"ערן זהבי? אני חושב שזה היה אחד הדברים המביכים"

play
ערן זהבי מוחה בפני יגאל פריד | ברני ארדוב
היה נבדל? צפו בפנדל מעורר המחלוקת שקיבלה באר שבע נגד מכבי תל אביב 03:11

ליאני התייחס לתנועות הידיים של כוכב מכבי ת"א כלפי השופט פריד: "ברגע שהסמכות נפגעת, קשה לנהל משחק". על האפשרות שמיגל ויטור היה בנבדל ("אף אחד לא יודע") והעבירה של סבוריט ("צהוב בלבד")

(גודל טקסט)

אחרי שהפועל באר שבע ניצחה את מכבי תל אביב בזכות פנדל שנוי במחלוקת, שופט העבר לירן ליאני עלה לשידור בתוכנית הפורט של 103FM וסיפק את הזווית שלו לאירוע שעורר סערה גדולה.

האזינו לדברים

ליאני פתח את דבריו והסביר את השתלשלות האירוע: "היה או לא היה נבדל של מיגל ויטור? אף אחד לא יודע לומר. יגאל פריד זכאי מחמת הספק מהטעם הפשוט שהוא כשופט מרכזי לא יכול היה לאבחן נבדל ועוזר השופט קיבל את ההחלטה במגרש אבל לא ניתן היה לאמת אותה ב-VAR, ולכן צריך לתמוך בהחלטה שהתקבלה במגרש. חשוב להסביר שהעבירה הראשונה שהתקיימה היא עבירת הנבדל ולאחריה הייתה הכשלה ברורה שחייבה כרטיס צהוב ולא אדום כמו שהרבה מאוד אנשים חושבים. שחקן לא מודע באמת לשחקן שנמצא מאחוריו. הוא בעט לו בראש, אבל יש מספר קריטריונים כאשר שחקן מנסה לשחק בכדור והשחקן היריב נמצא מאחריו והוא לא מודע אליו, הענישה יורדת מאדום לצהוב. ההחלטה לבעיטת עונשין היא נכונה ומוצדקת. לגבי עבירת הנבדל, הם חיכו להחלטה של שופט המסך שנהג נכון שהלך עם השופט כי לא היו לו ראיות".

יגאל פריד שופט כדורגל | ברני ארדוב

ליאני המשיך: "השופט מבחינתו מחכה להחלטה של ה-VAR. מי שחשוב היום במשחק הכדורגל זה שופט המסך. בהגדרה, המילה האחרונה היא כמובן של השופט המרכזי, אבל בפועל קיימת הנחייה שברגע שקוראים לך אתה צריך לשנות את ההחלטה – אז אין לך הרבה אמירה".

על תנועות הידיים והדיבורים של ערן זהבי עם פריד במהלך המשחק: "אחד הדברים שצורמים לי ברמה האישית ואני חושב שגם פעלתי כך כשהייתי שופט – יש לי אפס סבלנות כלפי מחאות. מבחינת השופט, אני חושב שזה היה אחד הדברים המביכים. לא רק ערן זהבי, במקרה הזה זה היה ערן זהבי, אבל תסתכל לאורך השנה – יש המון מחאות של שחקנים. קפטן אוהב לבוא ולומר שמותר לו לדבר, זה בסדר, השאלה היא מה שפת הגוף שלו, מה היא משדרת והאם היא מכבדת את השופט במגרש. ברגע שהסמכות נפגעת, קשה מאוד לנהל משחק. אצלי דברים כאלה לא היו עוברים לסדר היום. באופן מיידי זה צהוב ואם השחקן בוחר להמשיך גם צהוב שני ואדום נלקח בחשבון. השחקנים צריכים ללמוד לכבד את השופטים. הבעיה היא שהשופטים לא לוקחים את זה לעצמם, יש להם את הכלים והם לא פועלים – זה לא נראה טוב".

ערן זהבי מוחה בפני יגאל פריד | ברני ארדוב

על הביקורות מצד מכבי תל אביב והגיבוי של הוועדה המקצועית: "ההחלטות של הוועדה המקצועית לרוב הן לגבות את השופטים. לצערי הם עושים את זה גם כשלא תמיד זה נכון לגבות את השופטים ואז האמינות נפגעת. לקהל ולקבוצות מאוד חשוב לקבל את האמינות הזו ולפעמים זה בסדר לבוא ולומר טעינו. לאורך כמעט כל השנה אנחנו נתקלים רק בגיבויים ואני לא מאמין בזה. יש פעמים שאסור לגבות. אם אתה רוצה ללמוד, להשתפר ולדרוש מהשופטים יותר, ואני לא מדבר במקרה הספציפי הזה אלא באופן כללי, אתה צריך להודות בטעות. אני יכול לכתוב את התגובה של הוועדה המקצועית לפני שהיא תתפרסם".

ליאני סיכם: "אחת הבעיות שאני מזהה היא שלאורך שנים לא הייתה ירידה של שופטים. תדמיין שיש ליגה ואין יורדות במשך הרבה מאוד שנים. ברגע שאין ירידה אין תחרותיות. אי אפשר לאורך השנים לא להוריד שופטים. כמו שאתה מעלה אתה צריך גם להוריד, לא על סמך פרישה של שופט כזה או אחר אלא על סמך יכולת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי