אמונה. אם אתה משדר פחד לקבוצות כאלה אתה בדרך כלל תפסיד וגם תתרסק. צריך לבוא עם אמונה, לעשות את המקסימום ולקוות לטוב".

על היחסים סעיד בסול והמשברים שהיו לאורך הדרך: "אני כבר לא ילד והשריטות שעברתי לימדו אותי להתנהל גם ברגעים כאלה. מבחינה אישית אני יכול להגיד שסעיד לא התערב ונתן לעבוד בצורה הכי טובה שאפשר. מבחינת הקבוצה, סעיד לא תמיד התנהל בזמן המשברים בצורה כמו שאני חשבתי שריך להתנהל, אבל הוא בעל הבית ולפעמים הוא ראה לנכון לעשות דברים שאני לא הייתי עושה אותם. ידענו לעבור גם את התקופות האלה וזה חלק מההצלחה של ריינה – גם כשהספינה קצת מטלטלת, לא להתרסק אלא לייצב אותה כמה שיותר מהר. לזכותי ייאמר שהצוות שחיברתי ביחד עם השחקנים שהבאנו הם אנשים שלא מתרגשים ורעשי רקע לא מזיזים אותם מהדרך, כך הטלטלות לא השפיעו עליהם".

סעיד בסול | מאור אלקסלסי

על הזרים של ריינה: "זרים ששווים אפילו את הקבוצות הגדולות. כשאתה נמצא בקבוצה שהיא לא אחת מהגדולות, ההבדל הוא הזרים כי בישראלים לריינה אין את האפשרות להילחם על הבכירים, ואתה חייב לאזן את זה עם זרים. הזרים זה קלף שכולם שווים בו. אם אתה יודע לעבוד נכון ולחפור כמו שצריך ואתה מביא את הזרים הטובים, זה משנה את כל הקבוצה וזה הצליח בגדול העונה בריינה".

על כך שהוא הקפיד להנמיך ציפיות לאורך העונה: "ריינה זו מערכת חדשה שלא תמיד יודעת לעמוד בלחצים. אני אמרתי את זה לא בשבילי ולא בשביל השחקנים. בחדר ההלבשה אמרתי להם דברים אחרים, שאנחנו לא נופלים מאף קבוצה. ברגע שאתה מדבר בתקשורת על פלייאוף עליון, פתאום באה תוצאה או שתיים לא טובות וזה גרם ללחץ שהמערכת לא ידעה להתמודד איתו. במשימה גדולה אתה יודע שיש משברים באמצע הדרך. גם למי שתיקח אליפות היה משבר באמצע ומערכת חזקה יודעת לעבור אותו. ידעתי שבריינה עדיין לא יודעים להתמודד עם זה ותמיד אמרתי שצריך לשמור על שקט ועל פרופורציות. כבר המון חודשים אני מדבר עם השחקנים ואומר להם שהם ראויים לזה ושזו ממש לא תהיה גניבה".

על הפלייאוף העליון: "ניצחנו את מכבי חיפה אצלנו ובסמי עופר הפסדנו בגלל שופט שנתן מתנה עם העבירה של פיירו על עמוס. עם מכבי ת"א עשינו פעמים תיקו. באר שבע, תיקו והפסד בטרנר ששם קצת באנו פחות טוב. עמדנו עם הגדולות בצורה מעוררת כבוד. אנחנו לא סיימנו את המשימה שלנו, יש לנו עשרה משחקים להמשיך ליהנות ולתת לכולם להתפעל מהכדורגל והמחויבות שלנו. לא נתבטל בפני אף אחד".

ריינה חוגגת עם קייס גאנם | מאור אלקסלסי

על עתידו אמר מימר: "אי אפשר לצפות אם אתה לא נותן את הדברים שצריך. ראיתי כתבה שסעיד בסול, שקיבל מחמאות ובצדק, התרברב שהוא חסך כמה מאות אלפי שקלים בינואר. החיסכון הזה הוא על חשבון סגל שחקנים. הסברת לו והיו לנו הרבה ויכוחים על זה, שהוא העמיד את הפלייאוף העליון בסכנה בגלל ההתנהלות החסכנית הזאת. אם אני אשאר, צריכה להיות התנהלות אחרת. אין לי חוזה ואלוהים גדול. הוא (בסול) רוצה (שאשאר), אבל אני חושב שזה לא זמן נכון כרגע מבחינת הקבוצה, אנחנו צריכים להתרכז בפלייאוף ולא לצאת מפוקוס. כולם רוצים להתקדם ואני חושב שאני אני ראוי לאמן בכל קבוצה בליגת העל, עברתי מקטנות עד גדולות ובכל מקום הטבעתי חותם. זה תלוי רק בי. בכל מקרה, כדי שאשאר בריינה זה צריך להיות בתנאים אחרים של עבודה ולהרים את המועדון למקום אחר. אני לא רעב ללחם ואיפה שמעריכים אותי ואני יכול להצליח, לשם אני הולך. סעיד מאוד מעריך אותי. בראייה שלו של הכדורגל, אל תשכח שהוא לפני שבע שנים היה בליגה ג'. אני לא מחפש הערכה, מחפש תנאים לעבוד בצורה הכי טובה שאפשר. לאמן בגדולות? אני לא אגיד לא לאף אחת מהן".

על עונשי הורדת הנקודות: "לדעתי זו טעות גדולה, מבחינתי מחר להחזיר לכולן את הנקודות, אני חושב שזה תוצר של חוסר אכיפה במדינה כולה וחוסר הרתעה כלפי אנשים שמתנהגים כעבריינים. הענישה צריכה להיות פרטנית. לא יכול להיות שאתה כמועדון משלם מאות אלפי שקלים לאבטחה ולמשטרה, וכשקורה משהו אתה גם האחראי ונפגע מזה – אני לא מקבל ולא מבין את זה. המדינה שלנו עובדת עקום לצערי. המכות בכדורסל? זה אחד שהורחק מהכדורגל ובא לכדורסל, אתה מבין? זה בן אדם שצריך להרחיק אותו מאירועי ספורט וצריך להתייצב כל פעם שיש משחק בתחנת משטרה, אבל לא אוכפים את זה".

אוהדים של הפועל תל אביב תוקפים אוהד של הפועל חיפה | צילום מסך, מתוך שידורי הטלוויזיה

האם הוא מפנטז להדביק את הפער מהפועל חיפה: "לא, זה בלתי אפשרי, איי אפשר לייצר כזו כמות נקודות נגד קבוצות כאלה חזקות. אם נסיים במקום החמישי זה יהיה הישג עצום וזאת המטרה שהצבתי לשחקנים".

על הפסד הנבחרת לאיסלנד: "אני חושב שזו סוג של תרבות. נכון שצריך לדחוף קדימה ולצפות, אבל לפעמים זה נראה שמרימים את הציפיות כדי שהסטירה תהיה יותר חזקה כשניכשל. תמיד יש לי ציפייה, אני אוהד בין ההכי חזקים של הנבחרת. זו הייתה הזדמנות נדירה נגד קבוצה שהיא לא יותר טובה ממך, אבל אין חוקים במשחקים כאלה והמשחק היה יכול ללכת לשני הכיוונים. לא היה יתרון למישהי מהקבוצות. נפלנו על נייחים".

ערן זהבי | Getty images, Attila KISBENEDEK / AFP

איזה ריינה נראה בסמי עופר ביום ראשון: "הלחץ הוא על מכבי חיפה וזה מקל עלינו, יש לנו רק מה להרוויח מהמשחק הזה. אני מסביר לשחקנים ולצוות שלא מורידים רגל מהגז אף פעם. לא מכיר רגע אחד בקריירה שאמרתי לעצמי 'יאללה, הגעתי לנחלה, תוריד את הרגל מהגז'".

מי תיקח אליפות: "שבע נקודות זה פער לא קטן. אני לא חושב שיש הבדלים כל כך גדולים בין הקבוצות. קשה לי לראות את מכבי חיפה סוגרת את הפער, אבל זה אפשרי ועדיין לא סגור ב-100 אחוז"..

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי