"לא מדובר בסודות אטום, אני מחפש את הזווית שאיגוד השופטים מדבר עליה"

play
השופט אביעד שילוח עם שחקני מכבי תל אביב | אריאל שלום
צפו: פרץ כבש שער ענק וגול של אחמד נפסל, מכבי ת"א ניצחה 0:2 את סכנין 04:20

לירן ליאני נשאל ב-103FM האם יש יד מכוונת בהחלטה לפסול את השער של בני סכנין מול מכבי תל אביב: "שם את שתי הידיים שלי על ניקיון השופטים". על גיבוי הוועדה המקצועית: "כך אי אפשר ללמוד ולהתקדם"

(גודל טקסט)

שופט העבר לירן ליאני עלה לשידור בתוכנית הספורט של 103FM והתייחס לגיבוי שהעניק איגוד השופטים להחלטה של השופט אביעד שילוח לפסול את השער של בני סכנין מול מכבי תל אביב.

על הגיבוי מאיגוד השופטים: "אני עד עכשיו מחפש את הזווית שהם מדברים עליה. אם הוא (לירן וקסברגר, יו"ר הוועדה המקצועית) אומר שיש זווית מסוימת אני יותר מאשמח לראות אותה, ואני אגב הראשון לצדד בהחלטות של השופטים כשהן נכונות. מדובר באותן זוויות שכולם רואים. איזו זווית הוא ראה? אין לי מושג, אולי שהוא יעלה להתראיין. לא מדובר בסודות אטום אלא בשיפוט כדורגל, והמדינה שלנו מתמודדת עם דברים קצת יותר קשים. אם יש זווית נשמח לבוא ולראות ולהצדיק את ההחלטה של השופט.

"אם אני הייתי במקום של השופט או שופט המסך? החלטה מהסוג הזה הייתה גורמת לי לזוז בכיסא בחוסר נוחות. כלומר, לא הייתי שלם – וההרגשה הזו צריכה לומר לך כשופט מסך 'אל תתערב'".

האזינו לדברים

ליאני נשאל על ידי יוני הללי האם לדעתו יש יד מכוונת: "חס וחלילה, באחריות, אני שם את שתי הידיים שלי על ניקיון השופטים וההחלטות שלהם. פשוט ההחלטות הן לא טובות מקצועית. אני יכול לומר מההיכרות שלי עם השופטים שהם טובים ומקצועיים אבל לפעמים מקבלים החלטות לא נכונות. השופטים בארץ הם חצי מקצוענים והם עובדים קשה ומשקיעים. הייתי שם, אני לא מספר סיפורים, זה מקצוע קשה ולא הכל שחור או לבן. האיגוד יכול לבוא ולהגיד שהוא מגבה, ופה הטעות שלו כי ככה אי אפשר ללמוד, הם לא יכולים להתקדם אם הם לא אומרים 'טעינו' לאורך העונה".

השופט אביעד שילוח מסמן פסילת שער של בני סכנין | אריאל שלום

ליאני הוסיף: "אני לא ראש ועדת ביקורת, אני רק מנסה להדגיש מבחינה מקצועית ולהסביר את החוקה. אני חושב שהשופטים באיגוד עובדים בצורה מקצועית, נכונה וטובה, ולא תמיד זה מיושם במגרש – זה המקצוע. זה נכון שאין שם אהבות אמת וחברויות אמת וכל אחד רוצה בסופו של דבר להצליח, והרבה פעמים כשהאחר נכשל במשחק מתפנה משחק עבור מישהו אחר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי