מחמישה ייצא אחד? בכר ואלברמן מתכוננים למהפכת זרים במכבי חיפה

play
| מאור אלקסלסי
צפו: דין דוד כבש צמד משני בישולים של פיירו, מכבי חיפה ניצחה 0:2 בדרבי 02:51

פיירו עשוי להימכר, קורנו לא שש להישאר בישראל במלחמה, שואו לא בתוכניות ושימיץ' תלוי בסק. מכבי חיפה מוכנה לשינוי דרסטי במצבת הזרים בעונה הבאה, ותוהה אחרי הניצחון הדרבי: "אפשר רק לדמיין איך העונה הייתה נראית בלי הפציעה של דין דוד"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

1. שביעות רצון במכבי חיפה מהניצחון 0:2 אמש (שני) בדרבי ובעיקר מהיכולת במחצית השנייה. במחצית היה מסאי דגו מאוכזב מאוד מהיכולת של שחקניו וביקש מהם ליישם את מה שעבדו עליו כל השבוע באימונים. בסופו של דבר שינוי השיטה והחילופים של המאמן הביאו את המפנה.

בחיפה חילקו מחמאות למאמן על ניהול המשחק. גם חלק מהשחקנים זכו למחמאות גדולות ובראשם עלי מוחמד, לורנצו שימיץ', פרנזי פיירו ודין דוד. מוחמד רשם את אחד המשחקים הטובים שלו העונה, ובלט במיוחד. "אין ספק שעלי זה נכס. כשהוא בא במוזה, הוא שחקן ברמה אירופאית", העיד אחד מחבריו לקבוצה.

גם דין דוד זכה כאמור למחמאות גדולות, וחבריו לקבוצה רוצים מאוד שהשחקן יסיים עם תואר מלך השערים. דוד השתווה אמש לערן זהבי ושבר את השיא העונתי שלו כשעלה ל-16 כיבושים בליגה. "אפשר רק לדמיין איפה היינו ואיפה דין היה ללא הפציעה שלו", תהה גורם בקבוצה. "אין ספק שדין חד מאוד העונה. בכל פעם שהוא משחק, הוא נראה טוב".

דין דוד שחקן מכבי חיפה עם תרבוש
דין דוד שחקן מכבי חיפה עם תרבוש | מאור אלקסלסי

דגו החמיא גם לפיירו שלמרות שלא שיחק הרבה לאחרונה, המשיך להתאמן בצורה רצינית ונכנס כמחליף עם המון מוטיבציה. "לא דיברתי השנה על פרנזי. הוא כל השבוע ראה שהוא לא בהרכב, וראיתי כמה קשה לו. אמרתי לו שדין יותר חם ואני מקבל החלטות מקצועיות, אבל ברגע שהוא נכנס זה היה מדהים. הוא מחפש רק את טובת הקבוצה. מצידו שדין יסיים עם 30 שערים יותר ממנו, העיקר שהקבוצה תצליח", אמר המאמן.

חלק מהקרדיט על הניצחון מגיע גם לדמות פחות מוכרת, המנטליסט אלעד אשכנזי, שהצליח להלהיב ולהטריף את השחקנים. לפני המשחק, אשכנזי דיבר עם השחקנים על התכונה המיוחדת ביציעים על רקע החג, והמסר היה ברור: אסור לאכזב את 20 אלף האוהדים שקנו כרטיסים למשחק. בנוסף, תלה אשכנזי על הלוח תמונות של אוהדי מכבי חיפה שנרצחו ונפלו במלחמה, ואמר לשחקנים: "כל אלו היו צריכים להיות היום במגרש. תשמחו קצת את המשפחות שלהם".

עבדולאי סק, פרנזי פיירו שחקני מכבי חיפה
| מאור אלקסלסי

2. אמש מיד לאחר השער הראשון, לורנצו שימיץ' ועבדולאי סק כרעו על הברכיים והתחבקו במרכז המגרש אחרי מסירת הענק של הקרואטי לפיירו. השניים התחבקו במשך שניות ארוכות ובכלל במהלך המשחק נראו מחוברים ומתואמים. בחיפה שמחו מאוד לראות זאת, בייחוד לאור המתיחות הקשה שהייתה בין השניים והגיעה לשיאה בעימות אלים בפירנצה.

סק ושימיץ' נקנסו רק לאחרונה בסכום לא גבוה כלל לאחר ועדת משמעת שנערכה להם, ובחיפה מעידים שבשבוע האחרון היחסים בין השניים הפכו לטובים ביותר מאז הגיע שימיץ' לקבוצה, מה שגם עוזר לתיאום ביניהם על המגרש. כעת יצטרך דגו להחליט כיצד תיראה חוליית ההגנה כאשר פייר קורנו יחזור לסגל. המאמן יצטרך להחליט האם הוא ממשיך עם שון גולדברג כמגן או שמא מוריד אחד משלושת הבלמים הבכירים שלו אל הספסל.

עבדולאי סק, לורנצו שימיץ' שחקני מכבי חיפה חוגגים
העימות כבר מזמן מאחוריהם. עבדולאי סק עם לורנצו שימיץ' | מאור אלקסלסי

3. בחיפה חושבים כל העת גם על העונה הבאה, כאשר גל אלברמן וברק בכר כבר עובדים בצורה עקבית על בניית הסגל. השניים מבינים שהשינוי הגדול ביותר יהיה במצבת הזרים. פרנזי פיירו כידוע אמור להימכר, כאשר גם פייר קורנו שלא מתלהב להישאר בישראל בעקבות המלחמה ועשוי לעזוב. שואו גם כן לא ימשיך, כאשר עתידו של שימיץ' תלוי גם כן בשאלה האם עבדולאי סק יישאר.

בנוסף, בחיפה כידוע ינסו להשיב את עומר אצילי, שון וייסמן ונטע לביא, אך מבינים שבכל אחד מהמקרים יהיה מדובר בעסקה מורכבת מאוד שיהיה קשה להוציא לפועל. גם שגיב יחזקאל בתוכניות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי