החשוד בתקיפה ודריסה של מפגינים בקפלן: כדורגלן עבר

play
| אורי סלע
הנוסעים מקללים והנהג מאיץ: תיעוד רגע דריסת המפגינים בת"א 06.04.24 01:38

תקרית מסוכנת במהלך ההפגנות ברחוב קפלן בתל אביב: רכב שניסה לעקוף את המפגינים, ולא נענה לבקשה לעצור, פגע בכמה מהם. על פי החשד, מדובר בשחקן עבר ומאמן בליגות נמוכות. חמישה נפצעו, בת 50 פונתה לבית חולים במצב בינוני

(גודל טקסט)

שורת מחאות התקיימו הערב (מוצאי שבת) בכ-50 מוקדים ברחבי הארץ – בקריאה ל"בחירות עכשיו". בעצרת המחאה המרכזית ברחוב קפלן שבתל אביב נכחו עשרות אלפי מפגינים, והתחוללה בה תקרית אלימה, כאשר חמישה מפגינים נפגעו מרכב חולף. על פי החשד, הנהג ברכב הדורס הוא כדורגלן עבר מליגת העל בכדורגל.

אישה כבת 50 נפצעה באורח בינוני, בהכרה מלאה, עם חבלה בחזה ו-4 פצועים נוספים נפצעו באורח קל, עם מכות יבשות. צוותי מד"א שהיו במקום העניקו להם טיפול רפואי ופינו לבי"ח איכילוב בעיר.

בתיעוד של רגע הדריסה, והרגעים שלפניה, נראים נוסעי הרכב והנהג מקללים את המפגינים שהולכים סביבם ומקשים על המשך נסיעתם. בשלב מסוים, הנהג אף יוצא מרכבו ומקלל חלק מהמפגינים – שוטר שנמצא במקום חוסם אותו ומחזיר אותו למושב הנהג. אז, נראה השוטר מתקדם ומנסה להכווין את הנהג כדי להוציא אותו מאזור ההפגנה. אולם, הנהג מאיץ את רכבו ופוגע בכמה מפגינים שעמדו בדרכו.

דרור, עד ראייה שהיה במקום, סיפר לוואלה! כי "הגיע ג'יפ לצומת של מנחם בגין והשלום, האנשים חסמו אותו, לפי מה שאני שמעתי הוא התעמת עם המפגינים, אמרו לו בסדר תחזור לאוטו ניתן לך לעבור. הוא חזר לאוטו ובמקום שהוא יסע לאט הוא האיץ. ממש חיפש לפגוע באנשים. ראיתי שהוא דרס שתי נשים. הוא פגע באישה מבוגרת, יש לה פגיעת ראש. הוא המשיך ודרס עוד אישה ורכב משטרה רדף אחריו ואז הוא נעצר".

מפגין שוכב על הרצפה לאחר שלדברי מפגינים אחרים נפגע מרכב במחאת קפלן מתחדשת  06 באפריל 2024
| אורי סלע
לאחר חצי שנה מחאת קפלן מתחדשת  06 באפריל 2024
| אורי סלע
לאחר חצי שנה מחאת קפלן מתחדשת  06 באפריל 2024
| אורי סלע

לפי הודעת המארגנים, מדובר ביותר ממאה אלף בני אדם שפקדו את ההפגנה. במקביל, נפתחו כמה מחאות בגשרים וצמתים – בהם גשר חמד וגשר דרורים. בהפגנה על דרך בגין, נרשמו עימותים קשים בין השוטרים למפגינים שהדליקו מדורה במקום.

לאחר חצי שנה מחאת קפלן מתחדשת עם עשרות אלפי צועדים  06 באפריל 2024
| אתר רשמי, אביב אטלס
לאחר חצי שנה מחאת קפלן מתחדשת  06 באפריל 2024
| אתר רשמי, בן כהן
לאחר חצי שנה מחאת קפלן מתחדשת  06 באפריל 2024
| שלומי גבאי

במשטרת ישראל, שנערכה בכוחות מתוגברים להפגנות הערב, מסרו כי "בתום המחאה שאושרה מראש, רוב המוחים התפזרו בשקט לאחר שחלקם הודו לשוטרים על עבודתם. מנגד, למרות השיח עם המארגנים והאישור שניתן ע"י המשטרה למתחם מוסדר בצומת קפלן, התקבצו מספר מפגינים על דרך מנחם בגין באופן בלתי חוקי והחלו להפר את הסדר, תוך תקיפת שוטרים והדלקת מדורות על הכביש".

"הדלקת מדורות סביב ההמון כרוכות בסכנת חיים, למרות כל האזהרות והסכנות, מפרי הסדר ממשיכים לעבור על החוק ומסכנים את עצמם ואת כלל המשתתפים ומבעירים מדורות, אנו קוראים למפגינים לנהוג באחריות ולא להפר את הסדר".

במשטרה הדגישו: "אנו רואים בחומרה את הפרות הסדר, הגורמות למשטרה להפנות כוחות שעוסקים במשימות אבטחה ושמירה על בטחון הציבור. נפעל באפס סובלנות כלפי מי שיפר את הסדר וינהג באלימות כלפי השוטרים, ולא נהסס להשתמש באמצעי הפס"ד לשמירה על החוק והחזרת הסדר על כנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי