איתי שכטר הודיע על פרישה: "הלב רצה להמשיך, הגוף סימן אחרת"

play
איתי שכטר מודיע על פרישה מכדורגל | ניב אהרונסון
איתי שכטר ומשפחתו ביום הפרישה מכדורגל 03:57

קריירה עשירה שכללה אליפויות וגביעים עם הפועל תל אביב, מכבי תל אביב והפועל באר שבע הסתיימה בגיל 37: "לא משנה איזה צבע לבשתי, האהבה שלי לאוהדים תמיד הייתה כנה והשתדלתי לשמח. אני מסיים את הפרק ככדורגלן, אבל אמשיך להיות חלק מהכדורגל הישראלי"

(גודל טקסט)

אחד החלוצים הבכירים בכדורגל הישראלי בשני העשורים האחרונים תלה את הנעליים באופן רשמי: איתי שכטר ערך היום (חמישי) מסיבת עיתונאים שבה הודיע על פרישה ממשחק פעיל בגיל 37. שכטר, שבחודשים האחרונים שיחק בהפועל פתח תקוה, סיים את העונה לפני כשבועיים בעקבות פציעה בברך, אולם בכל מקרה ההחלטה לפרוש בסוף העונה הזו התקבלה אצלו כבר לפני מספר חודשים.

החלוץ שהחל את דרכו בבוגרים בהפועל נצרת עילית רשם קריירה עשירה שכללה זכייה בדאבל עם הפועל תל אביב, שתי אליפויות במכבי תל אביב וזכייה בגביעי מדינה גם עם הצהובים ועם הפועל באר שבע. שכטר ששיחק בארץ גם במכבי נתניה, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים, הופיע בחו"ל במדי קייזרסלאוטרן הגרמנית, סוונזי האנגלית שעמה זכה בגביע הליגה, ונאנט הצרפתית. בנוסף ערך 27 הופעות במדי נבחרת ישראל, בהן כבש חמישה שערים.

איתי שכטר עם משפחתו
אחת הקריירות הכי מגוונות של כדורגלן ישראלי. איתי שכטר ומשפחתו | ניב אהרונסון
איתי שכטר ביום הפרישה מכדורגל
איתי שכטר ביום הפרישה מכדורגל | ניב אהרונסון

"קודם כל אני רוצה להביע את משאלת לבי שכל החטופים והחטופות ישובו במהרה ושהחיילים והחיילות יחזרו בריאים ושלמים בגופם ובנפשם", פתח שכטר.

"הסיפור שלי הוא סיפור טוב ואמיתי, על חלום שהתגשם לילד קטן מפרברי הצפון ביישוב הקטן רמת ישי. הלכתי אחרי החלום מגיל קטן והשקעתי את כל כולי. במשך כמעט 30 שנה אני שחקן מקצועי, ששיחק בישראל, בגרמניה, באנגליה ובצרפת, שזכה לייצג את ישראל בנבחרת, בליגת האלופות ובליגה האירופית. נגד זלצבורג, אחרי שהבקעתי, הוצאתי את הכיפה ואמרתי 'שמע ישראל' והרגשתי שסגרתי מעגל עם סבי ניצול השואה. על כל יום מהמסע אני מוקיר תודה על כל המסע הזה. כולכם גדלתם איתי, שמחתם איתי, בכיתם איתי – אתם האוהדים חלק בלתי נפרד מחיי ואני יכול לשתף אתכם שהמעבר שלי מקבוצה אחת לאחרת אף פעם לא היה קל וניסיתי להותיר חותם בכל מקום ששיחקתי. לא משנה איזה צבע חולצה לבשתי, האהבה שלי לאוהדים תמיד הייתה כנה", אמר שכטר והחל לדמוע.

"חשבתי על הרגע הזה הרבה ופחדתי ממנו. הקריירה המקצועית שלי הגיעה לקיצה, ואני אומר זאת ביראת כבוד. הלב רצה להמשיך, אבל הגוף סימן אחרת. אני חי ונושם כדורגל – קמתי בבוקר בשביל להתאמן והלכתי לישון בציפייה שתגיע שבת ויהיה משחק. אני רוצה שכל מי שאוהב את המשחק הזה יידע שניסיתי לעשות אותו יותר שמח וצבעוני, יותר מלהיב ולפעמים גם קצת תיאטרלי.

"אני לא כל כך יודע איך משנים את דיסקט חיי, אבל אני כן יודע שאמשיך להיות חלק מהכדורגל הישראלי. אני רוצה להודות כל השחקנים, המאמנים, לסוכנים שליוו אותי, להוריי היקרים, לאחים שלי ולאשתי האהובה שהייתה לצדי עוד כשהייתי צעיר ופחות בטוח בעצמי, והיא האמינה בי והייתה שם בשבילי תמיד. אני מסיים את הפרק שלי ככדורגלן פעיל, אבל תמיד אשאר חלק מהנוף של הכדורגל הישראלי", הוסיף בקול חנוק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי