"מלבד שלושת השחקנים הללו, אין סיבה שמכבי חיפה תשחרר או תשאיל אף אחד"

play
שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי
צפו: מכבי חיפה פירקה 1:5 את ריינה, צמדים לדוד ולפיירו 06:25

ראובן עטר דיבר בתוכניתו של יניב קטן ב"רדיו חיפה" ומנה את שמותיהם של השחקנים שהירוקים צריכים לשחרר בתום העונה. וגם: כושר השיא של דוד, סוגיית פיירו וההימור שלו לגבי המשחק של מכבי ת"א

(גודל טקסט)

אחרי הניצחון הגדול של מכבי חיפה על בני ריינה ולקראת המשחק החשוב של מכבי תל אביב בסכנין, ראובן עטר עלה לשידור בתוכניתו של יניב קטן ב"רדיו חיפה" וניתח את מאבק האליפות.

עטר נשאל על החמישייה שכבשה מכבי חיפה מול ריינה – והשיב: "צפיתי שזה מה שיקרה. לצערי נראה לי שגם למכבי תל אביב יהיה קל נגד בני סכנין, כי אלה שתי קבוצות שהפיק הגדול שלהן כבר הושג והראש שלהן כבר יותר משוחרר ואין להן מטרה כלשהי. מכבי חיפה משוחררת כמו שדגו משוחרר. דגו שונה, אתה שומע אותו גם במסיבות עיתונאים, הוא הרבה יותר מדבר בשם עצמו ולא כדי לרצות את הסביבה. גם ההרכבים שלו יותר מאוזנים. הוא אמנם חיפש בכוח למצוא מקום לשלושת הבלמים, אבל הקבוצה בהתלהבות ומבינה שהיא חייבת להמשיך לעשות את המקסימום ולחכות למעידות של מכבי תל אביב".

מסאי דגו, מאמן מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

על כך שמשהו השתחרר במכבי חיפה מאז ההודעה על מינוי ברק בכר: "התעוררו מאוחר, כי הפער הוא ארבע נקודות ומשחק חסר ולמכבי תל אביב יש עוד 15 נקודות בקופה. נראה לי שזה קצת מאוחר, אבל לך תדע. נראה לי שגם להם יהיה קל יחסית, כי סכנין אין לה מטרה והראש שלה כבר בתכנון של העונה הבאה. מי שצריך לקחת את הנקודות לוקח. הלוואי שאטעה. אני חושב שאם מכבי תל אביב תפסיד נקודות, זה יהיה נגד מכבי חיפה והפועל באר שבע. הכי קל ללכת עם הזרם ולהגיד יהיה לחץ, אבל הם באים נגד קבוצה שהתוכניות שלה אחרות לגמרי ואין לה מטרות. אם ריינה אתמול הייתה במשחק שקובע אם היא נכנסת לפלייאוף העליון או לא, הכל היה שונה".

על דין דוד שעקף את ערן זהבי והבקיע כבר 18 שערי ליגה העונה: "במהלך כל העונה דיברנו על התנועה שלו ועל כמה שהוא מרווח את המשחק של הקבוצה, מעבר לשערים. עצם זה שהוא נמצא במרכז הרחבה, הוא מושך את הבלמים, מפנה מקום לשאר השחקנים שמגיעים מאחור והם כבר מוצאים אותו. הוא הפך להיות מכונת שערים. אחוז ניצול המצבים שלו השתפר משמעותית וזה גם לזכותו של דגו. ההפסד של מכבי חיפה השנה זו התקופה שהוא היה פצוע, ללא ספק".

דין דוד שחקן מכבי חיפה חוגג שער | מאור אלקסלסי

על עתידו של פיירו שנמצא גם הוא בכושר מצוין: "מכבי חיפה צריכה חלוץ מהיר וטכני. כל עוד אין לה את האפשרות ולא מוצאים שחקן איכותי יותר, הם יצטרכו להשאיר את פיירו. השילוב בינו לבין דוד יכול לעבוד, אבל לא תמיד. היו כבר משחקים שהם שיחקו יחד וזה לא עובד. אנחנו זוכרים איך הקבוצה נראתה התקפית כשדין דוד לא היה. מדברים על שון וייסמן, צריך מהירות למעלה. אין ספק שלפיירו יש את האיכויות שלו והנוכחות שלו וזה גם טוב, אבל הקבוצה צריכה להיבנות יותר על מהירות. הוא ילך, אני הבנתי שהוא כבר עם רגל וחצי בחוץ. אין סיבה לשחרר אף שחקן מלבד קנדיל, לוסובי ותומר חמד שמסיים את החוזה שלו. מלבד אלה, שאר השחקנים לא משחררים ולא משאילים כל עוד אין תחליף הולם, זה ברור".

על העבודה שצפויה לבכר: "כשהוא מונה ישר זרקו שמות לאוויר. יכול להיות שזה בא מהסביבה של בכר, אני מניח שכן, ופתאום תוך כדי תנועה דברים משתנים. למשל, אף אחד במכבי חיפה וגם בקרב הקהל לא חושב ששימיץ' צריך לעזוב. אם בכר חשב מלכתחילה שכן, אני בטוח שהוא יצטרך לשנות את דעתו. איך שאני מכיר את בכר לפי ההתנהלות שלו בשנים האחרונות, הוא רוצה כמה שיותר שחקנים. הוא לא ירצה לשחרר אלא לצרף. גם אם הוא ירצה להשאיר את פיירו, הוא ירצה לצרף עוד חלוצים. הכוח של בכר זה לשכנע להביא כמה שיותר שחקנים וגם לשמור על חדר הלבשה טוב, למרות שיש הרבה כוכבים".

שחקני מכבי חיפה, פרנזי פיירו, ליאור רפאלוב | מאור אלקסלסי

על דניאל סונדגרן: "קצת התבלבל. הוא עשה רושם של בחור מאוד אחראי ומקצוען. לא צריך להיכנס יותר מידי ראש בקיר איתו. לקחת אותו לשיחה, להסביר לו ולהחזיר אותו לתלם. אהבתי את זה שפיינגולד שותף סוף סוף נגד ריינה. אני מחזיק ממנו והתאכזבתי שהוא לא שיתף אותו במשחקים האחרונים, אפילו לא כמחליף. תעלומה לגמרי. אני מקווה שאחרי ריינה הוא ישתף אותו יותר. לקח לו הרבה זמן לשתף אותו. כשהוא שיתף אותו הוא קיבל ממנו המון והוא לא היה צריך להעלים אותו בצורה כזו. אולי עכשיו נרוויח אותו מחדש".

על חג'ג': "איזה כיף החזרה שלו, איזה כיף לראות את הטמפרמנט שלו. הוא מהשחקנים שמרימים את קצב המשחק. אנשים לא מבינים. גם אם הדריבל שלו לא מצליח, הוא גורר את שאר השחקנים לקצב משחק גבוה. זה מה שכולנו אוהבים וגורם לקבוצה היריבה להתבלבל".

שחקן מכבי חיפה עילאי חג'ג' | מאור אלקסלסי

על מחמוד ג'אבר: "לא מפסיק לעבוד ואני חושב שזו ואלי התקופה הכי טובה שלו במכבי חיפה. כל משחק הוא רץ כמו שני שחקנים".

לסיום, עטר התייחס שוב למאבק האליפות: "הלוואי שזה יקרה ואנחנו רוצים את זה, אבל אני חייב להגיד את מה שאני חושב. כששאלו אותי לפני המשחק, אמרתי שזה יהיה משחק קל כי אין לריינה מטרות ומכבי חיפה באה בתקופה טובה והיא תנצח בקלות בהפרש של יותר משער אחד. זה מה שאמרתי לפני המשחק. באותה נשימה גם לגבי מכבי תל אביב, כך נראה לי, אבל הלוואי שבמקרה הזה אני אטעה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי