חצי גמר הגביע: הפועל ב"ש נגד מכבי נתניה, מכבי פ"ת מול נוף הגליל

חצי גמר גביע המדינה: הקבוצה מבירת הנגב תפגוש את הצהובים-שחורים שהדיחו את מכבי חיפה. נוף הגליל תנסה להמשיך במסע הקסם ובכל מקרה לישראל תהיה מחזיקת גביע חדשה. המשחקים יתקיימו ב-24 וה-30 באפריל

(גודל טקסט)

אחרי ההפתעות הגדולות ברבע הגמר, עם ההדחות של מכבי תל אביב ומכבי חיפה, היום (חמישי) התקיימה הגרלת חצאי גמר גביע המדינה שבישרה על המשחקים הבאים (24 באפריל ו-30 באפריל):

הפועל נוף הגליל – מכבי פתח תקוה הפועל באר שבע – מכבי נתניה

בזכות איכות הסגל והמיקום שלה בטבלה, הפועל באר שבע פייבוריטית על הנייר – לא רק בחצי הגמר אלא במפעל כולו – אבל מכבי נתניה הראתה אתמול נגד מכבי חיפה שהיא לא מוכנה לוותר בשום רגע ושאי אפשר להספיד אותה. אגב, בדרך לשתי הזכיות הקודמות שלה (2020, 2022) הפועל באר שבע עברה את מכבי נתניה.

מכבי פתח תקוה כמובן מועמדת לעבור את הפועל נוף הגליל שתופיע במעמד הזה לראשונה ועדיין לא פגשה יריבה מליגת העל השנה. הקבוצות נפגשו בגביע בעונת 2019/20 ועונת 2021/22 ובשתי הפעמים מכבי פתח תקוה ניצחה.

שחקני מכבי פתח תקוה חוגגים את ההעפלה לחצי גמר הגביע
מכבי פתח תקוה פייבוריטית ברורה לעלות לגמר | אריאל שלום

הפועל באר שבע היא הפייבוריטית לזכייה לפחות על הנייר והיא גם יודעת היטב את העבודה אחרי שהניפה ב-2020 וב-2022. הקבוצה מבירת הנגב זכתה בגביע בפעם הראשונה בעונת 1996/97 ויש לה שלושה גביעים בארון.

מכבי פתח תקוה שהדיחה את מכבי תל אביב אחרי דרמה גדולה ברבע הגמר, חולמת על זכייה שלישית בתולדותיה (ושנייה מאז קום המדינה). המלאבסים עשו את זה בפעם האחרונה ב-1951/52 וזכו גם ב-1935. בעונת 2019/20 מכבי פתח תקוה הגיעה לגמר והפסידה להפועל באר שבע.

מכבי נתניה שהשיגה ניצחון הירואי על מכבי חיפה ב-10 שחקנים, התרגלה להגיע רחוק בגביע השנים האחרונות וגם הגיעה עד הבאר כמה פעמים – ולא שתתה. היהלומים זכו פעם אחת, ב-1978, והפסידו במשחקי הגמר ב-2014, 2019 ו-2023.

הפועל נוף הגליל היא כמובן הסינדרלה המושלמת. הגרלות נוחות יחסית מנעו ממוטי איוניר ושחקניו מפגש עם קבוצות בכירות ובחצי הגמר הם יפגשו יריבה מליגת העל בפעם הראשונה בקמפיין. זו ההופעה הראשונה אי פעם של נוף הגליל במעמד הזה.

אריק בנדו בהגרלת חצי גמר גביע המדינה
הגרלת חצי גמר גביע המדינה | יותם רונן

השנה בכל מקרה תוכתר מחזיקת גביע חדשה, אחרי שבית"ר ירושלים שזכתה בשנה שעברה, הודחה בסיבוב ח' על ידי הפועל באר שבע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי