הבכורה נגד מכבי חיפה: מרקו בלבול סיכם כמאמן מכבי נתניה

play
אחד מבין שני המועמדים של בית"ר. מרקו בלבול | ברני ארדוב
צפו: ביצועים מרהיבים של סורו ושועה סידרו לבית"ר 0:3 על מכבי נתניה 03:09

עוזרו של אברהם גרנט בזמביה, שתפקידו האחרון בישראל היה כמאמנה הזמני של הנבחרת, יחליף את גיא צרפתי ויעמוד לראשונה על הקווים ברבע גמר גביע המדינה ביום רביעי. חוזהו עד תום העונה עם אופציה לעונה נוספת

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

גיא צרפתי סיים הבוקר (שני) את דרכו במכבי נתניה אחרי עוד הפסד ביתי צורם, 3:0 לבית"ר ירושלים, ובחלוף מספר שעות כבר הודיעו היהלומים על מרקו בלבול בתור מחליפו.

בלבול, שהגיע אתמול לישראל אחרי משחקי נבחרת זמביה בשבוע שעבר, בשורותיה הוא שימש כעוזרו של אברהם גרנט בשנה האחרונה, נפגש עם ראשי הקבוצה וסיכם את תנאיו, חוזה עד תום העונה עם אופציה לעונה נוספת. הוא יחל מיידית את עבודתו, כך שיעמוד לראשונה על הקווים כמאמן הקבוצה בעוד יומיים ברבע גמר גביע המדינה נגד מכבי חיפה, הקבוצה האחרונה שאימן בישראל.

תחילה שקלו בנתניה לאפשר למאמן קבוצת הנוער דן רומן, שכבר העביר משחק אחד בקבוצה הבוגרת אחרי פיטורי רן קוז'וך, להדריך את משחק הגביע נגד מכבי חיפה, אולם בסופו של דבר הסיכום עם בלבול היה מהיר ואיפשר את מינויו שעות ספורות אחרי הפרידה מצרפתי.

מרקו בלבול מאמן מכבי חיפה
אחד המועמדים. מרקו בלבול | לירון מולדובן

בלבול בן ה-56 משמש בשנה האחרונה כעוזרו של אברהם גרנט בנבחרת זמביה. את קריירת האימון החל ב-2002 בתור עוזרו של גרנט במכבי חיפה ובהמשך היה שותף למסע המופלא והראשון של קבוצה ישראלית בליגת האלופות תחת שרביטו של יצחק שום. הוא עבד כעוזר מאמן גם במכבי נתניה ומכבי תל אביב, ואף בפרטיזן בלגרד, שוב לצד גרנט. בתור מאמן ראשי, אימן בלבול בהפועל באר שבע, מכבי פתח תקוה ובשתי קדנציות שונות בבני סכנין, כאשר באחרונה שבהן הוביל את הקבוצה לפלייאוף העליון בעונת 2013/14, אך פוטר מתפקידו בקיץ. הוא שימש תקופה כעוזרו של גרנט גם בתאילנד וב-2014 שב למכבי חיפה מהדלת הראשית בתור מאמן הקבוצה, לאחר מכן אימן את נבחרת ישראל הצעירה, הגיע לקדנציה שנייה במכבי חיפה ב-2018 וב-2021 מונה לעוזר מאמן נבחרת ישראל ובהמשך אף היה מאמנה הזמני של הנבחרת. לאחר מכן ועוד לפני שחבר לגרנט בזמביה, אימן בהודו את נורת'איסט יונייטד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי