לא שייכת לפלייאוף התחתון: בית"ר ירושלים קבוצת תחתית רק על הנייר

play
אופיר קריאף בית"ר ירושלים חגיגות | ברני ארדוב
צפו: ביצועים מרהיבים של סורו ושועה סידרו לבית"ר 0:3 על מכבי נתניה 03:09

בית"ר עולה למשחקים צמודה לקו האדום - ומשחקת כדורגל יוזם, התקפי ושמח, נטול כל לחץ: "זה מוזר ביחס למצב שלנו בטבלה". מחמאות ליצחקי: "לא במקרה הוא הוחתם לשנתיים וחצי". וגם: התרגיל שעבד על נתניה ועתידם של סילבה ופריידי

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים תחת אלמוג כהן וברק יצחקי היא עוף מוזר בתחתית הליגה. 0:3 שני ברציפות, 6,000 אוהדים שהגיעו לנתניה, החזרה של דור מיכה ומירון ג'ורג' לחיים, אך יותר מהכל – נדיר לראות קבוצה שמגיעה למשחק גורלי כשרק הפרש שערים מעמיד אותה מעל הקו האדום, ובכל זאת מנטרלת רעשים ומשחקת כדורגל של קבוצת צמרת. הצהובים-שחורים משדרים שאין עליהם לחץ או חשש מירידה, וממשיכים באותה צורת משחק וגישה שנרשמו במשחקו הראשון של יצחקי כמאמן.

יש לציין שמדובר בתקופה קצרה, החלפת צוות מקצועי הרבה פעמים מביאה לשינוי, הקבוצה עדיין 3 נקודות מהקו האדום ודברים ייבחנו לאורך תקופה ארוכה יותר. עם זאת, אי אפשר להתעלם מהתחושה שבית"ר היא חלק מהתחתית רק על הנייר. קבוצה שעולה לכל משחק ללחוץ, ליזום ולהבקיע כמה שיותר שערים היא אנטיתזה לקבוצות תחתית שגרתיות – בוודאי כאלה שפותחות משחק כשהן צמודות לקו האדום.

במועדון פרגנו בסיום לברק יצחקי ואמרו: "לא במקרה הוא הוחתם לשנתיים וחצי. הוא הוחתם לדרך, ברור שיהיו עליות וירידות אבל הוא איתנו לדרך, אפשר לראות את העבודה היומיומית שלו עם אלמוג כהן כדי להבין שנבנה כאן משהו להרבה מעבר להישארות בליגה". בחדר ההלבשה, כשיצחקי כינס את השחקנים בתום ה-0:3, הוא אמר להם בקצרה: "אני אוהב אתכם וגאה בכם, תחגגו עד מחר ותחזרו כמו שצריך".

ברק יצחקי מאמן בית"ר ירושלים
מאמין בדרך. ברק יצחקי | ברני ארדוב

גם התמיכה של הקהל היא הרבה מעבר לניצחונות, ובעיקר בזכות הדרך והכדורגל היזום. באימון המסכם תירגל יצחקי את טימו מוזי על חשבון ניקו חורחלי, בנתניה היו משוכנעים כי הוא מכוון למשחק מעברים אך בסופו של דבר המאמן הלך על הגאורגי וגמר את המשחק ב-30 דקות, על אף שבמועדון הודו: "זה היה מתעתע, מה שהבדיל בין הקבוצות בדקות האלה זה הביטחון ההתקפי שלנו. אין כאן לחץ של תחתית, כולם בהתלהבות לעלות, לשחק כדורגל ולנצח, זה באמת מוזר ביחס למצב שלנו בטבלה". אם לשחקנים זה מוזר, מה אנחנו נגיד?

אתמול זה דווקא לא היה המשחק היציב ביותר של בית"ר בעידן יצחקי. יותר מדי שטחים פנויים, מרחקים בין השחקנים והרבה מאוד מצבים למכבי נתניה, ורק מיגל סילבה הציל את האורחת. אם במועדון התלבטו באם להמשיך עם השוער לעונה נוספת, המניות שלו עלו משמעותית בשבועות האחרונים ונראה כי בקרוב הקבוצה תפתח איתו במו"מ על חוזה חדש. גם רוי ששון זוכה להערכה גדולה, אך משחק הרגל של סילבה יחד עם ההתאמה שלו לשיטה החדשה שיפרו משמעותית את מעמדו.

השער הראשון כל כך הגיע לאיסמעילה סורו, השחקן שלא נגמר במרכז השדה. במועדון התאכזבו שלא אישרו את בישול השער לעדי יונה, וכך גם הקשר הצעיר. ירדן שועה חזר לכבוש שער שדה, מירון ג'ורג' חגג שער שני ברציפות ודור מיכה היציב במרכז השדה נתנו הרבה שקט. מוזי עולה היטב מהספסל, מה שפחות ניתן להגיד על פרד פריידיי, שמצדיק את ספסולו ואת עזיבתו הצפויה בתום העונה, או כמו שהגדירו בבית"ר: "הוא אולי היחיד בסגל שלא מתיישר עם הדרישות החדשות".

שוער בית"ר ירושלים מיגל סילבה
משפר את מעמדו לקראת העונה הבאה. סילבה | אריאל שלום

במחזור הבא תפגוש בית"ר את הפועל חדרה בשעת אחה"צ בטדי, עם צפי ל-15 אלף איש. במועדון מבינים שנגד חדרה יהיה משחק אחר לגמרי, מול קבוצה שמשחקת מאחור ויוצאת למתפרצות ואף אמרו: "יהיה הרבה יותר קשה מנתניה". בבית"ר העריכו אתמול ש 33-34 נקודות יספיקו להישארות.

במועדון הדגישו שוב כי אם לא תהיה הצעה יוצאת דופן מחו"ל על עדי יונה, הוא יישאר גם בעונה הבאה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי